Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Kapetan:
--- Citat: LSI 30, 05, 2010, 10:35:27 pre podne ---Jutros mi je gospodin iz Engleske poslao informaciju da je prema poslednjim podacima njihove statistike prihod jedne prosečne porodice 30.000 funti. U okolini MIdlandsa i na severu prihod je znatno veći - nešto oko 45.000 funti...
--- Kraj citata ---
"Sta im vrede pare kad ne znaju da zive ko mi" :suicide:
LSI:
Nedavno usvojene izmene zakona o porezima počinju da izazivaju i nove komentare.
Evo, ovaj sam danas pročitao:
I čamci oporezovani kao luksuz
15. januar 2011. | 14:47 | Izvor: Politika
Beograd -- Porez na luksuz, koji je dosad plaćan za plovila čiji motori imaju više od deset konjskih snaga, ubuduće će dužiti sve čamce.
Taj namet, koji je vlada zavela pre dve godine pravdajući ga nuždom punjenja budžeta koji je pojela kriza, ukinut je za mobilne telefone.
Gubitak tog prihoda, međutim, teško da će biti nadoknađen proširenjem baze obveznika među vlasnicima čamaca.
Oni su već i zbog prethodnog kriterijuma duženja masovno izbegavali da se registruju, za šta im je bila neophodna potvrda o izmirenom porezu, a sada će evidencija u lučkoj kapetaniji sigurno biti još praznija.
U konačnom ishodu, moguće je da će država namaći još manje para nego što je ranije dobijala od čamdžija dok će bezbednost na rekama biti neizvesnija, jer uslov za registraciju čamca je da on bude podvrgnut tehničkom pregledu. Ako na „generalku” ne budu primorani, možda će vlasnici čamaca da se uzdaju u svoje majstorske veštine i tako uštede novac umesto da plovilo, uz honorar, predaju stručnim institucijama.
Ironično, obuhvatanje svih čamaca ovim porezom ispravlja jednu nelogičnost, ali tako što produbljuje opštu čudnovatost zakona. Jedrilice koje se ne bi postidele ni u lukama Azurne obale mogu imati slabije motore od deset konjskih snaga, koliki je ranije bio minimum da bi plovilo bilo oporezovano, pa one nisu bile obavezne da plate, dok su mnoge domaće šiklje, malo bolje od plutajućih konzervi, opremljene jačim mašinama.
Ispalo bi da će novim kriterijumom vlada uspeti da zavuče ruku u džep vlasnika istinski luksuznih plovila. Ali, većina njih je registrovana u Delaveru i državama koje brodovima i jahtama ne naplaćuju nikakve takse. Pravo pitanje za Ministarstvo finansija, koje su nezvanično postavljali i stručnjaci iz ustanova zaduženih za reke, jeste zašto se ne oporezuje vrednost plovila umesto snaga motora.
Revolt vlasnika čamaca zbog toga je odmah srozao procenat registracije. Prošle sezone je i u odnosu na prethodnu broj prijava potonuo za dodatnih 30 odsto.
"Već ranije su se ljudi dovijali, registrovali čamce u Pančevu, gde barem nema gradske takse, ili potpuno odustajali od prijavljivanja. Sada može biti samo još gore. Ili se niko neće registrovati, ili ćemo svi početi da primenjujemo trik usavršen prošle godine. Ja tebi, tobože, prodam motor, potpišemo ugovor da sve bude kako zakon traži, a ti na motor bez vozila nemaš nikakvu taksu. Onda registrujem čamac bez motora, za šta takođe nema poreza, i od tebe 'pozajmljujem' motor", objašnjava vlasnik jedne beogradske marine.
mossi:
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe. :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.
Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu. :new_russian: :aikido:
oblak:
Neverovatno mossi, kakva koincidencija...al i moja zena ce postati vecinski vlasnik mog Marinera.... :)
eni blue:
Za razliku od vas dvojice moj motor ide u vlasnistvo sinu, pa ce mi valjda pozajmiti kada krenem na reku :tenk:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju