E, ovako treba... > Motori i oprema

Хидро-крила

<< < (5/6) > >>

SALE NB:

--- Citat: ladjaVlajko  16, 07, 2010, 12:51:10 posle podne ---Ako mogu da uskočim sa svojim komentarom ... ja ovde vidim dva sistema:

Prvi je hidrofoil koji se vidi na slici koju je postavio BeoMarine i koja liče na avionska krila. Hidrofoil uvek generiše vertikalni potisak i obzirom gde je postavljen, podiže krmu. To može imati za efekat da čamac lakše izglisira, na manjoj brzini nego bez krilaca. Ukoliko je korito takvo da se pramac jako izdiže neposredno pre glisiranja, onda će efekat krilaca biti izraženiji. Kod deplasmanca ovo nema nikakve svrhe stavljati na motor.

Drugi sistem je ovo što je postavio mossi. To mi više liči na nešto što usmerava protok vode preko elise ali sam uveren da neće imati nikakav efekat na podizanje krme. Ovo bi moglo imati uticaj i na deplasmanski režim plovidbe.

--- Kraj citata ---

Bez obzira na njihov oblik i izgled ( to je do dizajnera), oba Hydrofoila imaju istu funkciju i izazivaju isti efekat, tj. olakšavaju izglisiravanje. Mislim da bi se iznenadio kada bi Mossijev hydrofoil testirali uporedo sa ovim iz Lalizasa.
Poprilično sam siguran da bi Mossijev ( SE 200, ako se ne varam) imao bolje rezultate.


U pravu si što se jednog tiče- hydrofoil nema smisla stavljati na deplasmance.

SALE NB:
Našao sam na netu dobar opis funkcije i namene hydrofoila, stvarno nisu svi isti niti za istu namenu.

Fins are designed for different purposes! There are hydro foils like the Doel-Fin which (like airfoils) create lift and provide stability, especially when engine is elevated and there are hydro spoilers, with turned down trailing edges which create some drag but help bring down the bow of a stern heavy boat and are best at improving hole shot. The hydrofoils should increase performance and economy when engine trim/height allows fin to ride at or slightly above water's surface at speed. The hydrospoilers tend to decrease top speed and economy but if bringing the bow down and hole shot are prime objectives they are just the ticket.

Kratak indirektan prevod:
Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.
Hydro spojleri, kako ih nazivaju, imaju oborene ivice na dole, čime pomažu izglisiravanju i stabilnosti na nemirnom moru/reci. Pogodni su za brodove sa teškom krmom, jer obaraju pramac na dole, ali zato dovode do gubitka na max. brzini i ekonomiji.

Mislim da je upravo to razlog mnoštva oprečnih iskustava sa ovim stabilizatorima. Ljudi u neznanju kupe pogrešan model, i dobiju pogrešan efekat. Ono što je definitivno, nijedan model nema efekta za deplasmance.

Kapetan:

--- Citat: SALE NB  16, 07, 2010, 17:19:32 posle podne ---Hydrofoil stabilizatori kao Doel-fin, koji izgledaju kao krila, služe za postizanje veće stabilnosti i stvaraju vertikalni potisak. Služe za postizanje većih brzina i smanjenje potrošnje.

--- Kraj citata ---

e to mi treba !

beomarine kad ce test imamo li neki datum ?

Vuk:

--- Citat: kacintata  16, 07, 2010, 17:51:17 posle podne ---probao sam i povecao max brzinu sa 51 km/h na 53 km/h

--- Kraj citata ---
Koji model? Osim max brzine jel bilo i još nekih poboljšanja ili možda negativnih efekata?

bokilidragon:
Dobar dan svima.Imam jedan veliki problem kupio sam jamahu 20 konja i hidroprofil SE200 koji je ok za taj motor.E sada sam promenio motor kupio sam tohatsu 50 konja.Zanima me da li ja mogu da stavim ta hidro-krila na motor od 50 konj.U specifikaciji pise da su krila za motore do 40 konja a preko je SE300.Stabi se desili ako bih stavio SE200 na motor od 50konja?Hvala

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju