Autor Tema: Osovinski Vod - ugao voda  (Pročitano 12933 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #15 poslato: 01, 03, 2010, 22:15:04 posle podne »
Kolio ja zna ugao ne bi smeo da bude veći od 2%, kad se radi o osovinskom vodu bez zglobova . A jeli Kap da te pitam pošto te to niko nije pitao. Što to tebe interesuje?

ispitujem sve moguce prenosa za novi brod...  koliko vidim osovinski vod ima najmanje gubitaka, pa vanbrodski i na kraju z noga...  posle sam primetio da ne postoji jedan jedini ugao pod kojim ide osovinski vod, vec svako namesta kako mu se cini da treba... to jest obicno je u minusu nekih 5-10stepeni i odnosu na vodu (u stanju mirovanja)...

posto mi je ovo sto smo napisali gore manje vise jasno onda sam pitao (doduse obrnutim redom) oko kormila jer koliko vidim jedino resenje je sto manji ugao i elisa van korita pa tek onda iza nje kormilo

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #16 poslato: 01, 03, 2010, 22:30:38 posle podne »
eno kod dzonija je tako izvedeno a mislim da se i na par drugih varijanti to moze naci , oduse samo kod starijih brodova

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #17 poslato: 01, 03, 2010, 22:31:57 posle podne »
nesto slicno ovome


Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #18 poslato: 01, 03, 2010, 22:38:11 posle podne »
Kap kupi z nogu  i reci koji motor hoces ,koliko snage ja cu ti naci i ubaciti.Cak imam i 4000 iz audija 8.Dobru nogu i neberi brigu ,gde te ostavi imas gratis slepanje. :taunt:
Osovinski vod stavlja ko kako moze i ume :taunt: nebi trebao preci ugao od deset stepeni.Postoji varijanta i trimovanje osovinskog voda ,mislim da je pisano o tome vec negde.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #19 poslato: 01, 03, 2010, 23:00:33 posle podne »
prilikom projektovanja broda izračunava se njegov deplasman i tačna linija vodene linije , od toga gde se nalazi vodena linija direktno zavisi i ugao pod kojim se postavljaju motor i osovinski vod.
Obzirom da si pristalica ravnih korita (tabanaša) gaz im je manji i samim tim osovinski mora da bude pod uglom.Maksimum koji sam čuo je 12stepeni , ali to je već slučaj za paniku.
Prema tome idealno rešenje za tabanaše je Z NOGA.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #20 poslato: 01, 03, 2010, 23:18:24 posle podne »
Kap kupi z nogu  i reci koji motor hoces ,koliko snage ja cu ti naci i ubaciti.Cak imam i 4000 iz audija 8.Dobru nogu i neberi brigu ,gde te ostavi imas gratis slepanje. :taunt:
Osovinski vod stavlja ko kako moze i ume :taunt: nebi trebao preci ugao od deset stepeni.Postoji varijanta i trimovanje osovinskog voda ,mislim da je pisano o tome vec negde.

motor zavisi od projekta ali kako vidim waverunner ce da bude ako uspemo da nadjemo ljude :)

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Waverunner342_description.htm

 POWER - Semi-displacement hull - SINGLE ENGINES QUOTED
  60 hp ...  7 knots
100 hp ... 10 knots
135 hp ... 14 knots


POWER  - PLANING HULL - TWIN ENGINES QUOTED.
        
2 X 120 HP .... 18 knots
2 X 200 HP ... 23

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #21 poslato: 02, 03, 2010, 10:20:14 pre podne »
Kopaj koliko hoćeš ali ja mogu odmah da ti kažem šta ja mislim.

Idealan ugao je nula stepeni. To je prirodan položaj propelera u kome ima najmanje vibracija. Staviti osovinski vod pod uglom je konstrukcioni kompromis kod malih brodova kod kojih je nemoguće spustiti motor dovoljno nisko da bi ugao bio nula.

Moram da dam komentar 0 stepeni nije dobro kod camaca gde je propeler plitko jer ima tendenciju da potiskuje vodu nagore jer je manji otpor ka povrsini zato se preporucuje da ide 5-7 stepeni nadole.

Da upre u gusce slojeve vode, samo zato se i motori cesto postavljaju nakoso nadole.
Marke

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #22 poslato: 02, 03, 2010, 12:08:13 posle podne »
Da se umešam, 0 Stepeni  je idealan ugao, ali ne za klasični osovinski vod, već za takozvani Surface-drive.
Tu se koriste i specijalne elise, koje praktično rade do pola uronjene u vodu, a pola napolju.
Najpoznatiji proizvođač ove vrste pogona je firma Arneson. To je najbolji pogon sa najmanje gubitaka, najviše potiska i najboljom ekonomijom iz određene konjaže.
http://www.arneson-industries.com/
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #23 poslato: 02, 03, 2010, 12:14:17 posle podne »
sad im gledam sajt ali ovo opet nije 0 stepeni mada jesu blizu vrha vode...


Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #24 poslato: 02, 03, 2010, 12:24:50 posle podne »
Ti pogoni imaju trim koji ide, koliko sam pročitao, do 15 stepeni. Podešavaš prema potrebi.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #25 poslato: 02, 03, 2010, 12:30:34 posle podne »
Ti pogoni imaju trim koji ide, koliko sam pročitao, do 15 stepeni. Podešavaš prema potrebi.

moguce je ima tu hidraulike oko njih koliko vidim

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #26 poslato: 03, 03, 2010, 18:53:04 posle podne »
Slazem se sa Saletom ali pisao sam za klasicni pogon.
Marke

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: Osovinski Vod - ugao voda
« Odgovor #27 poslato: 05, 10, 2010, 16:43:32 posle podne »
Ugradnja brodskog motora:Postavi se motor na zeljeno mesto(nesto ispod,pa zakosi),probusi se dno gde ce,odprilike, prolaziti vratilo,-rezni kamen-brusilica,provuce se kanap-tanka celicna zica od centra prirubnice kopce ka propeleru.Zica i prirubnica da su pod pravim uglom!Na mestu propelera(buduceg)heft flah,na njega se veze zica;predhodno se mora znati precnik potrebnog propelera,doda se jos prostora po posebnoj formuli,gore,ka limu-zidu dna.U centru tog zbirnog precnika je centar propelera.Tu sad prevezemo zicu.Izmeri se dobijeni ugao te zice,u odnosu na osnovicu broda.Treba da se krece izmedju 7 i 13 stepeni.Manje u praksi obicno ne moze(bar ne za ove nase brodice),a do 13 su gubici zanemarljivi.Ako smo motor postavili blize krmi,dobicemo prevelik nagib,pa onda guramo ka pramcu dok se ne uklopimo u nagib od 7-13 stepeni.Ovako je motor GDE MORA BITI,pa se dalje ravnamo prema njemu.
Kada se veza motor-vratilo radi elasticnom spojnicom,tada MORA da su oni u idealnoj osi,sa sto manjim odstupanjima.Tada je i odrivni (aksijalni)lezaj obavezan,jer on prima uzduzne sile pogona i rasterecuje kopcu,tj motor.Sve to zamenjuje savremeni ANTIVIBRACIONI SISTEM (Aqua drive,Pithon drive) koji je sve to u jednom,a omogucava nagib vratila (najcesce) do 5 stepeni,ali preko 2 stepena ne dozvoljava max.broj obrtaja motora.Zato i ovaj sitem treba montirati sto bolje da je u osi kopca-pogonsko vratilo.Tada brod ne trese,ali bas ni malo!
Slazem se sa komentarima Zorana,u svemu,ali i Vlajka-"0 je idealan,ali u praksi..."