Na osnovu duzine camca se izracunava relativna brzina(Frudov broj),koji za deplasmansko plovilo treba da bude manji od 0,4.Dva camca koji imaju razlicite duzine,a iste forme trupa i krecu se istim relativnim brzinama(Fr),identicno im je i stvaranje talasa,a otpor talasa u rezimu deplasmanske plovidbe je direktno proporcionalan trecem stepenu duzine trupa na vodenoj liniji.Sa porastom brzine talasni otpor raste vrlo intezivno,kada se na duzini trupa javlja paran broj polutalasa,tada se pramcani talas srece sa krmenim,sabiranjem grebena i padine ukupna visina talasa se smanjuje,kao i otpor talasa,zato sto je energija stvaranja talasa proporcionalna kvadratu visine talasa.Ako se po duzini trupa camca nalazi neparan broj polutalasa,greben pramcanog poprecnog talasa susrece se sa grebenom krmenog poprecnog talasa,oba grebena se slazu,dajuci visoki talas na krmi,pa otpor talasa raste(interferencija talasa).
Hidrodinamicki oblik trupa treba da obezbedi najmanji otpor vode u ustanovljenom rezimu plovidbe,pa se forma camca definise po formulama na osnovu koeficijentapunoce vodene linije,koeficijenta punoce glavnog rebra,koeficijenta punoce istisnine trupa i koeficijenta finoce trupa camca,koji moraju da budu manji od 1.