E, ovako treba... > Planovi za plovila

BARRACUDA 18

<< < (6/10) > >>

poljo:
"tvrda poliuretanska pena " ? Jel ima neko trgovacko ime ?

Zoran:

    Pur pena.

misaf:
Ne znam neko komercijalno ime za tvrdu pur penu, ali znam da se može kupovati u različitim zapreminskim težinama, što ujedno odgovara i čvrstini, ima je u težinama od 50ak do, mislim, oko 200kg. Ona se kao dvokomponentna tečnost izliva u velike kalupe u kojima ekspandira  pod kontrolisanim uslovima, nakon čega se reže i prodaje u vidu u tabli ili blokova. Ne može se koristiti sa epoksijem jer je topi, za to je nisam koristio pa i ne znam gde može da se nabavi. Pur pena je vrlo mekana i ne može se koristiti za jezgro sendviča, niti pur pena koju koriste frigo majstori, jer je još mekša. Uopšteno, mislim da se, zbog malo slabijih mehaničkih karakteristika ona ne koristi u podvodnim delovima trupa, gde se obično radi pun laminat ili se upotrebljava neko od savremenijih penastih jezgara, npr.Airex R63

Kapetan:
miso jednu jedinu kotu smo nasli :( ovo su cutting files ... sto ce resi precrtas to na metal i rezes... slicne stvari ima i bruce roberts...  Impuls se namucio posteno dok nije sve uspeo da prebaci u komp ...

aj da vidim sta kaze impuls ali se meni ovaj airex svidja ...

misaf:
ej Kep ovde ću da ti dam odgovor i sa teme o poliesterskim smolama.
Kao prvo, kad ste kupovali plan za koji ste materijal kupili plan, zapravo koji materijal i koja konstrukcija su u pitanju? Razumem ja da vi imate cutting files, ali  mora da ima neki razmak za rebra, bilo da su ona deo konstrukcije ili da su samo privremenog karaktera. Vidim da pominješ u poslednjem postu prebacivanje na metal. Ako je plan za metalni čamac, neće biti baš lako da se prepravi za drvo, sendvič ili poliester, imaće manji gaz, tj. drugačiji podvodni deo pa će mu biti izmenjeni stabilitet i hidrodinamičnost.  Trbalo bi da se zna gde mu je težište i tu dodati potreban balast, do originalne težine, pazeći da ne dobije nategu ili pretegu, tj. da mu vodena linija ostane horizontalna.
Ako dobro rezonujem, pošto ti je to test čamac za veći brod, radi ga u tehnologiji kojom nameravas da radiš veći brod, tako ćeš steći dragoceno iskustvo, verujem da i ti već tako misliš, ali onda treba da razgovaramo o tom većem brodu i njegovoj materijalizaciji.
Uopšteno govoreći materijalizaciju odrađuje namena i uslovi korišćenja, pa tek onda cena gradnje i održavanja trupa. Lagano plovilo  je većinom prednost, ali može biti i mana, npr. za motorne deplasmance težina nije od tolike važnosti...
Airex je super materijal, ali mislim da je gradnja s njim vrlo skupa, tj. mislim da treba imati jak razlog da bi se s njim radilo.
Ako radiš od drveta ili špera koristi onda epoksid, lično ne bih išao na varijantu šper plastificiran poliesterom iz više razloga. Prvo poliester je slabiji adheziv i treba koristiti dobar prajmer da bi mu se poboljšala adhezija za drvo (mora da izdrži napone smicanja koji će da se jave između špera i poliestera) i zbog male otpornosti na osmozu treba da se premaže epoksidnim premazom. Ako konstruktivnu  čvrstinu treba da mu daje ta stakloplastika, onda će ona verovatno morati da se radi iz više slojeva, što znači više posla i veća težina trupa.
Ono jezgro od dva sloja špera što pominješ, obavezno ćeš morati da lepiš epoksidom. Ja bih ga plastificirao spolja i iznutra epoksidom, naravno sa platnima. To bi bila moja preporuka. U ovom slučaju jezgro od špera bi mu davalo dodatnu otpornost na udar i probijanje trupa i na zamor materijala. Tu se sada javlja problem kvaliteta špera. On svakako treba da bude vodootporan (aw100), e sad ako želiš laganiji trup mozeš da koristiš nekonstruktivni šper tj. od Okumea, tada bi on predstavljao jezgro u pavom smislu reči i tada bi morao da dodaš više slojeva platna, a ako radiš od konstruktivnog špera, recimo breza, tada bi ti za plastifikaciju bio bovoljan samo po jedan sloj od oko 200g platna gde bi on imao ulogu zaštite oplate od špera. Za ovo poslednje smatram da bi ti bilo najbolje što se tiče odnosa cena kvalitet.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju