E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Elektro Motori na nasim plovilima

<< < (11/43) > >>

budens72:
Prvi gliser na baterije

Švedski brodograditelj Nimbus Boats predstavio je prvi brod na svetu koji koristi električni pogon. Reč je o modelu Nimbus 27 E-Power razvijenom u saradnji sa Electroengine AB, kompanijom poznatom po izradi elektropogona za različite vrste vozila uključujući i putničke automobile.

Konstrukcione pretpostavke ugradnje elektromotora u brod su povoljnije nego u slučaju automobila, jer zahvaljujući velikoj zapremini, brodovi lako podnose veću masu baterija.

Problem otpora vode i samim tim veće potrošnje energije prevaziđen je prilično jeftinim punjenjem baterija koje i pri (visokim) švedskim cenama električne energije košta samo pet evra. Ti energenti trpe i do 3.000 punjenja i imaju vek trajanja od 10 godina.

Trofazna struja jačine 32 ampera baterije napuni za tri sata, dok punjenje na monofaznoj struji (16 A i 220 V) zahteva čak 28 sati. Srećom, u slučaju pražnjenja baterija u odsudnom trenutku, E-Pauer je opremljen i malim dizelskim agregatom, dovoljnim za sporo, ali sigurno doplovljavanje na kopno.

"Nimbus" 27 E-Pauer ima autonomiju od 20 nautičkih milja (oko 37 kilometara), a u pripremi su modernije baterije koje će omogućavati čak duplo dužu plovidbu. Za sada taj elektro-brod razvija brzinu od 27 čvorova što je oko 50 km/h, dok je brzina krstarenja 22 čvora (oko 40 km/h).

Dužina "Nimbus" 27 E-Pauera je 8,20 metara i proizvodiće se u brodogradilištima švedske kompanije u Merištadu (Mariestad), Storbru (Storeber) i Ridu (Ryde), a u prodaji će se naći pre 2015. godine. Zahvaljujući uspešnim testiranjima, krajnji rok mogla bi biti i 2011. godina.

Analize pokazuju da bi brodovi na električni pogon u odnosu na standardne varijante pokretane dizel motorom bili skuplji za 30 do 40 odsto. Međutim, manji troškovi održavanja i snabdevanja gorivom posle izvesnog vremena rezultiraju značajnom uštedom. Takođe, za takve brodove će radi ekološke prihvatljivosti u skorijoj budućnosti najverovatnije biti uvedene i poreske olakšice.

Kapetan:


odissej:
Osim sto se na sadasnjem nivou razvijenosti, elektro pogon ne moze (jos uvek) meriti sa pogonom SUS motorom, isti je za nase uslove koriscenja i neisplativ (uz sve ostale slabosti)
Recimo da se plovilo koristi uz 100 sati rada motora godisnje(sto je za mnoge od nas ne dosegnuta cifra).Recimo da plovilo u klasi u kojoj ima smisla razmisljati o elekto pogonu kosta 80.000 Eur sa dizel motorom.Recimo da taj dizel motor potrosi 15 lit.diz.goriva u proseku na cas rada,sto za 100 casova rada kosta vlasnika oko 1.600-700 Eur.Za razliku izmedju cene nabavke plovila sa E pogonom i SUS pogonom koja je 30-ak posto u korist prvog,moze da se kupi oko 22.000 lit.goriva, sto pokriva gorivo za SUS varijantu za narednih skoro 15 god.Toliko o isplativosti elektro pogona u odnosu na SUS.O ostalim manjkavostima bilo je dosta diskusija.
Postavlja se pitanje zbog cega onda neki proizvodjaci uvode u seriju takve pogone.Mislim da je to pre svega zbog prestiza(cak je i Elan prosle godine izbacio model sa hibridom,oko 30 stopa sa imenom Green power) a i sve sto je " green" u svetu je odavno "in".Takodje mislim da tek kada svetske rezerve nafte padnu na realnih 10-ak godina,onda ce taj isti naftni lobi izbaciti jedinu pravu stvar,a to je bezicni prenos el.energije uz min.gubitke! :)

ПЕЦОВ:
e,ljubi ga Tesla

Kapetan:
mi sa metalnim plombama smo ga ugasili .... :sorry:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju