E, ovako treba... > Elektrika
Solarni paneli
tule:
Kad je u pitanju cena Victron energy MPPT regulatora (za solarne panele) ocito je
da “nema ljubavi bez bola”.
Ali kako sad sve to spojiti: solarne panele preko regulatora, elektronski punjac-ispravljac i alternator na motoru sa baterijama i potrosacima, (mada postoji i regulator za alternator)
Buduci da svi oni ipak daju napon od oko 12V.
marke:
Mislim da je bas to; prema naponu ti kaze koliko je "pun" a to bas i nije pouzdano.
marke:
Regulatori za solare rade tako sto su povezani izmedju panela i akumulatora (paralelno) a izmedju regulatora i akumulatora je razdvojna dioda.
Taj regulator spaja panel na masu cim napon predje odredjeni napon recimo 14V a iskljucuje se i panel napaja akumulator cim napon spadne ispod 13.5V. Tako je akumulator uvek pun do momenta kad je potrosnja veca od mogucnosti panela a i tada ga samo ispomaze da napoji potrosac . Pri smanjenju potrosnje panel preuzme napajanje i punjenje.
Iako zvuci komplikovano ustvari je jednostavno kolo.
Alternator od kola je losiji jer puni akumulator tek kad napon padne na 11.8v i iskljuci na 14v pa opet prepusta akumulatoru da se trosi do 11.8v.
Tako se moze desiti da bas kad pada mrak imate 11.8v u akumulatoru (prazan). :good:
http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Solar-Charger/Solar-Charger.htm
Pera GARMIN:
--- Citat: tule 30, 11, 2011, 01:16:58 pre podne ---Kad je u pitanju cena Victron energy MPPT regulatora (za solarne panele) ocito je
da “nema ljubavi bez bola”.
Ali kako sad sve to spojiti: solarne panele preko regulatora, elektronski punjac-ispravljac i alternator na motoru sa baterijama i potrosacima, (mada postoji i regulator za alternator)
Buduci da svi oni ipak daju napon od oko 12V.
--- Kraj citata ---
Tule,
pluse sa alternatora spojiš na plus startne baterije, plus sa punjača na plus house baterije, a pluseve baterija spoji battery combinerom poput Victron Cyrix-i (vidi atač)
Battery combiner prvo puni startnu bateriju sa izvora, pa kad se ona napuni prebacuje punjenje na house bateriju. Sa druge strane ne dozvoljava da house potrošači vuku struju sa startne baterije, a po potrebi se može dodati switch koji će prespojiti baterije ako se startna baterija pokvari pa je potrebno startovati motor house baterijom
tule:
Prema ovoj Victron-ovoj semi dva izvora napajanja su prakticno vezana paralelno
(+) altternatora i (+) punjaca. Baterije, ovog puta u ulozi potrosaca, su takodje vezane
paralelno, (+) startne sa (+) radne, kombiner Cyrix sluzi, da kazemo, kao ventil koji
otvara put struji punjenja iz alternatora u radnu bateriju, uz uslov da se prethodno
napuni startna.
Ako znamo da regulator solarnih panela, recimo tip MPPT (maximum power point)
svo vreme prati ispraznjenost/napunjenost baterije merenjem velicine napona baterije,
npr. na 10,8V iskljucuje potrosace a na 14,2V iskljucuje punjenje baterije. Spajanjem
jos jednog izvora napajanja na bateriju, (alternator), mi regulator dovodimo u “zabludu”
buduci da je sad na klemi baterije prisutan napon dodatog izvora a ne same baterije. Ako
ovme dodamo i “pametan” (elektronski regulisan punjac) stvar je jos komplikovanija.
Istovremeno, prema uputstvu za povezivanje sol. panela, na regulator se prvo povezuju
baterije pa onda paneli, odakle meni, logicno sledi da nije pozeljno preklopnikom odspajati
baterije sa sol. regulatora da bi se prikljucile na alternator ili punjac (dok motor radi ili smo
na vezu) a koji prema gornjoj semi mogu da funkcionisu zajedno.
Malo komplikovano, zar ne.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju