Akumulatore je najbolje čuvati u posudama od polikarbonata (plastika) i to:
1. Najbolji i prvi po svim karakteristikama je POLIETILEN (visoke ili niske gustine HDPE i LDPE). Postijan na kilselu sredinu, vazduh, vodu i Sunčeve zrake (do 5 godina)
2. ABS je takodje tehnički izdržljiv plastični materijal u kome može da se čuva akumulator i
3. Polipropilen (PP) je takodje postojan na akumulatorsku sredinu, ali je to materijal koji postaje krt na niskim temperaturama.
Veoma pogodne kutije za čuvanje akumulatora su one za alat kojih ima u svim većim tržnim centrima. Važno je da se može zatvoriti, a na poklopcu otvoriti proreze (rupe) za kablove i treću rupu u koju se "uglavi" jedan kraj cevčice a drugi kraj se izvede negde napolje, kako isparenja od akumulatora ne bi završila unutar kabine ili motornog prostora, pošto se mešajući sa vazduhom stvara kondez koji je ništa drugo već akumulatorska koselina koja vremenom "nagriza" sve metalne delove koji mnogo brže korodiraju nego da nema tih isparenja. To znači da je potrebno izvesti dobro provetravanje kutije u kojoj se čuva akumulator. :good: :drinks:
Nadam se da se Zorter neće na ljutiti na maloj korekciji - tek da se stvari stave na svoje mesto.
Polikarbonat je jedna od danas prisutnih vrsta plastike koja se dobija formiranjem lanaca koji se u hemiji prikazuju ovako: (-O-(C=O)-O-).
Polietilen je nešto drugo: poliolefin koji se dobija polimerizacijom etilena (koji spada u olefine). U hemiji to se prikazuje (uprošćeno) kao C=C .
Polipropilen spada u istu grupu, ali umesto dva ima tri ugljenika u osnovnom lancu koji se umrežava.
Ni polietilen, ni polipropilen nisu polikarbonati!
ABS bi se uprošćeno mogao prikazati kao: (C8H8)x· (C4H6)y·(C3H3N)z) - pojednostavljeno, to je akrilo-nitril-butadienstirol.
E sad, ako je ovo uprošćeno, ja stvarno ne bih išao u detalje jer bi moglo da bude mnogo komplikovano, pa je bolje da ovde stanem.
Sve ostalo što je Zorter napisao - važi i dalje.