Ugradnja brodskog motora:Postavi se motor na zeljeno mesto(nesto ispod,pa zakosi),probusi se dno gde ce,odprilike, prolaziti vratilo,-rezni kamen-brusilica,provuce se kanap-tanka celicna zica od centra prirubnice kopce ka propeleru.Zica i prirubnica da su pod pravim uglom!Na mestu propelera(buduceg)heft flah,na njega se veze zica;predhodno se mora znati precnik potrebnog propelera,doda se jos prostora po posebnoj formuli,gore,ka limu-zidu dna.U centru tog zbirnog precnika je centar propelera.Tu sad prevezemo zicu.Izmeri se dobijeni ugao te zice,u odnosu na osnovicu broda.Treba da se krece izmedju 7 i 13 stepeni.Manje u praksi obicno ne moze(bar ne za ove nase brodice),a do 13 su gubici zanemarljivi.Ako smo motor postavili blize krmi,dobicemo prevelik nagib,pa onda guramo ka pramcu dok se ne uklopimo u nagib od 7-13 stepeni.Ovako je motor GDE MORA BITI,pa se dalje ravnamo prema njemu.
Kada se veza motor-vratilo radi elasticnom spojnicom,tada MORA da su oni u idealnoj osi,sa sto manjim odstupanjima.Tada je i odrivni (aksijalni)lezaj obavezan,jer on prima uzduzne sile pogona i rasterecuje kopcu,tj motor.Sve to zamenjuje savremeni ANTIVIBRACIONI SISTEM (Aqua drive,Pithon drive) koji je sve to u jednom,a omogucava nagib vratila (najcesce) do 5 stepeni,ali preko 2 stepena ne dozvoljava max.broj obrtaja motora.Zato i ovaj sitem treba montirati sto bolje da je u osi kopca-pogonsko vratilo.Tada brod ne trese,ali bas ni malo!
Slazem se sa komentarima Zorana,u svemu,ali i Vlajka-"0 je idealan,ali u praksi..."