E, ovako treba... > Brodski motori

Osovinski Vod - Pozicija Elise

<< < (14/17) > >>

Zoran T:
 ffff...neke mere u mm pa u cm a zacinjeno incima al bitno je da se kolko tolko razumemo...
                  a)4 cilindra i 4 pera na osovini imaju tu sansu da naprave nekakvu oscilaciju isto kao i 3cil i 3 pera na nekom broju obrtaja ako se to bas sve potrefi...slicno kao prica da ceta vojnika ne sme preko mosta marsevskim korakom da ne pogode oscilacije mosta itd...radilica motora vrti na desno a osovina i prop na levo pa mislim da bi se namucio sa dve strob-lampe da to pogodis...
                   b)ako je prop precnik 12 inc a korak 14 to bi bila "brza"propela sa odnosom korak/precnik=1.1 i vise a ugao lopatica(rake) u odnosu na osovinu ni bio manji...da probam da uporedim kao sraf za drvo...za precnik 14 a korak 12 taj odnos korak/precnik=0.85 i to vec ulazi u klasicnu teretnu propelu a ugao lopatica je veci...da uporedim kao masinski sraf(otprilike takav trag ostavlja u vodi)...merio si vertikalu od vrha lopatice do sredine osovine(a ne slucajno duzinu lopatice) i dobio si tih 14 inca i to je onda to...generalno zbog rastojanja lopatica-korito treba ti propeler precnika 13 a koraka 11,5(11) dobit ces 300-400 rpm na radilici i mozda jos koji km/h (ili metar)vise a potrosnja min povecana...izmeris od osovine(od sredine) do korita kolko imas oduzmes 2inca i to ti je precnik a odnos korak podeljen sa precnikom da bude od 0,8-0,9 pa kakav nadjes...
                      c)obrtaji motora su mali...slazem se sa oblakom...mozda je i tako mariniziran...bilo nekad tih kitova za marinizaciju(mozda ima i sad)za odredjeni tip motora sa komplet glavom i bregastom koji skidaju kod benzinca 1500- 2000rpm...ako motor hoce na "leru"da ide u veci broj obrtaja od tih 2700 onda ga davi prevelik prop...da se vrti motor do 5500 kao u kolima mao bi kopcu 3/1 kao hig-trust a ne standard 2/1...
                   

zankiki:
Samo da vidim da li sam dobro shvatio:

Trenutno imam elisu prečnik 14, korak 12, to daje taj neki koeficijent 12/14=0,85
Kada bih (teorijski) stavio elisu prečnik 13, a korak 11, dobijam isti kooficijent, što znači da bi se sa manjom elisom i manjim korakom brod slično ponašao, što mi nije logično...... Negde grešim... Nešto nisam dobro "skontao"

U svakom slučaju, od sredine propelera do korita imam 215mm -50mm = 165mm = 6,5 inča x2 = 13 inča

Znači 13 inča prečnik, a korak? Ako uzmem 11, kao što si mi preporučio, opet imam 0,85.. Ništa mi nije jasno  no125 no125 no125  lol lol

zankiki:
Gledam ovo i zabole me glava... prečnik 14, korak 12 = 0,85, ako smanjim prečnik a ostavim korak ispadne više brzinska, moja logika je obrnuta.....

Ne vredi, objasniće mi neko već......

Bakara:
Ako sam ja dobro razumeo diskusiju, sa tom elisom 13/11, brod će ti ići istom brzinom kao pre, ali sa ~400rpm više što bi pomoglo samom motoru da ne bude opterećen, i ne bi imao vibracije na većim obrtajima.

oblak:
Korak propele reze zamisljeni navoj u vodi. Duzina tog navoja zavisi od koraka elise u jedinici vremena. Po zakonu akcije i reakcije brod ima veci predjen put u jedinici vremena sto je taj navoj duzi. Veci pitch veca brzina. Smanjenjem jednog pitcha ili jednog dijametra dobija se 400 rpm vise. Zankiki, nek ti Zeka sa Stenke skrati propelu i izbalansira  u dijametru, dobices  vise obrtaje, motor ces rasteretiti, radice mirnije , imaces manje vibracije a brzinu istu to je resenje. Motor se trese i vibrira kad je preopterecen.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju