E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Blizu smo ...
Kapetan:
http://beta.kurir-info.rs:84/auto/elektroera-32623.php
ELEKTROERA
Ponedeljak, 3. Maj, 2010.| Autor: Mladen Radulović (0) Send to friend Print
Zapamtite datum 23. april 2010. Tada je počelo električno doba: prvi serijski primerci „opel ampere“ sišli su s proizvodne trake
Zapamtite ovaj datum - 23. april 2010. godine! Tada je počela električna era u automobilizmu!
Prve jedinice „opel ampere“ sišle su s proizvodne linije u fabrici „Dženeral motorsa“ u gradu Varen, u državi Mičigen. Narednih meseci biće proizvedene i ostale pretproizvodne jedinice, koje se neće prodavati, ali će biti korišćene za testiranje, kako dizajnerskih tako i tehnoloških karakteristika i razvoj finalnog softvera i kontrolnih tačaka na vozilima.
Inženjeri iz razvojnih centara koristiće ove jedinice i za probne vožnje i tjuniranje, a neke od prvih „ampera“ imaće veoma kratak vek jer će se koristiti u testovima sigurnosti.
- Sve ide po planu za „amperu“ - rekao je Endrju Farah, glavni inženjer za ovog elektromobila. - Još imamo posla, ali to što su pretproizvodne jedinice spremne za vožnju, veliki je uspeh naših timova ovde i u Evropi.
„Opel ampera“ sa petora vrata i četiri sedišta koristi revolucionarnu tehnologiju električnog pogona, koja se znatno razlikuje od ostalih naprednih pogonskih sistema. Električni pogonski sistem koristi struju kao primarni izvor energije. Benzinski motor - generator služi kao sekundarni izvor energije i generiše struju kad se ugrađena baterija isprazni kako bi se osigurala dalja nesmetana vožnja i preko 500 km.
Uvek i pri svim brzinama „amperine“ točkove pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) „ampera“ vozi na struju, koja je uskladištena u njenoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 16 kilovata i ne emituje nikakve štetne gasove, uključujući i ugljen-dioksid.
„Ampera“ će biti sasvim prilagođena svakodnevnim potrebama i navikama evropskih vozača, jer 80 odsto njih dnevno pređe manje od 50 kilometara. Planirano je da prodaja „ampere“ počne krajem 2011. godine.
Kapetan:
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=429607
Električna Zastava 10
Prvi automobil na električni pogon, koji je napravljen na platformi automobila Zastava 10, registrovan je u Kragujevcu.
Elektromobil, registrovan je za javni saobraćaj u Kragujevcu i može da razvije brzinu do 120 kilometara na sat, a sa jednim punjenjem akumulatora može da pređe 100 kilometara.
Tim eksperata Zastave, koji je izvršio konverziju automobila sa benzinskim agregatom na elektro pogon, saopštio je da je registracija usledila posle detaljnog ispitivanja prototipa vozila na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu i usaglašavanja potrebnih elemenata sa propisima i izdavanja sertifikata.
Predsednik Skupštine Tima eksperata Zastave rekao je FoNetu da se proizvodnjom elektromobila domaća autoindustrija uključila u razvoj vozila koja će zadovoljiti najstrožije ekološke propise.
Za serijsku proizvodnju potpuno novih elektromobila biće potrebno dosta vremena, ali se do tada, u cilju zaštite životne sredine, može vršiti konverzija automobila na benzinski pogon u elektromobile, rekao je Radojević.
Prema njegovim rečima, elektromobil će posle sveobuhvatnog testiranja u fabričkim uslovima imati pravu proveru tehničkih rešenja i performansi u uslovima javnog
saobraćaja.
Radojević je najavio da, uporedo sa razvojem putničkog elektromobila, Tim eksperata Zastave radi i na konverziji dizel motora za autobuse na zemni i tečni gas.
Kapetan:
--- Citat: olimp 13, 05, 2010, 13:37:01 posle podne --- Kažu li kolika će biti cijena na tržištu toga vozila i da li će ga uopšte biti na tržištu? :drinks:
--- Kraj citata ---
navodno ce ga biti , a za cenu ne znam
Профа:
Близу смо... Чега ?
Kapetan:
jeftinog elektro pogona izgleda prvo na kopnu , al posle i na vodi
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju