E, ovako treba... > Domaća proizvodnja

moj prvi čamac...

<< < (17/35) > >>

budens72:
hvala, trebalo bi da bude dobar...

Arsa:

--- Citat: budens72  07, 06, 2010, 19:55:29 posle podne ---Danas je okrenut i urađena prva ruka zaštitne farbe sa unutrašnje strane, sutra bi trebala druga...





--- Kraj citata ---

Eto radosti... :good: :drinks:

brodomonter:
 :new_russian:Dejane,kolega,evo i ja da dam par saveta.Znam da taj camac vec odavno plovi,kasno sam se pridruzio,ali ovo je za sledece:
1.Alka od EM je dobra ideja,samo treba izmedju nje(ili ako je i savijeni fi,svejedno) ubaciti podlosku,npr flah 50 x 5 duzine malo sire od tog prednjeg veza,recimo 70-80 mm.Na taj flah zavaris alku,pa onda sve na camac-pramcani lim ili "glavu",kako je mnogi zovu.Tako je tu postignuto rasterecenje.Jos je bolje to rasterecenje ako na taj prednji vez ubacis i posebnu alku-prsten,pa kanap se vezuje za tu alku.Tu ima uvek cimanja,pa je pritisak na kidanje na tom ceonom limu.Ovako,to cimanje najvise trpi ta alka.Sta si po struci,mozda preterujem sa objasnjenjima?
2.Cev na vrhu stranice- najbolje je staviti kutijastu cev 40 x 20, za tu duzinu,a 50 x 30 za korito 7 m.Za veca 60 x 40.Tu cev montiraj na sam vrh stranice i posle to izvari punim varom,nema tu mnogo.To ti sad namece da palubni lim postavljas u ravni sa tom cevi.Kad radis bocna rebra,na vrhu uhvati tu cev 30 mm,ostavi do vrha samo 10 (Cev je h=40).Tako je konstrukcija povezana sa oplatom,a to je veoma vazno.Vidim da su ti na prvencu ta bocna rebra znatno niza od vrha stranice,tu je mali prekid konstrukcije,nije pozeljno.
Ovu cev dobro je najpre malo saviti u formi camca,pa je onda heftati za vrh bocnog lima.Posle,dakle,paluba.
Velika je steta ne ofarbati brodskim bajama,narocito sa osnomnom epoksidno,dva puta.Preko nje moze,ako nema para,svaka boja.Ako jos nesto treba reci,slobodno.Vidim da imas zicu za ovo,sjajan prvenac!Pozdrav.Nenad.

budens72:
Po struci sam nautički tehničar,ali nikada nisam radio u struci,na žalost....osim što sam na vodi od svoje druge godine života,pa otuda i tolika ljubav prema istoj

Hvala za savete, uvek su dobro došli i uzeću ih u obzir kod sledećeg čamca koji uskoro počinjem da pravim,ja sam i hteo da stavim talasnjaču od cevi 40x20 ali ne znam kako da je savijem prema koritu,a da ne dođe do deformacija,jer nemam alat za savijanje,a okrugla cev se mnogo lakše savija....

svaki savet je dobro došao  :good:

brodomonter:
Savija se na valjke,a ako nemas to tu negde blizu,isto se savije kao i okrugla cev,po gornjoj ivici boka,gde joj je i mesto.Ne treba njoj nesto puno savijanja.Zaheftas privremeno one preckice na kljucnim mestima da daju formu,vidim da si to vec primenio.Gde je vertikalni lim palubne komore,tu pocinje savijanje ka vrhu pramca,pa 1 precka izmedju toga i ceonog lima,da tu,sad, ne bude ravno;onda,ka krmi sve ide ravno,ali ce cev gurati ka unutra,tu opet upora-precka,jos samo 1 kod vertikalnog lima zadnje komore,tu krece svanc krme.U radu ce ti se to samo ukazati.
Ovo je narocito vazno:neko ko je pratio tvoj rad "video" je da ti je camac usukan.Ja nisam,ali da se to ne bi desilo,A TO JE NAJOPASNIJA MOGUCA GRESKA,stalno prati tokom rada da li su PARALELNE gornje ivice ceonog i krmenog lima.Ovo narocito pre montaze palube,a potom i montaze zadnje komore.U radu se to moze pomeriti,a ti samo malo potkajlujes potrebnu stranu ispod daa i nivelises.
Lim od 2 mm duzine 6 m se ne moze naci na trzistu,najmanja debljina za ovu duzinu je 3 mm.Table lima se seku iz rolne,pa jedino da porucis zeljenu meru,ali to ce uraditi samo za vece kupce.Ima lima od 2 mm duzine 2,5 i 3 m,ali redje.Na "prsima"treba staviti flahove na kant-Peskuse,ne znam da li si to uradio na ovm prvom.Peskuse cuvaju lim dna koji je prvi na udaru.Kad budes radio kabine,tu imam dragocenije savete,ako nisam nametljiv.Pozdrav!

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju