E, ovako treba... > Elektrika

Wind generators

<< < (3/9) > >>

marke:
Evo ideje za elisu od PVC cevi i nekoliko sajtova o wind turbinama:

http://www.reuk.co.uk/DIY-2kW-Wind-Turbine.htm
http://www.reuk.co.uk/Free-VAWT-Wind-Turbine-Plans.htm
http://www.discoversolarenergy.com/index.htm
http://www.reuk.co.uk/MiniWind-Wind-Turbines.htm
http://www.reuk.co.uk/Stepper-Motor-Voltage-Doubler-Circuit.htm
http://www.reuk.co.uk/Ametek-PM-Motors.htm
http://www.reuk.co.uk/Electricity-with-Stepper-Motors.htm
http://www.reuk.co.uk/How-I-Built-A-Wind-Turbine.htm
http://www.reuk.co.uk/Make-Your-Own-Wooden-Wind-Turbine-Blades.htm
http://www.reuk.co.uk/Permanent-Magnet-Generator.htm

marke:

--- Citat: Zoran022  24, 02, 2009, 00:09:20 pre podne ---Pa vidi, već smo malo pisali o tome ... za ove slabašne vetriće na Dunavu, najbolja bi bila dvokraka elisa, sa nešto dužim kracima, od po 1m, jer se najbrže vrti. Što se tiče zgloba, on bitno usložnjava konstrukciju ... možda je skidanje kad ti ne treba jednostavnjie rešenje. :)

--- Kraj citata ---

Mislim da broj krakova nema veze sa brzinom vec korak elise i opterecenje. Sto je veci korak elisa se brze okrece kad je vetar dovoljno jak da prenese snagu potrebnu da savlada opterecenje.  Sto je veca povrsina elise vise sile se prenese na elisu. Ako su dva kraka i to "mrsava" nece moci ni da krene ni da ubrza jer generator radi kao elektro- dinamicka kocnica. Ako je veca povrsina elise ona "prima" vise vetra pri maloj brzini pa i tada okrece generator. Kad ubrza do blizu brzine koraka elise nastavice kao i dvokraka.  Zahvaljujuci povrsini sa tri ili cetiri kraka vise snage u W moze da gura pri istom vetru. za jedrilice i vetrovite predele se koriste dvokrake elise jer se ocekuje cest vetar sa vecom prosecnom brzinom.  Kod nas je vetar sporiji pa treba veci prenos i vise snage na malom broju obrtaja.

Nesto kao turbine na farmama i rancevima u vestern filmovima par metara u sekundi a turbina vrti li vrti.
Lici na turbinu mlaznog aviona sa dvadesetak krakova.

Kapetan:
meni nikako ne ide u glavu zasto za mali vetar ide manje krakova...

marke:
Kod slabih vetrova idu na duze krakove zato sto je na vecoj udljenosti od ose poluga veca tj obrtni momenat je veci a i brzina je velika sto je dobro zbog prenosa na generator ali to ne ogranicva broj krakova-vise je bolje-dok ne grune salauka e onda povrsina i broj krakova uzimaju danak kao kamion bez kocnica nizbrdo. Da bi sve probleme smanjili ide se na manje krakova ali opet ako je sve malih dimenzija niski stub i malo w energije mislim da bi mi odgovarala trokraka elisa velike povrsine malog koraka i mali step motor. sve bi bilo na klap sarki motirano pa kad vetar pretera padne u horizontalu.  Nemam mesta da postavim veliku elisu.

Kapetan:

--- Citat: Zoran022  01, 03, 2009, 11:56:44 pre podne ---A sad nešto o perpetuummobile  :) ... priča mi drugar da je na nekom jezeru u Italiji video tipa koji na čamcu ima ono kao rolbar (verovatno slično kao na slici na početku teme) i na njemu vetrenjačicu, a čamac gura elektromotorčić. Dok se kreće, ta vetrenjačica se vrćka i dopunjava akumulator. Tip se vozika ceo dan za dž  :dance1:

--- Kraj citata ---

milsim pre da je vetrenjaca dopunjavala akumulatore u u toku radnih dana... jer za jezero nema frke oko snage motora...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju