E, ovako treba... > Brodski motori

Највећи клипни мотор на свијету

(1/3) > >>

Профа:
Највећи клипни мотор на свијету

Wartsila-Sulzer RTA96-C  турбо двотактни дизел мотор, најјачи је и најефикаснији клипни строј на свијету.

Компанија Aioi Works Japan´s Diesel United, Ltd израдила је прве моторе, који раде на тешку погонску нафту. Висок је пет спратова (13,5 м), дугачак 27 м и тежи 2300 тона у својој највећој 14-цилиндричној верзији снаге веће од 114.000 КС. Пројект је базиран на старијем РТА-96Ц мотору, али је револуционарна Common Rail технологија уклонила традиционалну брегасту осовину, ланчани пренос, пумпе за гориво и хидрауличне активаторе. Као резултат боље су перформансе код мањег броја обртаја, мања потрошња горива и мање штетне емисије.
Доступни су у верзијама од 6 до 14 цилиндара, пројектовани примарно за велике контејнерске бродове. У свијету је познато да бродовласници воле бродове с једним мотором и пропелером, а нова генерација већих контејнерских бродова требала је већи погонски  строј.
Иако је то најефикаснији  мотор (50% енергије нафте претвара у кретање – за поређење, већина мотора у аутомобилима и малим авионима има искористивост од 25-30%), велики 14 троши 6.275 литара тешке нафте на сат.

Произвођач:Wartsila (FI)

http://www.wartsila.com/fi,fi,home,,,,,,.htm

http://people.bath.ac.uk

igogitar:
Mozda je glupo pitanje ali sta je TESKA nafta? :scratch_ones_head:

igogitar:
Hvala Dule na detaljnom objasnjenju.  :good: Eto sad sam nesto i naucio.

Zoran:

             Teska nafta je u stvari mazut.Ostatak od prerade nafte.Njena upotreba je
 zabranjena u teritorijalnim vodama,i obicno se motor prebacuje na nju na otvore-
 nom moru.
             Da bi se teska nafta koristila mora da se zagreva kako bi presla u tecno stanje.

sceka:

--- Citat: Dule  11, 10, 2010, 00:28:19 pre podne ---I mazut je tečan ali da bi se zapalio mora da se zagreva. Ne možeš ga zapaliti tako lako. Ja sam čitao da neki tankeri koriste nepreradjenu naftu kao pogonsko gorivo. Da imaju motore sposobne za tako nešto.

--- Kraj citata ---

Radi tacnosti, mazut se zagreva da bi se postigla njegove karakteristika viskoznosti (da postane tecniji) kako bi se dopremio do uredjaja za njegovo sagorevanje u kome se na neki od nacina vrsi njegova atomizacija (isparavanje) i sagorevanje. Inace nijedno tecno gorivo (benzin, dizel, mazut) nije zapaljivo u tecnom stanju neko su zapaljiva njihova isparenja.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju