E, ovako treba... > Materijali za brodogradnju
Srafovi
Pera GARMIN:
Rupe od šrafova se popunjavaju epoksi gitom - epoksijem sa puniocem 407 (west)
pa se cela površina epoksira, pa ravna, pa opet gituje 407icom, pa kad dobije željeni oblik radi se platno i finalni sloj epoksija...
Impuls:
--- Citat: Barba 09, 06, 2010, 12:06:27 posle podne ---Ja mislim da je Dule pravilno ukazao na problem ili bar jedan od problema u slucaju ostavljanja srafova. Prilikom srafljenja rupu treba upustiti toliko da povrsina glave srafa bude ispod povrsine spera, pretpostavljam oko pola mm. Kad naneses pola milimetra gita pa epoksi preko toga, postoji mogucnost da usled temperaturnih dilatacija dodje to pucanja tih pola mm gita i epoksija na gitu, tako da ce se na camcu posle izvesnog vremena ocrtavati sve glave srafova, a kroz te prskotine ce polako prodirati voda u konstrukciju.
Drugi problem se javlja kada se srafovi vade. Te rupe treba ispuniti nekim ispunjivacem, recimo da ces koristiti aerosil kao najbolje, ali najzahtevnije resenje po pitanju rmbanja. Prilikom ispune u rupama ne bi trebalo da ostanu mehuri vazduha. To nije problem ako se radi o desetak srafova, ali ako se radi par hiljada onda je to opasan i dosadan posao.
--- Kraj citata ---
Eto, ovo je sasvim racionalan i opravdan razlog za vadjenje srafova. Dakle: "SCHRAUBEN RAUSS!!!"
:drinks:
captjerry:
jbm ti srafove, procitah ceo postupak izrade yastoga zbog njih :)
sad kad sam lepo sve procitao i kad je Barba nasao problem koji poprilicno moze da zezne stvar a to je bas to upustanje glava mislim i ja da bi trebalo da ih vadis...nije za igrati se sa tim da ti ostane neka glava srafa preko li da neku vise upustis a precizno upostanje glava (rupe) za hiljadu i kusur srafova je, cini mi se, vece cimanje nego povaditi ih...
Pero druze, posteno ste se vi namucili tamo, nije to ni malo lak posao a potrebna preciznost i pedantnost su vam na zavidnom nivou...svaka cast !!!
Kapetan:
--- Citat: Impuls 09, 06, 2010, 12:44:54 posle podne ---Eto, ovo je sasvim racionalan i opravdan razlog za vadjenje srafova. Dakle: "SCHRAUBEN RAUSS!!!"
:drinks:
--- Kraj citata ---
znaci da ponovim "SCHRAUBEN RAUSS!!!"
Barba:
--- Citat: Dule 09, 06, 2010, 13:20:57 posle podne ---Peri nisu potrebne pohvale. Uradio je posao bas kako treba i to je to.
Nevolja je u tome sto je on podigao standarde za nasu samogradnju pa ce svi nastojati da urade kako treba i mora. Jer... uvek je tu ono - pogledaj Jastoga :)
Pokazao je svima kako se radi.
Majstori, na vas je red
--- Kraj citata ---
Tako je, Pera je to uradio tako kako je uradio. Prateci postupak izrade ne stice se utisak da je to nesto posebno komplikovano, ali eto banalan primer sa srafovima ukazuje koliko je svaki segment izrade bitan i koliko moze da bude problematican. Ocigledno je da brodogradnjom ne moze da se bavi bas svako ko ima radionicu i svajs aparat od 100 evrica.
Verujem da ni Pera ne moze da garantuje da je prvi Yastog uradjen savrseno, da nema manjkavosti, pogresnog pristupa i gresaka u smislu da taj camac moze da bude jos bolji. I ja bih licno voleo da Yastog bude zacetnik jednog novog, ozbiljnijeg, pristupa izgradnje camaca u obnovi "rekreativne" flote u Srbiji.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju