E, ovako treba... > Brodogradnja
Nestabilna brodica
George:
Ovo što je Marko napisao je svakako najbolje rešenje, ali ako ipak ostaneš pri ovoj lađi, evo ti moj savet: Vrlo jednostavno se može izračunati zapremina tih cevi (blistera) koje ti spominješ, a to je u tvom slučaju ako mi je računica ispravna negde oko 200 l po komadu, što znači da bi praktično na svaki bok brodice stavio po jedno bure od 200 l. E sad treba proceniti šta bi ta zapremina pomogla oko ljuljanja. Lično smatram da balasti mogu da ublaže problem, ali ga efikasno neće rešiti. Ideja oko postavljanja blistera koje si pomenuo jeste najkvalitetnije moguće rešenje, jedino je pitanje njihove zapremine. Imam primer iz svoje okoline gde je isti ovaj problem rešen 100% sa ugradnjom blistera. Radi se o starinskom brodiću mog drugara koji je takođe bio prilično netabilan i pored svojih zavidnih 13 tona težine, na kojem je problem rešen jednom za svagda tek posle ugradnje pozamašnih blistera. Njemu je ta dorada urađena u brodogradilištu na suvom, i to su naravno blisteri od lima zapremine ako se ne varam od oko 700 l po komadu, stim što je to brod od kao što rekoh 13 tona, dužine 13.5m. Ono što je još jedna prednost blistera u odnosu na balast je što nemaš dodatni (i potpuno nepotreban) teret koji motor treba da gura, i samim tim ti se to u nekoj meri odražava i na potrošnju goriva.
zankiki:
Ali imaš narušenu liniju korita i povećan otpor pri plovidbi... Nema tu srećnog rešenja, samo biranje manjeg zla. Mada ni balast od 150-200kg u deplasmanu ne znači previše...
Ako će se povećati stabilnost, samo napred...
George:
U pravu si Zankiki, ali to mu dođe ono "nešto za nešto". Iako mislim da je narušena linija korita manji problem od dodatnih kilograma balasta, pošto ako pogledaš formulu za izračunavanja potrebne snage motora za određeno plovilo, videćeš da su primarni parametri koji utiču na potrebnu snagu, dužina vodene linije i deplasman, što bi rekli težina.
broker975fx:
Umanjice problem ali i otvoriti druge probleme a o estetici i da ne govorim. Kapetanija ce sigurno biti odusevljena sa ovakvom prepravkom a kad tad ce krenuti sistem tehnickog pregleda kao kod vozila.
Kako nameravas da te plasticne cevi postavis i povezes sa koritom, izmedju ce se skupljati svasta, sa povecanjem sirine uz takav profil prilicno sam siguran da ces bitno smanjiti brzinu. Ono sto je sigurno to je da ce biti ruzno i da ces tako nesto tesko prodati. Prodaj tako kako je ili smanjuj visinu a ako bas insistiras onda angazuj nekog brodo inzinjera da ti preracuna i napravi projekat, neceg sto ce biti sastavni deo korita u metalu. To ce da te kosta ali to je nacin kako bi trebalo da se radi
George:
Naravno to sa plastičnim cevima je full amaterizam. Kao što sam gore napisao, kod drugara je to rađeno u brodogradilištu na profesionalnom nivou, gde ti blisteri izgledaju kao sastavni deo korita. To naravno i košta, tako da sam apsolutno saglasan sa opcijom oko prodaje, i kupovine druge brodice, s tim što bi neko možda radije da se upušta u avanture, nego da se rastane sa nečim što mu je priraslo za srce. Eto mog primera oko kupovine jeftinog plovila, i naknadne restauracije koja se na svu sreću završila srećno, ali da me neko pita da li bih se ponovo upustio u ovakav poduhvat, moj odgovor bi svakako bio kategorično ne.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju