E, ovako treba... > Restauracije

Sređivanje i farbanje poliesterskog čamca

<< < (3/26) > >>

SALE NB:
Želim da napomenem da su ovi pripremni radovi trajali skoro 3 meseca, radilo se samo u večernjim satima i po par sati vikendom.Želim ovde i da se zahvalim mom "starom" koji se takođe angažovao oko šmirglanja i mom "paši" Strahinji koji je kao " stručna osoba" odradio najveći deo posla. Naime, on je nekada ranije nekom prilikom zakrpao neki plastični branik i ofarbao ponešto kompresorom, pa je zbog toga zaslužio titulu "stručnjaka". Ja sam kao šegrt slušao instrukcije.

Usledilo je farbanje. Napominjem da je od početka ove akcije, moj cilj bio da dobijem kvalitativno i vizuelno što bolji rezultat za što manje pare, zato je u izboru materijala najčešće presudnu ulogu odigrala cena.
Koristio sam "Zorkine" Maestral farbe za čamce. Boljih farbi ima koliko hoćete - jeftinijih nema! Ipak, ja sam sasvim zadovoljan krajnjim rezultatom.
To su dvo-komponentni lakovi i prajmeri , koji zahtevaju i specijalni razređivač. Za nabavku vam zato preporučujem da posetite neku veću farbaru ili Merkur. Manje farbare ili nemaju baš onu boju koja vama treba ili je istoj prošao rok pre 2 godine- a to nikako ne uzimajte!
Inače, prvobitno smo hteli da čamac bude žut sa nekim plavim linijama na bokovima, ali .... žute ni za lek! Čak ni u fabrici u Šapcu!
Tako je postao beo , a ostalo ćemo da odradimo folijama u boji.(Obećavam slike od te akcije čim je sprovedemo u delo) .

Za farbanje vam je potreban kao prvo zatvoren prostor, bez vetra i vlage, zatim kompresor koji može da u kontinuitetu drži pritisak od barem 5-6 bara (profi očekuje barem 8 bara). Šta reći, raga od kompresora koju smo mi imali na raspolaganju nije mogla da drži ni 4 bara duže od minuta, pa je lađa ipak ofarbana ( potrebno je samo malo više strpljenja). Samo farbanje pištoljem nije toliko strašno, ali obavezno prvo istrenirajte ruku na nečemu što vam nije drago i milo. Nakon toliko šmirglanja je stvarno glupo da vam ostanu tragovi "suza" na laku. Moj "pašo" se prvo istrenirao na svojoj ogradi ;D ;D ;D

Tako, farbanje kreće demontažom svih delova koji ne trebaju biti ofarbani, ako nešto ne želite da demontirate, žuta molerska traka i stare novine su idealne za oblaganje svih delova koji ne trebaju biti ofarbani. Površina koja se farba mora biti oprana i osušena, kako bi se uklonila sva fina prašina koja je ostala nakon šmirglanja. Ako farbate u istoj prostoriji u kojoj ste pripremali čamac, onda je dobro očistite od prašine i pre farbanja je polijte vodom.

Kreće se sa  nanošenjem prajmera i tu nemojte štedeti, prođite barem sa dva-tri sloja, između svakog sloja farba mora da se suši barem 1 dan.  
Nakon toga dolazi lak, takođe najmanje u dva sloja i po potrebi se na onaj deo trupa koji je pod vodom nanosi antialgin. Ako čamac ne držite u vodi cele sezone, troškove za antialgin možete uštedeti, dovoljno je kratko pranje nakon svakih par vožnji.

SALE NB:
Ovde je ovoj priči kraj, usledilo je montiranje svih delova nazad na čamac i to je bilo to!
Nazad na vodu!

Evo još par slika sa prve vožnje

SALE NB:
Što se disanja poda tiče, ja sam valjda imao sreće, pa sam izbegao izrezivanje ( barem za sada)
Ako je potporna konstrukcija u duplom dnu istrulila ili propala na drugi način ( ovisno o materijalu), tu je jedino rešenje isecanje poda i zamena svih dotrajalih delova, zatim ponovno laminiranje poda.
Mislim da je bozza na forumu "na vodi" stavio opis i par slika o tome na nekom plavom gliseru. Javiću kad nađem temu.

Kapetane, radi šta ti volja, moju dozvolu ( ako ti treba) imaš.

Kapetan:
zahvaljujem :)

Kapetan:
i evo ga rezultat :)

http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju