E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Kako bi trebalo da izgleda konstrukcija korita

(1/3) > >>

broker975fx:
Vidim da postoji dosta različitih načina kako se rešava konstrukcija korita pa čak i različitih pristupa u smslu da se prvo postavljaju rebra i konstrukcija a zatim oplata do toga da prvo rade oplatu a zatim rebra i sve ostalo. Do sada sam dobro naučio i usvoji da se kutije u brodogradnji ne koriste a razlog mi je potpuno jasan. Kod mene konstrukcija otprilike ovako izgleda ali sam čuo da nije baš najbolje rešenje zbog te cevčine koja može da pravi problem kao zbog prostora oko spojeva sa oplatom gde se skuplja svakakva prljavština koja u dodiru sa vlagom može da pravi problem. Baš me zanima kako je ovo kod vas rešeno a kako bi ovaj ključan deo na brodu trebalo da izgleda po pravilima. Moje korito je metalno ali pitanje je i za druge materijale?

busa2:
koliko znam ni jedan bolji majstor neradi to sa cevima kao sto je kod tebe na skici samo eventualno trougao sa otvorom za protok vode. vidi slike na temi PLOVILA -PROIZVODNJA DRAGAN SMEDEREVO unutrasnjost broda sa flahovima to ie dimenzija 11x3 i nije nikada imao problem sa ukrucenjem korita ili broda. odnosno majstori za to imaju drugacije fore samo nista zatvoreno kao cevi i kutije

banemasulovic:
iz licnog iskustva pravljenja korita od celicnog lima i onoga sto su mi atestirani varioci i montazeri brodogradnje rekli je sledece
1.umesto I profila moze se koristiti T profil,
2.razmak izmedju rebara moze biti 50 cm za camce do 10 metara
3.obavezno na spoju podnog i bocnog dela rebra ostaviti prostor za nesmetano oticanje kondenzata
4.variti 100% spolja i iznutra spojeve limova a spojevi limova sa rebrima povremeno sa jedne i druge strane,a pri tom paziti na grejanje prilikom varenja
5.kobilicu sam pravio od celicne cevi ali je bolje uraditi od veceg T profila
6.pre ugradnje ispeskariti i zastititi nekim prajmerom a posle samo preci istim tim delove koji su sagoreli varenjem
7.variti profesionalnim aparatom (ja sam vario sa 210) koji moze izvuci celu elektrodu bez prekida i moj savet je angazujte atestiranog varioca

Kapetan:
upravo sceniram METAL BOATS od Bruca Roberts i pomalo citam.... nema ni pomena od stednje na materijalu , sto se egija tice  on pominje T i H  zavisno gde se stavljaju , i njegove egije uopste ne podsecaju na ono sto mi radimo.... dobar primer su profine teme sa brodvima koji se prave...

tezina nema neki veliki uticaj na plovidbu mnogo veci uticaj je korito , i najmanja greska menja karakteristike... ali kada se zavrsimo korito i kada krene unosenje i rasporedjivanje stvari mora se misliti na raspored stvari na brodu tako da brod ne dodje u disbalans...  kod mene na primer kada ga sam vozim brod naginje na levo jer mi je veca tezina na levoj strani.. cim dodje familija brod bi trebalo da se uravnotezi (zimus sam vrsi novi raspored pa jos ne znam rezultate :) ) ... znaci treba uzeti mnostvo stvari u obzir...

dobar projekat je osnova dobrog broda...

Zoran:


             Kada proučavate te konstrukcije,ajde malo proučite i Van de Stada.
  Čovek je napravio revoluciju u projektovanju brodova bez rebara.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju