E, ovako treba... > Vanbrodski motori
Koji motor do 10 KS ?
Zoran022:
Pažljivo sam čitao teme o vanbrodskim motorima, ali nisam našao odgovor koji bi zadovoljio moju radoznalost :)
Naime, na čamcu sa slike imam vremešni T4 koji me je verno služio dugo godina ali je već počeo da posustaje, pa bih da ga zamenim novim ili novijim.
Sobzirom na konstrukciju čamca, to bi trebao da bude motor manje snage. E sad ... 2T ili 4T pitanje je sad ...
Načelno, ne prelazim neke veće razdaljine ... najduže idem od Belegiša do ušća Tise, retko sam ulazio u Tisu, ponekad u Karaš. Uglavnom se muvam u nekih 5-6 kilometara. Ali, vrlo često sam dosta pun ... oprema za kampovanje, drustvo od 3-5 osoba + pićence i klopence + ja, pa vidim da bi mi trebalo nešto malo jače od T4.
Pa bi da priupitam:
1.- Da li bi investicija u 4T bila ekonomski opravdana u odnosu na 2T? Mislim na odnos cena/potrošnja/snaga/moje potrebe. Motor retko skidam u toku sezone, pa težina motora ne igra bitnu ulogu.
2.- Nov ili polovan je drugo pitanje. 2T su verovatno stariji i jeftiniji a 4T su noviji i skuplji ... opet u vezi odnosa cena/potrošnja/snaga/moje potrebe
3.- I na kraju, šta bih trebao da izbegnem od kupovine ako se odlučim za polovnjaka? Mislim na marku, tip, model ... nisam baš često menjao motore ali vidim da ljudi voze svašta, sa manje, više ili bez problema. Ovi bez problema su sa novim motorima :)
Hvala unapred na savetima i preporukama.
Kolega:
Vidim da imamo slicne dileme.
Ono sto sam ja do sada zakljucio je da je 8KS zlatni standard. Mislim da bi nam Colonelo mogao reci nesto vise o tome.
Obzirom da ne skidas motor sa camca, onda je ipak bolje da se opredelis za 4T. Jeste skuplji ali i daleko ekonomicniji. Naravno, pod pretpostavkom da kupujes nov motor. Ali opet i tu imas kvaku (bilo je govora na forumu o tome koliko papreno domaci majstori naplacuju prvi servis novog motora).
Moj poznanik je kupio Yamahu 8KS, 4t za smederevca i camac leti. Nema greske. Platio ju je kod ovlascenog distributera oko 1800 evra.
Tako, odluka je samo na tebi.
Ja cu se, kada mi ta stavka dodje na red, ipak opredeliti za neki polovni 8ks, 2t. Sto zbog cene, a sto zbog toga sto cu zadrzati Tomos 4, koji cu voziti na kratkim relacijama (veci deo vremena, uzivanje na vodi. ,,Imas ficu pa se sa njim svrckaj`` :dance1:). Jaci motor bih koristio samo u redjim i ,,zahtevnijim`` prilikama.
Poz.
p.s. na koju temu da postavim pitanje ,,Ima li neko pravilo kako se postavljaju dva motora na krmnu dasku?``
Kapetan:
--- Citat: Kolega 19, 02, 2009, 14:35:15 posle podne ---
p.s. na koju temu da postavim pitanje ,,Ima li neko pravilo kako se postavljaju dva motora na krmnu dasku?``
--- Kraj citata ---
plovila :) mada mozes i ovde u vanbrodske motore
Kolega:
Sve zavisi koliko vremena provodis na vodi.
Ali za potrebe rekreacije i ribolova, polovi 2T nema greske.
Labud 1258:
Jos jedna bitna stvar, 2 t motori ne moraju biti stariji, znam za Yamahu i Tohatsu da ih jos uvek prodaju, tako da ako malo potrazis mozes naci neku lepu osmicu.
Imao sam takav camac i stvarno mislim da je to optimum cene/potrosnje/snage
Mog Smederevca sam vozio jedno vreme sa 2 Tomosove 4, jedna je stajala na svom mestu ( na zrcalu ) a druga pored nje dovoljno daleko da se ne dodiruju propeleri, ja sam to uradio bez nekog razmisljanja i ne znam dali tako treba ali je isao odlicno
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju