Drago mi je sto moj post nije pogresno shvacen. Cenim da samo veziste sa pontonima uz neki vec postojeci slav nije rizicna investicija. Sto bi se reklo, ako i ne upali, splav uvek mozes da zadrzis za sopstvene potrebe ili da ga prodas. Mislim da naci dvadesetak ljudi koji bi tu cuvali camac i nije problem.
Zasto je klub dobra ideja? Lako ga je osnovati, nema zazanja sa kojekakvim inspekcijama, a svodi se na to da clanovi kluba marinu koriste za sopstvene potrebe. Izabere se upravno telo i skupstina i onda se sve odluke zajednicki donose. Sami clanovi mogu da ulazu u izgradnju same marine, a da na osnovu uloga budu oslobodjeni clanarine na neko vreme. Mogu i da se vode kao pocasni clanovi.
Sto se tice cuvara, oni ustvari i ne mogu da imaju ulogu ne znam ni ja kakvog security-ja, covek je tu cisto da se vidi da ima nekoga ko moze da okrene policiju u slucaju potrebe. Naravno da ce pri tome da obrati paznju na vezove i vodostaj. E sad problem je sto neko stalno mora da bude tu i za to mora da bude placen.
Problem je sto ti isti broj ljudi treba i za 20 i za 100 camaca. Mislim da clanarina treba da se placa na godisnjem nivou 100-200e, znaci 2000-4000e je godisnji budzet. Okreni obrni opet si kratak. 4 penzionera po 200e mesecno za 5 meseci sezone iznosi 4000e, sto znaci da za struju, porez, ostale komunalije i dazbine moras imati jos clanova. Ofrlje receno bez 50 clanova nije isplativo ulaziti u takvu pricu. Gubitci prvih par godina ne bi bili nepodnosljivi ako da bi prvi clanovi (10 do 20 clanova) placali recimo 500e godisnje, pa na racun tih clanarina od cetvrte godine pa nadalje bili pocasni clanovi koji ne placaju vez, vec recimo samo potrosenu energiju (struju, vodu i sl. jer bi se to do tada verovatno razvilo). Znaci to bi za pionire projekta bila izuzetno skupa, a losa marina, ali investicija u jednu jako dobru, za njih besplatnu, marinu.
Ono sto je dobro u toj prici je sto klub ne odgovara za camce clanova u smislu veza, razbijanja kojekakvim panjevima koje reka nosi ili elementarnih nepogoda jer su clanovi duzni da u tom slucaju sami zbrinu svoj camac.
Ako je u pitanju privatna marina u smislu firme, onda je firma odgovorna za stanje cuvane imovine. Pa sad ti prijatelju vidi sta bi da ti se otkaci camac za koji vlasnik (u tom slucaju musterija) ceni da vredi 30.000e i sa pravom trazi nadoknadu stete.
Ajd uzdavlje,