E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Magnetna Devijacija Broda
Zoran:
Kapetane šta ti to treba.
Kapetan:
--- Citat: zoki novus 28, 04, 2010, 06:32:09 pre podne ---a sto nebi bilo:
45-5-1.3=38.7 ?
--- Kraj citata ---
zato sto se varijacija oduzima ili dodaje u zavisnosti da je istocna ili zapadna
Kapetan:
@zoran ... retko na reci treba znati magnetnu devijaciju broda ... ali ne znaci da nikada ne treba...
recimo da je pala magla i da se prst pred okom ne vidi ostaje samo kompas zar ne ? pa i gps da imamo opet ostaje kompas jer gps tesko da ce precizno da pokaze putanju broda ako on ide recimo brzinama oko 6 km na sat .. tu ce odstupanja pravca bit velika oko 60 stepeni ...
znaci ako znas devijaciju barem si siguran da znas kuda trebas da ides i gde je koja obala
e sad ono najludje ... u zavinosti od polozaja kompasa kod mene na brodu devijacija odstupa i do 90 stepeni , znaci kompas umesto da pokaze server pokaze severo istok ili severo zapad...
sve sam pokusao al ga nisam upucao ... na kraju cu moati da ga ucvrstim negde i za tu poziciju uradim proracun devijacije...
mozda ce mi u deset godina trebati jednom ili nijednom al leba ne trazi
Barba:
Sto da ne, nije lose imai kompas. Sta npr. krenes u Grcku prateci kompas pa zavrsis u Norveskoj. Nije to za zezanje. :taunt:
Treba napraviti raziku izmedju headinga i course-a. Ako pramac okrecemo u pravcu kompasa, definitivno cemo promasiti zeljenu tacku. Heding je zapravo pravac u kom je okrenut pramac, a kurs je pravac po kom se krece camac. U plovidbi, dolazi do "klizanja" usled kretanja vode sto znaci da se heding mora razlikovati od kursa kako bi se kompenzovao uticaj tekuce vode.
Znaci pored kursa, devijacije i varijacije u formulu treba dodati i ovu korekciju.
Zasto ja ovo uopste pisem kad je Kapetan odavno nabavio GPS, pa dosadno mi je :)
Kapetan:
--- Citat: Barba 05, 05, 2010, 10:52:34 pre podne ---
Zasto ja ovo uopste pisem kad je Kapetan odavno nabavio GPS, pa dosadno mi je :)
--- Kraj citata ---
naravno da treba dodati i brzinu vode , devijacija i varijacija se najvise koriste na moru , kod nas u sredozemlju nema brzih kretanja vode tako da se ona skoro i ne uzima u razmatranje, na dunavu naravno da je treba uracunati ali na dunavu ako vremenski uslovi to dozvoljavaju skoro uvek vidimo obale...
a gps je jako los sto se tice pravca, greska mu je 5 metara osvezavanje oko 1-5 secundi... znaci kurs kojim plovis je uvek neki kurs koji je bio predhodni a nikad taj kojim upravo ides....
najveci problem sa gps-om je ta netacnost od 5 metara ...
recimo da ides kao deplasmanac 6km na cas, to mu dodje oko 1,6 metara u sekundi ... neka u jednom momento pogresi istocno 3 metra a u drugoj sekundi pogresi zapadno 3 metra , kurs ce ti biti oko 280 290 stepeni (mrzi me da tacno racunam) a ti si realno na kursu 0 (360 stepeni) .. ok postoje algoritmi koji delimicno ispravljaju ovu gresku ali to ipak nije dovoljno ...
cim pocnete da skrecete pogledajte kurs na gps uredjaju velika je verovatnoca da necete primetiti promenu ili da ce promena da kasni ...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju