E, ovako treba... > Vanbrodski motori
Dilema slatka... Edit: STIGAO I CAMAC JEEE!!! :)
Evil_Zo:
Problem je na prvi pogled jednostavan ali kada sam se udubio u konkretan izbor nastade muka strasna :) Evo mog da kazem slatkog problema:
Skupio sam sredstva da kupim nov gumeni camac i uz njega odgovarajuci nov motor. Dakle, stvar je jednostavna, pare nisu problem koliko je bitno da sve to odgovara mojim potrebama. E tu je nastao problem, nista nije savrseno te jedan izbor ne moze odgovarati svim mojim potrebama, sada treba prelomiti...
Moja razmisljanja su tekla nekako ovako:
1. Posto sam samo mjesec dana ljeti na moru (i ponekad na 5-6 dana tokom godine), zelim camac koji je lako sklopiv/rasklopiv i pogodan za skladistenje i prenosenje automobilom.
2. Vazno mi je da taj gumenjak moze da udobno i relativno brzo vozi recimo cetvoro ljudi (u 80% vremena ce u njemu biti samo nas dvoje) po Bokokotorskom zalivu i povremeno na vecernje ribanje (to je lak zadatak ako moze da ispuni ovo prvo).
3. Bilo bi lijepo kada bih mogao da ga stavim u gepek i odem na neko jezero na izlet i tu ga naduvam, izvozam se i isti dan se vratim kuci.
4. Da mu i motor bude pouzdan za te povremene potrebe i sa koliko toliko razumnim odrzavanjem u smislu odvajanja vremena za isto. (radio bi dakle samo to mjesec dana ljeti i jos jednom-dvaput u toku godine po 5-6 dana)
5. Da motor omogucava bar duplo vecu brzinu plovidbe od pasare sa tomosom 4 (ala sam se navozao i namucio sa ovom kombinacijom).
6. Zadnje ali i najproblematicnije - ako moze da motor bude tezak toliko da ja sam mogu da ga iznesem iz gepeka i stavim na gumenjak (i sve to vratim nazad jel'...). Jak sam ja momak ali ne bih bas da pretjerujemo ovdje :)
U svemu ovome najveci problem jeste izbor motora. Zodiac Cadet 340S ili 310S (ili pak YAM 380S) bi ovaj posao odradili fantasticno ali po katalozima oni traze motore od 15ks (za 340S tj. 10ks za 310S i 20ks za YAM 380S) za te neke "sportske ambicije". Nije problem cijena, problem je sto su 4T modeli preteski za nosenje i postavljanje kada je camac u vodi a covjek je sam :( I to i sada prilicno rusi koncepciju i pocetne zamisli i ideje. Tako da sada imam dvije varijante u glavi:
A. Veliki gumenjak sa velikim motorm pa neka stoji motor na njemu cijelo vrijeme, nece biti prenosiv ali ce biti brz i udoban za sve ostale aktivnosti.
B. Neki laksi motor kojem cu odabrati odgovarajuci gumenjak da bi ta kombinacija isla dovoljno brzo, a opet bila dovoljno velika za nas dvoje (eventualno ponekad troje-cetvoro).
Za varijantu A. sam smislio kombinaciju:
YAM 380S + Honda BF20
Za varijantu B. imam vise izbora:
Zodiac Cadet 285S + Honda BF5
Zodiac Cadet 310S + Honda BF5
Zodiac Cadet 285S + Yamaha F8
Zodiac Cadet 310S + Yamaha F8
Zodiac Cadet 340S + Yamaha F8
Dakle, sta mislite o ovim motorima i koliko km/h bi oni mogli dati u kombinaciji sa ovim gumenjacima?
Namjerno sam za ovu B. varijantu odabrao Hondu BF5 i Yamahu F8 jer su oni najlaksi za istu snagu u odnosu na svoje 4T konkurente (Honda 27kg, Yamaha 37kg).
Moje drugo pitanje je:
Da li je Yamaha F8 sa svojih 37 kg preteska za nosenje i postavljenje? Do koliko kila bi za ovu namjenu treba da uzimam u obzir?
I moje trece pitanje je:
Da li razmisljati o 2T motoru i sta je bolje 2Tvs4T u smislu odrzavanja ali i performansi za ove moje potrebe koriscenja? (potrosnja mozda i nema neku ulogu jer malo vozim). 2T bi trebali biti i laksi...
Uh, bas sam se raspisao :) Danima lupam glavu oko ovoga i posto nisam imao iskustva sa vanbrodskim motorima (osim Tomosa 4), jednostavno ne znam sta da radim, u kom pravcu da idem. Izvinjavam se na opsirnosti, potrudio sam se da vam dam sto vise materijala ne bi li mozda lakse dosli do odgovora :)
SALE NB:
Mislim da je rešenje tvog problema upravo 2t motor. S obzirom da čamac koristiš samo mesec dana godišnje, veća potrošnja ti neće praviti glavobolju, a skoro svi drugi parametri su, u ovom slučaju, na strani 2t motora.
2t motori su mnogo lakši za održavanje, lakši za transport, (4t motor ne smeš odložiti bilo kako u prtljažnik, već samo na određenu stranu, pod određenim uglom...itd.)
Potrošnja je jasno na strani 4t motora, ali za razliku u ceni ti se možeš voziti najmanje 5-6 sezona, ako ne i duže.
Miris mešavine i nije tako strašan, pogotovo što novi 2t motori nisu tako dimljivi kao nekad.
O snazi i brzini 2T i 4T motora ne treba trošiti reči, performanse su jasno na strani 2T motora.
Preporučio bih ti da obratiš pažnju na 2 motora:
Tohatsu 2T 9,8ks ima 26kg, Yamaha 8ks 4T ima 37kg. nažalost nisam našao cenu za Tohatsu 9.8, možda neko zna...
Selva Naxos 15ks 2T ima 30kg, košta 1700 evra, Yamaha 15ks 4T ima preko 50kg, košta 2800 evra.( uzeo sam cene iz HR, pošto kod nas nema Selve). Ostaje ti 1100 evra džeparca za gorivo, i 20kg manje za teglenje.
Ostaje još Mercury 2T 15ks, ali je i teži i skuplji od Selve, a nema nekih prednosti.
Što se brzine tiče, sa 2 osobe u čamcu i 15ks bi trebao moći glisirati u svakom od tih čamaca. Računaj sa 25-30Km/h
Sa slabijim motorom ćeš ipak imati 15km/h. Opet si duplo brži od pasare.
Što se tiče kombinacije da ti veći motor stalno bude na gumenjaku: Evinrude E-tec 2t 25ks. Košta isto kao Honda BF20, a svako daljnje poređenje Honda gubi u svim segmentima - uključujući i potrošnju!
power70:
Bio sam u slicnoj dilemi kao ti ovih zadnjih meseci...trebao mi je gumenjak takodje za Boku Kotorsku.
Trebao mi je za neko koriscenje od 2 meseca tj. jul i avgust i krace relacije po zalivu...
Uglavnom uzeo sam ovo -
Uglavnom ispod 3,5 metar ne uzimaj nista i alu podnica obavezno!
Od 5ks dvotaktni ili cetvorotaktni motor ce sasvim pristojno obavljati posao, mada sto jaci uzmes to je bolje!!
Vlada 69:
Sale ti je rekao sve sto se tice dileme oko izbora motora a ja bih samo da dodam da je Tohatsu 9.8 (2t) proletos na sajmu bio na nekoj akciji sa cenom ako se dobro secam oko 1350 eur i to sve sa pdv-om !!!
Da sam na tvom mestu bez dileme bih odabrao neki 2t Tohatsu od 10-20 ks.Dokazano pouzdan,jeftiniji od drugih,jednostavna i laka konstrukcija i made in Japan.
Evil_Zo:
Hvala na brzim odgovorima! :)
Zaboravih da kazem jos jednu veoma bitnu stvar, ja sam dolje ogranicen sa uvoznicima i serviserima na Honda, Mercury i Yamaha motore. Najbolje sam proucio Honda i Yamaha 4T program, o Mercury ponudi i modelima ne znam puno.
Pogledao bih i taj Tohatsu i Mercury 2T. Zanima me sta ovi motori zahtjevaju u odrzavanju? Sta treba da uradim poslije svake posjete moru (ili prije)? (isto me zanima i za 4T varijantu...)
Procitao sam po netu razna dobra iskustva sa Tohatsu-om i Evinrude-om ali njih mi dolje nema ko servisirati :(
I da, dje se u Srbiji prodaju Tohatsu i Evinrude? Cini mi se da sam vidio neki Evinrude kada sam bio u Argo Marine za Zodiac.
@ power70:
Jel tvoj model isto 3,5m? Kako ide on sa 6hp po moru i dvoje ljudi?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju