E, ovako treba... > Restauracije

Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca

<< < (2/26) > >>

SALE NB:
Prvo je krenuo onaj "zanimljivi" deo posla, a to je šmirglanje! Uzmete lepo pa krenete od jednog kraja i onda redom...
Koristi se vodena šmirgla, zavisno od stanja gel-coata, možete početi i sa nekom baš grubom ( 80 ili 100), ali 120 je sasvim ok. Napreduje se malo sporije, ali zato nećete negde preterati. Nabavka neke od onih jeftinih šlajferica će vam uštedeti vreme i dosta znoja, pa vam to toplo preporučujem.   

Kad naletite na oštećenje, prvo ga očistite dok ne dođete do "zdravog" sloja ( mora biti čvrsto, ne sme da se kruni ili uvija pod pritiskom), zatim sledi gitovanje ( ili u slučaju težeg oštećenja laminiranje, ali o tome više posle). Gitovi koje sam koristio su od proizvođača HB Body i imate ih u svakoj farbari.To su dvokomponentni gitovi u raznim stepenima finoće. Za zatvaranje oštećenja je najbolje početi sa Body-fiberom. Budite oprezni prilikom mešanja gita i učvršćivača. Previše učvršćivača dovodi do toga da se git stvrdne pre nego što uspete da ga nanesete, zato uvek pravite manje količine smese, barem dok ne uđete u štos.
Naneseni git mora da se osuši i otvrdne, a onda opet sledi šmirglanje dok se gitovana površina ne uglača i ne izjednači sa okolnom površinom.     

SALE NB:
Tada se nanosi "beli" fini git, koji praktično služi da se površina finišira za farbanje. Naravno, nakon toga ide opet šmirglanje, ovaj put se prelazi na finu šmirglu od 500 do 1000 i time se završavaju radovi na trupu - do farbanja.

Pod čamca se obrađuje na sličan način, s tim što sam ja na podu našao par većih oštećenja koja su zahtevala laminiranje. Koristio sam  Poliester kit, koji se sastoji od 0,6m2 laminata i 1kg poliesterske smole sa učvršćivačem. Kvalitet je sasvim OK, ipak za neku veću popravku, pogotovo na trupu, uzeo bih epoxy smolu. Epoxy ne pije vodu, pa je zato dosta otporniji i trajniji od poliestera.
Laminat isečete na potrebne dimenzije i zatim ga sloj po sloj postavljate i natapate smolom. sledi ponavljanje postupka gitovanja i šmirglanje popravljene površine

SALE NB:
Uz taj čamac, dobio sam i pentu Johnson 25ks commercial, sa dugom čizmom, a ovo gliserče zahteva motore sa kratkom čizmom.
Posle uzaludnih pokušaja da zamenim motor za neki sličan sa kratkom čizmom, rešio sam da nadogradim zrcalnu dasku na potrebnu visinu.
Upotrebio sam jelovu dasku koju sam dodatno ojačao sa kaljenim nerđajućim flahom od 5 mm. Preko daske sam zatim laminirao dok nisam dobio potrebnu debljinu. Pritom sam i postojeće zrcalo očistio i novo laminirao   

Barba:
Matori, ako je ovo isti onaj camac bele boje Zeko, onda si odradio lavovski posao. Moja pasara nije bas u tako losem stanju, ali me ipak ocekuje identican posao. Ovu temu cu redovno pratiti dok ne dodjes do kraja price, mada vec imam dodatna pitanja, ali o tom potom.
Najvise me interesuje kako si resio i da li si resio disanje poda?

Pozdrav,

Kapetan:
ova tema ide na naslovnu temu , a stavio bih i par duletovih putopisa ako se Dule i Sale NB sloze :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju