Prenosim svoj komentar i opis puta od Beograda do ušća Drine u Savu, kopiran sa sajta
www.navodi.com .
Plovidba Savom – Brodski dnevnik
Posle dugo vremena, podizanja i pranja čamca, tankovanja goriva polazimo na put. Vodostaj na Savi u Beogradu bio je + 180. Prvih pola sata plovimo brzinom od oko 43 – 47 km/h. na 2/3 gasa. Do Ostružničkog mosta Sava je obeležena bovama sa obe strane, a dalje nema ni jedne jedine.
Prvi utisak je da je Sava u odnosu na Dunav mirnija, pitomija ali ne i lakša za plovidbu. Intezitet saobraćaja je daleko manji nego na Dunavu, odnosno cela dva broda za svo vreme plovidbe.
Veoma sam se iznenadio kako Sava dalje krivuda, čini mi se više nego Drina. Reka je široka, i u ovom delu bez bojazni od plićaka. U svakom slucaju, ako se držite plovnog puta, nećete imati nikakvih problema.
Od 52 km.i sa leve i sa desne strane počinju naperi, i to traje do 60 km. Bili su relativno vidljivi pa nije bilo problema oko eventualnog nasukivanja, ali pri većem vodostaju sigurno nisu vidljivi, pa mogu prestavljati veliki problem. Najbolje je pridržavati se sredine puta.
E od 72 km. iako sam ispred sebe imao Garmin GPS sa kartom koja se u milimetar pokazala tačnom, ali posle nekoliko elefonskih razgovora više nismo znali kuda da idemo i da li da verujemo Garminu. Baš tu kod 72 imate adu pored koje smo slušajući druge prošli uz njenu levu obalu, gledajući na samo metar dubine peskovito dno, i sa trimom do daske podignutim. Zato pratite samo plovni put. U Šabcu je vodostaj bio -40, ta sam do Šabca plovio na nekih 2000 obrtaja ili 15 km/h sa potrošnjom oko 7-10 litara.
Velika Grabovačka ada. Na nekih 20 km od Šabca, nalazi se ovo ostrvo a sa vojvodjanske strane jos jedna mala ada. Od 84 km. počinju naperi, i to sa obe strane reke. Ovde se oni vide (pri ovom vodostaju), i utoliko je lakse ploviti. Ne preporučujem vam da se oslonite samo na vizuelni kontakt, jer nikad ne možete biti sigurni da ćete videti baš svaki naper. Naperi se protežu sve do 97-og km. i to sa obe strane reke, skoro do samog Šabca.
Zato, jos jednom, preporučujem da ispred sebe držite kartu plovnog puta, i držite sredinu plovnog puta jer i sa ovim gazom od 95 cm i pri ovom vodostaju prošao sam bez problema. Još jednom Garmin je 100 % tačan.
Šabac, lep grad ali nećete imati gde da se vežete. Ja sam se vezao na jedan ponton i tu prenoćio. Ujutro između dva mosta je bilo toliko sprudova da skoro nisam imao kuda da prođem. Do železničkog mosta i malo dalje do izlaska iz takozvanog Šabačkog kanala imao sam pratnju patrole Rečne policije iz Šabca. Dalje put nastavljam uz pomoć Garmina i mog druga kapetana lađe Nikole Jovanovića sa kojim sam bio na vezi putem mobilnog.
U S.mitrovici tog jutra vodostaj je bio + 30, tako da je plovidba do Mitrovice bila, jedno prelepo iskustvo ali veoma kratko jer pri brzini od 55 km/h, malo vremena vam preostaje za uživanje i razgledanje obala. Sledećih 30-tak kilometara od Mitrovice do S.Rače bilo je još lepše, voda je bila kao staklo a ,, vranac ,, samo lebdeo nad Savom.
Po ovom vodostaju na ušću Drine u Savu Videlo se toliko sprudova i na sredini plovnog puta da nisam imao toliko avanturističkog duha da se ovom prilikom upuštam u malo veću avantura, tako da sam samo prošao jednom i vratio u S.Raču.
Jos jednom napominjem na ozbiljan problem plovidbe pri malom vodostaju od 75 km pa do izlaska iz Šabačkog kanala na 105 km. Naravno kod Vitojevačke ade. Ovde mi je kao i tokom celog puta od velike koristi bio sonar i GPS. Sve detaljno upisano i samo treba pratiti plovni put. U naznačenom području treba obratiti pažnju na napere. Verovatno ih ima i nevidljivih, pod vodom, pa je preporučljivo biti vrlo oprezan.
Intezitet saobraćaja na Savi je vrlo mali, izuzev u Beogradu, gde je vrlo gust i na par mesta do Sremske Rače gde se vadi šljunak.. Sava je mnogo mirnija i pitomija reka od Dunava, pa je i plovidba njom mirnija. Ali pošto sam ja odrastao i porastao na Dunavu, gde je njegova širino od 2 km pa do 8 km, saobraćaj kao na magistrali i gde duva Košava i ima vetra, kada ga nigde nema, izvinite, ali bilo mi je malo dosadno .
Još jednom se Zahvaljujem Petru Maksimoviću i Garmin - GPS, jer bi bez njihove pomoći ovaj put bio mnogo teži.


Ovih 15 lepih splavova se nalaze negde oko 34 pl.km.



Opasna plovidba
Velika Grabovačka ada
U zoni male ade plovibda bliže maloj adi





Ušće reke Bosut u Savu 160 pl.km.

Sremska Rača 170 pl.km

Prema ušću Drine 173-175 pl.km

