Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Jedrilica na rekama

(1/6) > >>

Misha D:
Iako je takvih plovila malo na našim rekama ima zaljubljenika ili početnika koji traže zadovoljstvo u tom načinu plovidbe.
Zaljubljenici misle da je to na rekama praktično plovilo ali početnici bi trebalo malo bolje da se informišu o tome.
a) vetrovi: kada su jače košava ili severo-zapadni vetar ploviti pod jedrima je praktično nemoguće i nisam video da je iz moje susedne marine AJK (Akademski jedriličarski klub) neko tada isplovio. Ukoliko bi jedrilicu uhvatio iznenadni i jaki letnji vetar (ovde ga zovemo Salauka) slabašni motor od 6-10ks bi teško mogao brzo da pomogne početniku, pa i iskusnom jedriličaru, da se munjevito vrati u zaklon ili marinu.
Povetarci nisu tako česti da bi se moglo uvek ploviti kada je jedriličaru to slobodan dan, a ponekata su toliko slabi da se malo jači vodotok ne može ni savladati nego se "šetkaju" levo desno u blizini marine, a onda se to sve završi upotrebom motora.
b) bezbednost: iako jedrilice imaju prednost u odnosu na ostala plovila neće i ne može se očekivati da će neki gurač sa velikim sastavom usporavati ili drastično manjati pravac. Gliseri i njihova bahata plovidba u delu gde glisiranje nije dozvoljeno su bezobzirni prema svim učesnicima u plovidbi i na jedrilice se ni ne osvrću.
Blizina obala i manji vodostaj su ograničavajući faktor za ta plovila koja imaju gaz preko 1,5m a pri višem vodostaju prolaz ispod nekih starih mostova (Beogradski železnički most, pa čak i Pančevac) je nemoguć.
c) komfor: jedrilice su pravljenje za korišćenje jednog-dva čoveka (ovde mislim na ona plovila koja su po veličini najčešća na našim rekama) tako da je unutrašnjost skromna, oprema za neki višednevni boravak na vodi retko kada postoji.
d)ekonimičnost: ako neko želi da se vozika oko svoje marine na sat-dva i misli da će korišćenjem jedara imati besplatno zadovoljstvo onda mogu da razumem negovu želju. Sve ostalo ne ide u prilog kupovini jedrilice za reke. Izvlačenje svake 3-4 god na suvo jedrilice kojoj se ne uvlači kobilica je otežano i traži posbnu prikolicu, a transport na more otežan i rizičan zbog povišenog težišta na takvoj prikolici.

 Plovio sam prošle godine 10dana na jedrilici od 12-13m oko Grckih ostrva Skiatos i Scopelos , a koju je vlasnik pokušao da koristi god-dve na Dunavu ali mu je to bila nemoguća misija i prebacio je plovilo u Grčku gde takva pa i ona manja plovila imaju svoju svrhu.
Komfor i prostor na mom plovilo od 9'5m je solidno veci nego na tih 12-13m.
 Ako je najveći broj plovila na našim rekama deplasmanskog tipa treba se upitati da li je to posledica pameti, nužde ili nečeg trećeg, ali je sigurno da je to prevashodno oslanjanje početnika na iskustva većine.

flashnbgd:
Svaka je na mestu

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

zankiki:
Delim Mišino mišljenje.

aki:
Jako koristan tekst Misho, pogotovo sto na forumu nema toliko tema i informacija o jedrenju. Ja sam jedan od tih koji nemaju iskustvo a imaju zelju. Sto se licno mene tice ideja mi je bila da jedra koristim po lokalu, da se svrckam koliko je to moguce kad ima uslova a za nesto dalje destinacije  da koristim motor kao sto bi i na bilo kom drugom camcu.
MOzda nisam u pravu ali verujem da na mikrotoneru ili jedrilici tih dimenzija ima vise mesta u kabini nego npr u pasari koja je slicne duzine(za nijansu kraca). Gaz jedrilica takodje ne bi trebalo da je veci od pasare osim ako je fiksna kobilica. Takodje sam mislio da pasara nije nista plovnija od jedrlice tako da ni tu ne bi bilo neke razlike.
Kao primer sam uzeo pasaru jer mi je to isto jedna od opcija.
Vrlo moguce da sam u svim stavkama u zabludi ali zato sam  tu i raspitujem se i uz pomoc vas iskusnijih odaberem pravu opciju

flashnbgd:
Aki, mani se jedrilica lepo je čovek objasnio, gledaj nesto plastično skupi jos koji evric i uživaj na vodi dugoročno. Odakle si i gde planiras da drzis plovilo kada kupiš.

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju