E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..

Farbanje glisera...

<< < (4/10) > >>

sLLayer:
ma vjerovatno salju u Uzice, ali meni treba u Sarajevo pa sam mislio da mi je najblize da odem u Uzice posto ovdje nema nigdje

sLLayer:
Evo zorka vise ne proizvodi plavi antialgin, vec samo crveno-smedji koji mi ne odgovara, onda sam odlucio da ne koristim antialgin nikako vec da li moze se koristiti i dole i gore poliuretanski lak, tj. da li ce otpasti ako je on na podvodnom djelu, i je li antialgin samo sluzi protiv algi

i gdje bi najblize u Srbiji mogao kupiti hempelov program a ja sam iz Sarajeva

LSI:
sLLayer,
Tačno je da je Zorka prestala da radi plavi anitalgin ali je činjenica da je crveni bio kvalitetniji od plavog, tako da se ništa ne gubi time što plavog više nema u prodaji.
U crvenom anitalginu se nalazi kombinacija dva biocida, pa otuda i veća efikasnost. Jedan od ta dva biocida je na bazi bakra, pa zato vlasnici aluminijumskih čamaca treba da budu pažljivi.
Potrebno je da na čist aluminijum nanesu jedan sloj tzv. "washprimer"-a (vošprajmer) - to je onaj žuti.
Posle toga nanosi se u dva sloja katran i u roku od ne više od 24 sata treba naneti anitalgin.
(Ako se ovako uradi, ne bi trebalo da bude problema ni na alu-čamcima jer su slojevi toliko debeli, a galvanske struje toliko slabe da ne dolazi do proboja.)

Sve ovo treba raditi u senci - nikako na suncu.
Posle nanošenja antialgina, a najkasjnije u roku od 24 sata, čamac treba spustiti u vodu. Ovo zato a ne bi došlo do ljuštenja antialgina.

Inače, ukoliko se i vošprajmer i/ili katran rade na suncu i ako je čamac vreo, može da dodje do ljuštenja boje i na ovim slojevima - zato je obavezno sve slojeve nanositi u senci.

Što se tiče pitanja da li se može bez anitalgina - može.
Uloga antialgina je isključivo da spreči stvaranje naslaga algi i ukoliko čamac neće provoditi u vodi veći deo godine, može i bez antialgina. Prilikom svakog vadjenja iz vode dovoljno je čamac šmrkom isprskati i alge se neće razvijati na koritu. Ovo je dobro za "vikend" ladjare.

Ne preporučuje se nanošenje PU laka na podvodni deo umesto antialgina.
Komponente iz kanrana izbijaju na površinu i prolaze kroz PU lak i bez obzira koju boju laka da uzmete, na površini se vide fleke - "džaba ste krečili"!

Bilo je na forumu i pitanja o tome da li se može koristiti Zorkin radijator lak za farbanje nadvodnih delova (kabina, kokpit). Odgovor je: može.
Potrebno je u senci naneti jedan ili dva sloja laka. Ostaviti da se osuši na vazduhu i biće jevtinije nego da se koristi PU lak a trajaće možda malo kraće. I neće da promeni značajno nijansu na suncu - više će požuteti u mraku, ako čamac držite u nekakvom zatvorenom prostoru!

sLLayer:

--- Citat: LSI  28, 04, 2010, 14:36:32 posle podne ---sLLayer,
Tačno je da je Zorka prestala da radi plavi anitalgin ali je činjenica da je crveni bio kvalitetniji od plavog, tako da se ništa ne gubi time što plavog više nema u prodaji.
U crvenom anitalginu se nalazi kombinacija dva biocida, pa otuda i veća efikasnost. Jedan od ta dva biocida je na bazi bakra, pa zato vlasnici aluminijumskih čamaca treba da budu pažljivi.
Potrebno je da na čist aluminijum nanesu jedan sloj tzv. "washprimer"-a (vošprajmer) - to je onaj žuti.
Posle toga nanosi se u dva sloja katran i u roku od ne više od 24 sata treba naneti anitalgin.
(Ako se ovako uradi, ne bi trebalo da bude problema ni na alu-čamcima jer su slojevi toliko debeli, a galvanske struje toliko slabe da ne dolazi do proboja.)

Sve ovo treba raditi u senci - nikako na suncu.
Posle nanošenja antialgina, a najkasjnije u roku od 24 sata, čamac treba spustiti u vodu. Ovo zato a ne bi došlo do ljuštenja antialgina.

Inače, ukoliko se i vošprajmer i/ili katran rade na suncu i ako je čamac vreo, može da dodje do ljuštenja boje i na ovim slojevima - zato je obavezno sve slojeve nanositi u senci.

Što se tiče pitanja da li se može bez anitalgina - može.
Uloga antialgina je isključivo da spreči stvaranje naslaga algi i ukoliko čamac neće provoditi u vodi veći deo godine, može i bez antialgina. Prilikom svakog vadjenja iz vode dovoljno je čamac šmrkom isprskati i alge se neće razvijati na koritu. Ovo je dobro za "vikend" ladjare.

Ne preporučuje se nanošenje PU laka na podvodni deo umesto antialgina.
Komponente iz kanrana izbijaju na površinu i prolaze kroz PU lak i bez obzira koju boju laka da uzmete, na površini se vide fleke - "džaba ste krečili"!

Bilo je na forumu i pitanja o tome da li se može koristiti Zorkin radijator lak za farbanje nadvodnih delova (kabina, kokpit). Odgovor je: može.
Potrebno je u senci naneti jedan ili dva sloja laka. Ostaviti da se osuši na vazduhu i biće jevtinije nego da se koristi PU lak a trajaće možda malo kraće. I neće da promeni značajno nijansu na suncu - više će požuteti u mraku, ako čamac držite u nekakvom zatvorenom prostoru!

--- Kraj citata ---
hvala na odgovru, jos me interesuje sta da koristim za podvodni dio ako necu antialgin i ako ne moze pu lak?

LSI:

[/quote] hvala na odgovru, jos me interesuje sta da koristim za podvodni dio ako necu antialgin i ako ne moze pu lak?
[/quote]


Po meni, posle katrana nema potrebe bilo šta da se nanosi.
Katran se nanosi u 2-4 sloja. Ja bih u tom slučaju naneo bar još jedan sloj ili dva i time bih završio (verovatno ću ja tako uraditi na mom čamcu).

Katran kada se osuši praktično kristalizira i postaje veoma tvrd, nepropustan za vodu i otporan čak i na mehaničke udarce.

Jedino je pitanje da li Vam se dopada njegova boja?
Ukoliko želite neku drugu boju, onda bi mogla da se uzme bilo koja završna epoksi boja ali, ponavljam, ako ne ide antialgin (čija jedina funkcija je zaštita od algi), može da ostane i katran, čak i tako crn; nalazi se na delu koji je uronjen u vodu i ne vidim da bi to moglo da bode oči - mada tu se više radi o estetici i kako je ko doživljava.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju