E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Blizu smo ...

<< < (5/7) > >>

Kapetan:
jeap priznajem gresku :) zvuci logicno kad objasnis , znaci za Duleta bismo trebalo prvo da izjednacimo voltazu (redno) pa onda da rokamo amperazu (paralelno ) ?

to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..

zorter:

--- Citat: Dule  14, 05, 2010, 22:42:23 posle podne ---..........
E da, elektromotori su takvi da rade kao agregati kad čamac pogonim vanbrodskim motorima. Znači, dok se čamac kreće akumulatori se pune. A nabaviću i agregat od 8 KW, mada bi i od 4 vršio posao. Da se brže pune baterije kad nema priključka.
........

--- Kraj citata ---

Dule, da bi elektromotori radili kao agregat nesto mora da ih vrti i to odredjenom (relativno velikom) brzinom. Ako nisu povezani na pogonsku osovinu motora onda verovatno predvidjas da ce elisa svojim prolaskom kroz vodu moci da ih pokrene. Posto su postavljeni preko kopce, budi siguran da ih ne moze mrdnuti s mesta. A i da ih pokrene (zamisli da to moze), oni "potraziju" dodatnu snagu na pogonskim motorima, a to osim povecanja motora (ugradnja motora vece snage), iziskuje i povecanu potrosnju goriva. Energija se ne moze dobiti ni iz cega. Znaci, nije isplativo.

A drugo, agregatom od 8kW neces ubrzati punjenje akumulatora vec ces samo povecati potrosnju goriva za agregat u odnosu na onaj od 4kW. Akumulatori se pune tako sto oni "povlace" onoliko struje koliko im treba da odrze napon a ne tako sto im "guras" struje koliko zelis da bi se brze napunili. Ostatak snage (energije) iz agregata ti propada ako ne ukljucis jos neke potrosace, jer ce on potrositi "neku" kolicinu goriva i ako radi na "prazno" bez potrosaca i ako ima nakacene potrosace (naravno u ovom slucaju malo vise). Zato ti je bolje proracunaj koliki su ti zahtevi za punjenje akumulatora (kad su najprazniji) i nemoj ici na veci agregat jer nemas potrebe da "bacas" energiju a samim tim i gorivo za pogon agregata.

MisterTwister:
Namam veze sa fizikom ali mozda IMAM RESENJE
Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto  :dance:  :dance:  :dance:  nije jeftino al sto kazu englezi sve sto valja to je skupo :))))

ladjaVlajko:

--- Citat: Kapetan  15, 05, 2010, 00:23:59 pre podne ---to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..
--- Kraj citata ---

Ukoliko govorimo o 4 panela (=480W) slažem se ... to bi bilo zaista malo. Ali ako se postavi veći broj panela i dođe do oko 2kW onda je to sasvim druga priča ... išao bi kao da ga gura vanbrodski od 10 konja. Nažalost, 2kW panela je oko 10 kvadratnih metara a pitanje je da li na brodu te veličine ima toliko prostora za montažu panela.


--- Citat: MisterTwister  15, 05, 2010, 15:58:17 posle podne ---Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto 
--- Kraj citata ---

To tako i radi na velikim brodovima.

zorter:

--- Citat: Dule  16, 05, 2010, 00:13:33 pre podne ---Zorter...
pročitaj ovo.
I kopče su skinute tako da ne opterećuju. A elise su i sad na osovinama i kad se vozim i sa najmanjim gasom osovine se vrte. Ne vidim zašto ne bi mogle da pokreću rotor. ..........

--- Kraj citata ---


Dule, svaka osovina ce se okretati kad preko elise "pustis" vodu, ali samo kad nema opterecenje. Kad ukljicis motor u elektro sistem, ZABORAVI. Nemas tu snagu da bi je pokrenuo cak i bez kopce. Da je tako kao sto mislis, ne bi se gradile brane i ustave da bi se obezbedila snaga (sila) za pokretanje turbina. Rotor ce se na "prazno" lako okretati, ali kad dostignes dovoljno brzine da pocne da "proizvodi" struju, stalni magneti u statoru se ponasaju kao kocnice i da bi se savladale potrebna je SNAGA. Da njih nema, sve bi se vrtelo kao elise na decijoj vrteski od papira. I najmanji vetar pokrece elise na osovini vetrenjace, a kad postavis generator, e tad je potrebna veca brzina i snaga vetra da bi proizvodio struju. Sam znas da ni jedna dinama ni alternator ne mogu da se postave na recni tok da bi proizvele struju ako nema dovoljno brzine vode ili "mase" vode koja bi savladala sile trenja i elektromagnetne "kocnice".
Nisam rekao da je to nemoguce, vec da ti je u tom slucaju, potrebna veca snaga pogonskih motora. A to opet donosi vecu osnovicu za porez, vecu potrosnju goriva...... Da li je onda isplativo preci na elektropogon?
Najisplativije je onako kako si u pocetku zamislio. Motori samo za pogon broda, a akumulatore puniti ili u marini (gde imas struje, naravno) ili preko agregata. A najbrze ces ih puniti preko "pametnog" punjaca koji bi ih napunio za 2-3 sata, a ne preko obicnog punjaca koji bi radio 10-tak sati. Na solarne panele, takodje zaboravi, jer nemas toliko povrsine na Azimutu da bi postavio onoliko panela koliko treba da bi dopunjavali pogonske akumulatore. Na solarne panele mozes samo jedan akumulator da dopunjavas, koji bi recimo koristio samo za svetla i radio na brodu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju