E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Stigla bela lađa

<< < (4/9) > >>

neptun:
u pravu ste. sve mora da bude dobro, prikolica treba da je odlicna i namenjena za toliki brod. malo mi cudno sto se ova jedrilica pramcem ne oslanja na onaj stub sa cekrkom.
na ovim snimcima su nesrece uglavnom zbog greske vozaca, prikolice deluju ok. potrebno je biti jako pazljiv, ne sme se preterati sa brzinom nikad, drzi se odstojanje...a koncetracija, nema opustanja. ja se uplasim kad pocne da duva jak vetar, da ne dodje do ovog zaljuljavanja, mada nikad nisam imao problem. negde sam naisao na text jako dobar o tom ljuljanju prikolice i prevrtanju i tu se pokazuje koliko opasnost od toga raste sa brzinom. A ako je sve dobro, auto naravno ne sme da bude mali i lagan, opet se desi nesreca, ali uglavnom zbog nepaznje. opasnije mi deluje dupli autobus, sa prikolicom sa ski opremom, koja je pretovarena neverovatno, a vozac je ni ne primecuje, a mozda je i ne vidi, nego kad se autom vuce..

tangabravo:
Sve je to lepo i volim ljude koji su iskusni u određenjm poslovima ali ne treba koješta pričati napamet. Doblo je težak prazan 1420kg i znači može da vuče svoju masu. Jedrilica je teška 930kg i prikolica 420kg sve mereno na vagi na carini, , znaži uklapa se , a čika je slučajno KV šofer i imam sve kategorije sem autobusa , a i to sam mogao da dobijem ali što će mi. Samo treba voziti pametno i paziti i na sebe i na druge i nema zime.

tangabravo:
Ova prikjolica je namenaki konstruisana za jedrilice sa fiksnom perajom kobilice i zato ima graničnik ispred peraje na koji se oslanja pošto je tu i  težište trupa, a prikolica je široka 2,5m znači maksimalna dozvoljena širina - kao šleperi- i kao takva je veoma stabilna. U ovo doba uvoza auta mnogi vuku auta na prikolicama koje liče na svašta , i niko ne obraća pažnju pošto je auto gabaritno manji pa izgleda lakši a jedrilica duplo veća ali duplo lakša

neptun:
to je onda ok. nije pretesko

tangabravo:
Dakle pošto sam više manje srećno pregurao bratsku republiku stižem popsle ponoći na naplatnu rampu pre granice i jedan ljubazni klinac na mojke pitanje za prelaz kod Šida mi objasni putanju te ja  krenem prema uputstvu . Posle par kilometara , granica i na granici žive duše samo sa strane desetral šlepara u dva reda čeka prelaz. Ja se priključim i posle 15-20min dođem na red . Uđem u šalter salu i tamo pružim jednom čiki hrvatu sumnjivog trezven og stanja dokument kopji mi je špediter u sloveniji rekao da im dam i da me oni razduže. Nato meni čiča kaže na osnovu čega da tze razdužim i imam li još šta od dokumenata, ja u kola i ponesem sve što sam imao : kupoprodajni ugovor kod notara izvozne dokumentew od špeditera i dokumente od jedrilice, čiča ono prtebrsti i kaže meni što sam došao tu kada na uputu piše drugo mesto, a ja sam rekao špediteru da stavi ŠID- pa reko ovdse su me uputili , ma nije kaže to ovde i nda meni , jesam li pio kafu, a ja gledam belo , opet on pijem li kafu i, meni proradi sijalica te ja u džep i €10 kroz šuber a on kez o odma pečate tupe lupe i kaže slobodan si . Ja sav hepi pali i teraj i nailaze dve kućice ni na nebu ni na zemlji- prilagođene za šofere da ne silaze iz kabine- ja se protegnem i prvo pružim našoj pandurki svu dokumentaciju mpluiz saobraćajnu od kola i prikolice , i normalno pasoš, ona izlupa šta treba i mposla me kod kolege preko puta , aon u gorem stanjnu od onog čoče hrvata. I poče mda ispituje šta je sa prikoliocom i imam li dokumente i usput jesam li pio kafu , a ja odmah u kola za dokumenta i ćušnem unutra  opet deseticu , a on kao prelistava a kez od uva do uva i daje mi sve dokumente i kaže mogu da idem , ja gledam belo ništa mi nije jasno ni carinik da pregleda ni niko drugi , opet on meni kaže završio sam i slobodan sam , - a u stvari to bila vaga- ja kresnem i vozi miško , a tramo ludnica , šleperi parkirani , gužva , mrak , svi nešto trču jure i ja nekako ubodem put ka izlazu i oipet kućica na nebesima. Odmah priđem i pružim dokumente a onaj čupa ruse kose i kaže štaje ovo, pa rekli su mi da sam završio , ma kakvi , vrati se i nađi špeditera i carinu , te ja na jedvite jadae okrenem " voz" i majde pšonovo na parking da nađem mesto da stanem. Nekako se uglavim i krenem da tražim špeditere. Ugledam zgradu sva svetli a samo ulaze i izlaze. Ja priđem jednom šaltru i objasnim čoveku kako stoje stvari. On me uputi gde da nađem špeditere , te ja sa srećom naletim na jednoga koji pristane da mi obradi dokumenta. Posle 15 tak minuta pšovede on mene dole kod onog carinika i kaže sačekaj a on uđe unutra, i malo zatim zove me carinik i pita gde sam stao ja objasnim a on dotraj i stani tu pred vrata. Ja tutanj i parkiram mprd njih dvojicu koji već čekaju. Carinik drži moje dokumente i pita jesamk li baš iz VA ja kažem jesam a on ima jednog prijatelja tog i tog a taj kum mog druga po kerovima, i tu se mi uzrazgovaramo , on samo malo šarnu batrijo po krmi i kaže srećan put pozdravi prijatelje i mode. Prilazi špediter , ja pitam kolko dođem kažew meni € 30 a za carinika € 20 , ja dam , ruka ruci i ja pšonovo kod onog na izlazu, on samo lupi pečate kaže idi, ja presrećan zapalim za šabac i ujutru oko poila sedam se spakujem u krewvet , posle 15h voženja ili 25h u kolima, i sve u svemu ima o sxam sreće ko luda Vaja

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju