Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Rezerva pogonskog goriva

<< < (2/2)

zoki novus:
uvek imam u rezervi goriva za tri sata voznje
a u rezervoaru minimum za pet
mada nisam pobornak lagerovanja benzina na camcu
ako budem zimus ugradio dizela rezervoar nebi bio manji od 200l

Kapetan:
nisam ni ja , i ne volim toliko gorivo na brodu ... ali posto nisam sto olimp kaze chuck noris volim da ponesem brdo goriva ... uvek dobro dodje ...

@ dule izgleda da ce to i da bude...150 litara sa hondom mi je taman sezona bez regata to mu dodje oko 50 sati voznje :)

Zoran:
  ja sam ozbilja.pitaj one sto su kupovali na ulici.i ja tako radim.sta mislis koliko
 bi goriva popili za dan da vuku na crevo.

zoki novus:
aman imas na camcu crevo od rezervoara sa pumpom :)
neces prosuti ni kap :good:
a gde se to zuris?

Nemo:
Tema je zanimljiva i treba da postoji jer neki ne bitno koji ljudi ne misle tako.
Odnosno nemaju iskustva sa vodom, ne mozes brod da uparkiras pored puta odes peske uzmes kanticu kupis 5l goriva i nastavis gde si stao.

Evo par mojih iskustava sa gorivom.
Dok sam jedrio na Dunavu uvek sam imao u rezervi 3l benzina, a motor mi je bio Honda 2ks.
Sobzirom da sam stalno jedrio ne bi se uvek oslanjao na vetar a pogotovo ako idem dalje ispod pancevca. Imao sam plasticnu kantu.

Mada neko pravilo ne pisano je da uvek imas duplo vise goriva od milja kojih zelis da predjes. Ako ti treba da predjes 25milja i za to ti treba recimo 50l uzeces 100l, a od viska glava ne boli. Sve sto pretekne ce da se potrosi.
Ne znas da li ces da krljas u neki vetar ili talase.
Da se razumemo ja sam jedrilicar ali imam isti stav i za motornjake.
Kada sam poceo da radim preko praksa se nije nesto promenila, a teorija je bila u raznim vairjacijama.
Pri odabiru kanistera ne kupujem da bude veci od 20l a minimum 15l. Ne tezi od 20l jer na vodi ne mozes da manipulises da vecom tezinom, a pogotovo ako imas neke talase pa trebas da dolise. U nekim sitacijama sam veziovao kanister dok bi ga donosio do grla od rezervoara. A vezivao i sebe.
Samo uzimam plasticne koji imaju dodatak sa onim kratkim savitljivim crevom, a ako nema onda bez. Plasticni mi je idealan sto ne rdja, ako padne pun nece nista da mu se desi, ali opet zavisi kako padne. Ne sire se kao metalni i laksi su.
Jednom prilikom sam vozio jednu jedrilicu koja je tip motosailer. Ona je imala rezervor za1500l dizela. Sa tom kolicinom je mogla da predje oko 3000milja u nekim normalnim uslovima bez velkih talasa i vetra. Ne pricam o tome kako ide na jedra.
Sobzirom da sam trebao da je prevezem nekih 800milja pored rezervoara imao sam jos tri kanistera od 15l.
Ali za ceo put motor mi je potrosio oko 100l.
A prilikom prelaska bare tu nema opcije da se ponese koliko ti treba nego to sto imas u rezervoaru plus jos dva rezervoara u kantama pa se pici i stedi.
Cepas na jedra koliko mozes a kada nema vetra picis na motor ne punim gason nego samo toliko da punis baterije i da odrzis neku brzinu.
A svaki dan je motor radio bar 2h da bi punio akumulatore.

Nadam se da je ova pisanija pomogla u nedoumici oko goriva.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju