E, ovako treba... > Tomos

Tomos 10 na gas

<< < (2/6) > >>

oblak:

--- Citat: odisej  26, 10, 2010, 12:39:51 posle podne ---u dvotaktne motore se odavno ugradjuje plin , stim što faktički praviš autolub sistem. na fotki se vidi dotatni rezervoar za ulje koje vakumom biva usisan kad radi na plin

--- Kraj citata ---

Tako je. Inache slichan sistem je primenjen kad se plin ugradjuje na V-tec automobilske motore ( ford focus, honda civic itd..) Potrebno je zbog keramičkih siceva ventila koji se inache podmazuju benzinom dodati jednu autolub posudu iz koje ce specijalno ulje ( ulje koje ima visoku tačku sagorevanja slichno sintetičkom dvotaktolu) vršiti ulogu podmazivanja.

Ovakav sistem je primenjen i na dvotaktnim vanbrodskim motorima. Sam plinski uredjaj je klasichan ( grejan  vodom), ja preporuchujem mali landi jer je jako malih dimenzija i košta u Union Kariću oko 25-30 eura. Taj plinski uredjaj ima i "spoljni" ventil koji drzi visoki pritisak iz boce što većina uredjaja nema ( BRC, Lovato i sl) pa nije potrebno stavljati dodatni elektro ventil izmedju boce i raspršivača.
E sad što se posudice za auto lub tiče. Ima dve varijante. Pre nego što se pre par godina pojavila " fabrička" mi smo je pravili tako što bi kupili posudicu za kočiono ulje od Jugica ili keca i na nju zakačili infuziono crevo sa kliznom davilicom protoka s kojom se vrlo lako moglo regulisati koliko kapi u minuti zelite da propustite u motor. Danas imate, opet kod Union karica da kupite kompletnu posudu sa slichnim regulatorom protoka  za 1500 din.

Sama ugradnja je jako jednostavna naročito kod motora koji imaju dosta prostora pod kapom... Idealan motor za prepravku na plin je Parsun 5, kod njega nema potrebe da se dodatno podmazuje ( 4 takta) te je tako ugradnja smešna  :)

Jedini istinski problem kod plina na čamcu je težina rezervoara koji se mora vuci do plinske pumpe. taj problem je rešio Vlada iz Futoga uvezavši aluminijumsku bocu za plin koja je znatno lakša ali nije ni malo jeftina :-)

 

zorter:
Oblak, bilo bi mnogo dobro ako bi mogao da slikas te uredjaje i slikama opises nacin ugradnje. Tema je veoma zanimljiva i verujem da bi mnoge zanimalo. Ako budes u mogucnosti, kad budes prolazio pored te prodavnice, svrati i slikaj uredjaj i tu bocu, pa daj je ovde.
Pozzzz

barbanesa:
Da li neko zna koliko kosta ugradnja uredjaja u 10-ku?
ovo je jako interesantno za mene .
Da treba mi i adresa servisa koji to ugradjuje ili majstora...

Vuk:
Mislim da ce ovo interesovati mnoge. Sta je sa vecim motorima?

oblak:
Problem je što manje više svi majstori koji ugradjuju pline nece da se "zamaraju" sa takvim projektima, jbg, valjda ne mogu da naplate dovoljno...

Ovakav je princip.

Za sve motore 4 takta- ugradnja je potpuno ista kao i na automobilskom motoru.
Isparivač se montira gde ima prostora ( zavisi od tipa), voda za grejanje se uzme sa " cirkulacije ( obično postoji vod koji greje karburator i grane) i poveže na red sa isparivačem.
Plin se od isparivača preko regulacione slavine uvodi direktno u karburator , tako što se karburator buši odmah iznad leptira gasa ( nikako iznad saug leptira) i ušrafljuje uvodnik koji predstavlja venturijevu cev.
Bocu kupujete bilo automobilsku bilo kucnu ( sistem kao na viljuškarima na plin).
Ako je automobilska mora imati multiventil i punjač a ako je kucna onda stavljate T račvu na ventil i sa jedne strane montirate punjač a sa druge strane 6mm bakar koji vodi do isparivača. Isparivači skoro svi sem Landija nemaju spoljni ventil sa iglicom pa ako stavljate neki drugi stavite i jedan plinski ventil pre samog isparivača da bi drzao visok pritisak iz boce.
Aktivaciju plinskog uredjaja a postoje vakumski i električni radite na sledeci nacin:
vakumski prikljucujete tako shto vakumski izvod na isparivaču preko gumenog crevceta vezujete negde na usisnu granu bilo da ce te bushiti rupicu i uvrnuti usisnik ili tako shto ce te iskoristiti neki vec postojeci vakum.
Kod elektricnog, zicu sa prekidaca za aktivaciju vezacete tako shto cete obmotati nekoliko krugova oko gajtana svecice ili svecica ako ima vise cilindara ( obicno je dovoljno samo oko jednog)


Za 2 takta motore koji nemaju auto lub potrebno je vezati posudicu kao što sam objasnio u predhodnom postu na usisnu granu.

Ako planirate da zadrzite i benzin na motoru kao opciju potrebno je benzinski vod prekinuti benzinskim elektro ventilom. Prekidach morate u tom slucaju koristiti tropolozajni. 1. polozaj 12v dovedeno na benzinski ventil
2. polozaj 12 v na elektroventil plina i 3. polozaj je prekid 12v na oba ventila...
Ako neko krene u ugradnju nacrtacu mu semu vezivanja prekidaca. jako je prosto :)

Sva oprema je naj jeftinija u Union Karicu, oni se nalaze na Bogosloviji iza Opelovog servisa.
Za jedan motorin bi cena kit kompleta bez boce bila oko 50-60 eura.
Boca ima raznih. Kucna je sasvim OK samo treba kupiti odgovarajuce pancirno crevo sa brzo demontaznim holenderima pošto cete chesto skidati bocu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju