Autor Tema: Punjenje Akumulatora  (Pročitano 11211 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Punjenje Akumulatora
« poslato: 26, 07, 2009, 01:11:26 pre podne »
Nismo se dotakli ove teme nesto ozbiljnije , a mislim da je svima vazna...

Ono sto me generalno zanima jesu dva slucaja :

1 redno vezana su 3 akumulatora , svi su po 75 Ah, ako je jedan prazan 50% drugi 25% a treci pun ... da li im smeta ako na njih stavimo punjac ?

2 redno su vezana 3 akumulatora
-Prvi je 50Ah
-Drugi je 75Ah
-Treci je 100Ah

sta se desava kada prikacimo punjac na njih, da li im smeta ?


i za kraj...
 ako imamo vremena do sledeceg isplovljavanja , da li treba dati jacu struju punjenja ili manju ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #1 poslato: 26, 07, 2009, 01:25:46 pre podne »
Pod 1.

Zasto bi vezivao redno? Sta radi na 36V?
Dva je i moguce ako je instalacija ili alternator/anlaser na 24V.
Ne brini uvek su izbalansirani jer puniji "dopunjava" prazniji pa su uvek izjednaceni.

Pod 2.

Opet nije redno. To je paralelna veza "+" na "+" a "-" na "-" i kod nje ja nisam za varijantu povezivanja akumulatora razlicitih kapaciteta (govorimo o olovnim akumulatorima za automobile).
Ako se na njih zajedno prikaci ispravljac svaki povlaci onoliko struje koliko mu treba i kad se napuni, struja punjenja na njemu je minimalna a onaj koji nije pun povlaci jos struje dok se i on ne napuni.
Inace je slucaj kao pod 1, kad se prazne oni se prazne ravnomerno, ali ce onda najmanji biti ispraznjen do granice koja unistava akumulator a najveci ce imati jos snage i kapaciteta. U takvoj (paralelnoj) vezi kapacitet akumulatora je uvek
kapacitet najmanjeg puta broj akumulatora. Imaj to na umu.

I pod 3.

Uvek je bolje puniti slabijom strujom, jer kod vece struje punjenja (brzo punjenje) uvek postoji sansa da se iskrive celije i akumulator trajno osteti.

Nadam se da si razumeo.

Pozzzzzzz

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #2 poslato: 26, 07, 2009, 01:30:44 pre podne »
Zasto bi vezivao redno? Sta radi na 36V?

paralelno, greska u kucanju

Inace je slucaj kao pod 1, kad se prazne oni se prazne ravnomerno, ali ce onda najmanji biti ispraznjen do granice koja unistava akumulator a najveci ce imati jos snage i kapaciteta. U takvoj (paralelnoj) vezi kapacitet akumulatora je uvek
kapacitet najmanjeg puta broj akumulatora. Imaj to na umu.

hm ... ako se prazne ravnomerno onda ce se svi isprazniti po recimo 10 % jer ce se "pretakati" jedan iz/u drugog ?
zasto mislis da ce jedan da se isprazni a da drugi ima jos struje ?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #3 poslato: 26, 07, 2009, 01:36:57 pre podne »
Pa kad se onaj od 50 Ah isprazni do kraja onaj od 100 Ah jos uvek ima 50% kapaciteta. Oni se pretakaju ali kad se najmanji skroz isprazni onaj veliki ce raditi jos malo ali ce i on ubrzo da se skroz isprazni.
Mozda sam se pogresno izrazio. Oni se zajedno prazne do kraja ali posto ne bi trebalo bas skroz da budu prazni vec da se isprazne 80% kapaciteta onda ne znas kad je to. A kad se mali potpuno isprazni i povuce struju iz veceg onda se oba vrlo brzo isprazne pa ih je tesko napuniti jer je manji presao granicu od 80%.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #4 poslato: 12, 08, 2009, 21:55:43 posle podne »
Zasto bi vezivao redno? Sta radi na 36V?

paralelno, greska u kucanju

Inace je slucaj kao pod 1, kad se prazne oni se prazne ravnomerno, ali ce onda najmanji biti ispraznjen do granice koja unistava akumulator a najveci ce imati jos snage i kapaciteta. U takvoj (paralelnoj) vezi kapacitet akumulatora je uvek
kapacitet najmanjeg puta broj akumulatora. Imaj to na umu.

hm ... ako se prazne ravnomerno onda ce se svi isprazniti po recimo 10 % jer ce se "pretakati" jedan iz/u drugog ?
zasto mislis da ce jedan da se isprazni a da drugi ima jos struje ?

nije baš sve tako jednostavno,jer u strujnom kolu postoje i neki izvori napajanja koji unekoliko komplikuju tematiku.Za te stvari postoje neki uredjaji koji se vikaju diodni spliteri,a koje malo veštiji elektroničari mogu i napraviti i onda nema "pretakanja","curenja" i sl

Van mreže hallamiti

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 303
  • Pol: Muškarac
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #5 poslato: 30, 08, 2010, 21:17:42 posle podne »
jel moze da se akumulator veze na yamahu 4 da ga dopunjava dok radi. ako moze, odakle se struja izvlaci i kako se vezuje na aku???

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #6 poslato: 30, 08, 2010, 22:02:29 posle podne »
negde moze negde ne moze zavisi da li motor ima alanser (valjda se tako zove ili alternator)

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #7 poslato: 30, 08, 2010, 23:02:58 posle podne »
Par stvari da pojasnimo: paralelna veza razlicitih akumulatora je u redu ako takve imate.  Da vas ne gnjavim sa teorijom  postoji unutrasnji otpor akumulatora koji odredjuje koliko ce u paralelnoj vezi koji akumulator da se prazni. Napon je isti na svim akumulatorima ako je paralelna veza. Cim se povezu u trenutku se struja prelije iz vise napunjenog u maje napunjen da se naponi izjednace i samo tada. Od tog trenutka pune se i prazne srazmerno kapacitetu. Nece se manji puniti niti prazniti vise od od velikog u procentima. Kad punjac napuni do 13v svi ce biti na trinaest volti. Kad se prazne na 11.9 svi ce biti na 11.9.  Saberite kapacitete i srazmerno razlici ce se i puniti i prazniti.

Na primer Jedan je 50Ah a drugi je 100Ah. Ako punjac pokazuje da se  pune sa 15A  manji ce vuci 5A a veci 10A.
Ako vuku 6A manji vuce 2A a veci 4A.   Tako se i prazne.  Punjenje olovnih akumulatora nije kriticno ali ne treba ih prepunjavati. Puniti ih manjom strujom je bolje ali ne smeta ni jaca do 20% kapaciteta kad ste u zurbi. Tako puni alternator na kolima, Samo je vazno prekinuti kod 14,4V. 
Marke

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Punjenje Akumulatora
« Odgovor #8 poslato: 16, 09, 2010, 00:48:39 pre podne »
Mada je vec dosta receno oko punjenja baterija i njihovih kapaciteta.
Zeleo bi da dodam jos par stvari sto mi se cini zanimljivim.
Imao sam prilike da sretnem brodove sa razlicitim kapacitetima baterija.
Recimo za motor je oko 300A/h a za servis 200A/h.
Savet za tip koji ima razlicite kapacitete je da baterije koje su namenjene samo za motor da se samo za to i koriste. Takodje vazi i za baterije za servis.
Danas mogu da se nadju punjaci koji imaju odvojen sistem punjenja baterija nekoliko pluseva zasebni za sebe, sto znaci imate 3u1.
Takodje moze i da se nadje regler koji se zakaci na alternator koji ima isti princip da zasebno puni svaku banku baterija.
Samo u slucaju da je baterija za motor prazna treba pokusati baterijama za servis startovati.
I jos nesto potrebno je za ovaj sistem baterije odvojiti prekidacem koji ima nekoliko pozicija. OFF, Batt1, Batt2, ALL

Pozdrav
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB