Nautika opšta... > Galerija - Gallery

za kapetana

<< < (23/30) > >>

BOKAC:
Slazem se sa Zorterom u delu gde pominje kako ljudi uzivaju na tim i takvim brodovima.Dzaba i lepog i funkcionalnog brodica koji cami u marini i niko ga ne koristi.S' druge strane u sve te brodove je utucano x kg lima i ostalog materijala kao i uostalom u daleko lepse brodove.U prevodu i ovi brodovi su mogli da budu lepi da je to neko znao da uradi.Ja ni na jednom ne videh radijuse na prozorima,na galebu cep za vodu tik uz cep za naftu.To se tako ne radi.Da li je stvar inzenjera ili majstora ne znam.Ali licno mislim da ovaj brod inzenjera video nije.Sve je to sklepano kao da je sam Mrka radio,da izadje na vodu pre roka,a da bude vece od komsijinog.. Nije ovo prica koja vazi samo za Brcko,potpuno je ista situacija i ovde.

zorter:
@Marke
Nismo nista gledali detaljno, jer za to nije bilo potrebe. Ovo sam napravio reportazu za kapetana, cisto informativno, a jos kad sam shvatio da on tu ne moze da stoji, nije bilo potrebe detaljnije gledati brod, ali eto slikao sam i snimio cisto da ne mora da ide tamo a da ima predstavu o cemu pricamo. Ja sam, iz radoznalosti, pogledao malo motorni prostor, i nisam video neku vecu kolicinu vode, koja bi alarmirala na nesto posebno. Motor je upalio na prvi okret kljuca iako nije paljen dva meseca (po recima coveka koji je bio da otvori), a i nismo isplovljavali jer je pravi vlasnik u inostranstvu, a nismo hteli zamajavati coveka koji je zaduzen za cuvanje i odrzavanje broda jer nije ni bilo potrebe. Inace ovaj brod nema kobilicu, kao sto sam vec rekao, tako da su nam reci Zoke, Igorbos-a i Profe bile dovoljne da shvatimo o kakvom se brodu radi.

@SALE NB
Sale, kad smo bili kod jednog od majstora sto ih rade, videli smo da male camce rade od lima 2mm (taban 3mm) kao i velike i da su egije od vinkla 40x40mm na rastojanju od 50cm. A na velikim brodovima sa kabinom se radi sa kutijama 30x30mm, takodje na rastojanju od 50cm. Oba ova camca su prikazana u temi BRCKO. Inace ovaj mali je 6m, u tbanu 1,1m a na najsirwm delu je 1,4m. sa komorom na pramcu. Po zahtevu kupca se rade ili ne rade zadnje komore. A veliki je 7m sa 2,2m u tabanu i 2,5m na najsirem delu. Cena ovog malog je 550€ a veceg, kabinasa, 1750€, oba peskarena i ofarbana u osnovnu boju.

Morate priznati da je to ipak prihvatljiva cena za osnovno plovilo, a kasnije ko kako zeli i moze dodaje ostale detalje.

Barba:

--- Citat: SALE NB  10, 01, 2010, 13:23:56 posle podne ---A stvarno je izuzetno lako ukrasti proporcije i dizajn sa bilo kojeg čamca ili brodića od kojeg imate barem 2 slike iz različitog ugla, i znate barem jednu meru- npr. dužinu!
Ne samo da bi se tako dobile lepše lađe, već i mnogo praktičnije, jer svaki promišljen dizajn prati i formu i funkciju! Tada vam se samo nameće gde je krevet, gde kuhinja, a gde WC! I sve nekako paše!
Tada se ne bi moglo desiti da u "tankeru" od 15 metara, visokom k'o londonski "Doubledecker" nema dovoljno mesta da se odrastao čovek uspravi!!!

--- Kraj citata ---

Pa dobro, nije ni to tako lako, pravi razvoj nam je pokazao Pera Garmin, ali slazem se da nije sveto pismo. Zamisli domaceg varioca koji brodogradnju posmatra kroz svajsovanje kako pravi model koji testira, pa izradjuje prototip koji testira, pa mesecima razmislja o enterijeru. Samo u snu...


--- Citat: marke  10, 01, 2010, 13:12:23 posle podne ---A neko rece napravice bolji za 9K, neka sabere samo sirov materijal i motor, komande instalacije o rukama da ne pricam,  bas bi voleo da naidjem na nekog da meni ponudi da napravi ovoliki brod za 9K nov.... 

--- Kraj citata ---

I to samo u snu. Nemora da se racuna sa motorom, komandama i instalacijama. Za te pare nema sanse, ako je uslov da valja.

Misha D:
Ako buduci vlasnik plovila nema osecaj za lepo i prakticno ne vredi mu ni najbolji majstor. Mnogo je iskustva u lepim plovilima radjenim po poznatim projektima i kupovina projekta za takvo plovilo je i isplativa i obavezna. Ali svi mi volimo da budemo arhitetke, pa nam i kuce i plovila izgledaju kako izgledaju. Dobar i pametan majstor, koji hoce godinama jos da radi, koristi vec uradjene projekte. Zar nije pametnije otici informativno kod nekog od njih nego se zavlaciti po kvazi-marinama i gubiti vreme na strasila. A da moze i bolje evo jednog od nekoliko primera:
http://www.odisejboats.com/jahte810.php
http://www.odisejboats.com/jahte1012.php

maki69:
Besmislena je prica da je brod od 14m _10tona i kusur pravljen samo za mirnu Savu i po nizem vodostaju da se vozi,a da je inzenjer koristio 2mm lim u izradi stranice korita na tu duzinu i tezinu.Debljina dna korita nije smela biti ispod 4mm jer brod "najasi" svojom tezinom na podvodnu prepreku i debljina lima primi udarac,a orebrenje je konstrukcijsko ojacanje_kostur.

Pogledajte ozbiljna korita tih gabarita oko 14m Draza,Kolhas,Aka,ronac kome je stranica korita 2mm?Nikome  :nono:
Gde se kutuje 30x30mm koriste za orebrenje u brodogradnji.Nigde  :nono:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju