E, ovako treba... > Brodogradnja
"tabanaš" ili "blagi-v" ?
ladjaVlajko:
--- Citat: Kapetan 09, 03, 2010, 22:59:08 posle podne ---vlajko jel bi mogli da ti damo dimenzije koriita i tezinu da vidimo koliko realne podatke daje software
--- Kraj citata ---
Nacrtaj svoj čamac iz svih uglova i obeleži sve moguće mere pa mi pošalji mailom ili stavi negde da mogu da vidim.
Ali da znaš, ova snaga na grafiku je prava, čista snaga na koju moraš dodati sve moguće gubitke u prenosu, elisi i dr. Ako imaš vanbrodski motor budi srećan ako realno imaš pola od snage koja piše na njemu. Elise kod vanbrodskih motora imaju malu efikasnost.
I još, da ne zaboravim ... 1 kW je oko 1.34 HP.
kemppi:
@LadjaVlajko
Tema ti je odlicna.Za deplasmansko plovilo je jako vazno da ima V korito,nisam hteo da pisem o tome,da ne bih bio napadnut,jer vecina plovila ima bas ravno dno,koje je izuzetno nepovoljno za plovnost,ali je mnogo lakse za izradu,sto ne mora da znaci da bas svako V korito ima dobru plovnost,dok je kod glisera to drugacije i ugao V dna je individualna,sto zavisi od nekih drugih faktora.Evo kako su nasi inzenjeri radili projekat broda:prvo se brod konstruise,pa se napravi maketa broda od parafina koju su nosili u Austriju jer su oni imali kanale i uredjaje kroz koju su vukli maketu i merili otpore,i na kraju tesali parafin tamo gde su otpori bili veliki,i na kraju ceo projekat menjali na osnovu dobijenih rezultata.Kasnije su i u Zagrebu napravljeni kanali i uredjaji za ispitivanje.Svaki projekat deplasmanskog broda kada se gleda odozgo,na vodnoj liniji i ispod nje mu je presek u obliku vodene kapi,jer je jako vazan i krmeni deo dna,a ne samo pramcani.Plovila za rekreaciju su gabaritno dosta manja i zdepastija od brodova,ali opet mogu da se naprave tako da imaju dobru plovnost.
Dao sam primer siklje sa V dnom,ima ona svojih mana u odnosu na klasicnog tabanasa,ali po mom misljenju ipak vise dobrih osobina.
Ne bih nikog da uvredim,ovo je moje subjektivno misljenje,steceno na osnovu nekih prica i iskustava.
Darkobp:
--- Citat: ladjaVlajko 09, 03, 2010, 23:18:12 posle podne ---
Ali da znaš, ova snaga na grafiku je prava, čista snaga na koju moraš dodati sve moguće gubitke u prenosu, elisi i dr. Ako imaš vanbrodski motor budi srećan ako realno imaš pola od snage koja piše na njemu. Elise kod vanbrodskih motora imaju malu efikasnost.
I još, da ne zaboravim ... 1 kW je oko 1.34 HP.
--- Kraj citata ---
Pa valjda koliko ja znam snaga kod svih vanbroskih motora(ako izuzmemo tomos :lol:) je snaga koja se isporucuje na elisi
Kapetan:
--- Citat: kemppi 09, 03, 2010, 23:16:41 posle podne ---@LadjaVlajko
Tema ti je odlicna.Za deplasmansko plovilo je jako vazno da ima V korito,nisam hteo da pisem o tome,da ne bih bio napadnut,jer vecina plovila ima bas ravno dno,koje je izuzetno nepovoljno za plovnost,ali je mnogo lakse za izradu,
--- Kraj citata ---
a bre :)
kemppi:
Forumi su jako dobra stvar,mnogo se tu nauci,ali je pitanje koliko je tacno to sto je tu napisano.Sve sto znam o brodogradnji sam naucio od par inzenjera brodogradnje u nekoj neobaveznoj prici,Ja sam njima verovao,pa ako su oni mene slagali slagao sam i Ja Vas,i ne nameravam ni sa kim da vodim polemiku.
Dule Ti si u ranijim postovima pominjao da je V korito neprikosnoveno za deplasmansku plovidbu,Ja to potvrdjujem,a kontrasa ce uvek biti.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju