E, ovako treba... > Elektrika

Punjenje vise Akumulatora

<< < (2/7) > >>

Pera GARMIN:
Gaus STS ima kompletan "marine" program na 12 i 24V: punjače, invertere, monitore stanja baterije, izjednačivače napona prilagođenih upotrebi na plovilima. Poznajem ih jako dugo, i znam da kvalitetom mogu da se mere sa mnogim poznatim svetskim markama...

Očekujem da uradimo tokom sledeće nedelje plan ugradnje njihove opreme na Yastoga, pa ću poslati detalje i na forume i na sajt... sa cenama naravno

marke:
Ne moze da se potrosi prelivanjem jer su u paralelnoj vezi svi pod istim naponom i pune se svi na isti "zajednicki" napon a onaj akumulator koji je prazniji vuce vise struje tokom punjenja jer mu je manji unutrasnji otpor ali je "napon u paralelnoj vezi samo jedan za sve akumulatore". Kako nisu idealno istog kapaciteta oni sa najmanjim kapacitetom ili "najpuniji" ce tokom punjenja vuci sve manje struje i tako smanjivati ukupnu struju punjenja a napon ce polako rasti. Kad se svi napune toliko da napon poraste do granicnog na punjacu (13,8V - 14.4V) on ce se iskljuciti. Tada su svi akumulatori na istom naponu i ne tece nikakva struja niti se prazne. Ako neki od njih ima gresku kao sto je kratko spojena celija on ce raditi kao potrosac i vuci struju ali i to nije mnogo, jer da jeste isparila bi mu voda i bio bi vruc. Kad se potrosaci prikljuce svi akumulatori daju svoj deo struje koliko potrosac povuce i napon pocinje polako da pada kako se trose. Ako u paralelnoj vezi postoji znacajno manji akumulator (kapacitet) on ce davati manje struje u toj grupi dok ce jaci da preuzmu vise tako da i dalje napon na svima u vezi ostaje isti i podjednako se smanjuje kako se trose.

Nije potrebno nicim ih razdvajati ni pri punjenju ni pri praznjenju jer ne moze da se trosi struja "prelivanjem". Napon je isti dok su u paralelnoj vezi i samim tim nema nikakvog protoka.

Ako se akumulatori pune pojedinacno bice na razlicitim naponima zavisno od napunjenosti i kad se vezu u paralelu oni puniji ce se prazniti samo toliko koliko dopune one praznije i ne postignu isti napon. Uglavnom jako kratko a potom opet nema potrosnje.       


Da bude jasnije to je isto kao povezane kante sa vodom. Kad se pune vodom bice isti nivo u svima. Ako je neka manja kanta spojena njoj ce manje vode (struje) trebati da se napuni do istog nivoa ali ce uvek biti isti nivo u svima (NAPON).

Kad se istace voda (potrosnja) svaka kanta ce davati vode u zavisnosti od velicine (kapaciteta).
 kante ce davati svaka onoliko vode (struje)koliko je velika tako da u svima isto pada nivo (napon).

marke:
NARAVNO DA ZA PARALELNU VEZU NEMA IZJEDNACAVACA JER NE POSTOJI POTREBA ZA TIM. KOLIKO ZNAM MANJE VISE SVI IMATE NAPON OD 12V NA CAMCU I TO VAM NE TREBA. Ako imate 24v instalaciju to je sasvim druga prica.

marke:
DIODE SLUZE DA se napravi razlika izmedju akumulatora a ne da se izjednace. Najcesce se svi pune a jedan cuva da se ne trosi osim za startovanje ili sl..

Kapetan:

--- Citat: marke  12, 06, 2010, 16:54:08 posle podne ---NARAVNO DA ZA PARALELNU VEZU NEMA IZJEDNACAVACA JER NE POSTOJI POTREBA ZA TIM. KOLIKO ZNAM MANJE VISE SVI IMATE NAPON OD 12V NA CAMCU I TO VAM NE TREBA. Ako imate 24v instalaciju to je sasvim druga prica.

--- Kraj citata ---

marke postoje za paralelnu vezu ... http://www.yachtbatterie.de/ladung/dioden/index.shtml

problem je kod mene vise nego ocit ... napunjeni akumulatori se jako brzo istrose... ranije sam sa jednim od 70ah mogao a pogledam film bez problema... sada sa 4 komada pravi problem ... neki ne radi kako treba ili preliva tamo vamo ... ne znam sta je uzrok .. mozda ih ovih dana sve otvorim da proverim stanje elektrolita i dolijem vodu ...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju