Dobio sam Elan 402 prošle godine sa Johnson motorom od 50 konja, dvotaktni, dva cilindra, iz 1987.
Iskreno ne znam mnogo, ustvari ne znam ništa o poreklu motora kao ni čamca, duga je priča pa da ne dužim.
Uglavnom na motoru je poklopac od Mercury - a na kojem piše 50 i VRO,
ali ispod poklopca po mom skromnom mišljenju je Johnson, ono što sam video po slikama na netu,
ali i po "pečatu" na motoru BJ50BELCUD (a i na tom pečatu je Mercury logo, vidi se na slici),
VRO sistem je izvadjen.
Od starta (od prošle godine) imao sam problema sa motorom, ali i pored toga pružio mi je dosta zadovoljstva i mogu reći da se polako ali sigurno radja nova ljubav :) .
Prvi problem je bio sa solenoidom, koji je stalno morao da se se podšava na onu crvenu ručicu. Prilikom paljenja jedan položaj, pa u vožnji drugi položaj, pa kada se zagreje opet
neki treći položaj, uglavnom tokom vožnje skinem poklopac (kasnije sam namestio sajlu, što se vidi na slici), pa kada motor počne čudno da radi ja pomerim tu ručicu i motor radi manje više
.
Posle toga pukla je komanda od gasa pa je čamac izvadjen iz vode i tek pre nekoliko dana vraćen u vodu.
U medju vremenu sam po part number - u naručio odgovarajući solenoid.
Zamenjen je solenoid, zamenjena je komanda gasa, svećice, kablovi od svećica, očišćen karubrator, naštelovan karburator, proban na suvo (naravno uz adekvatno hladjenje) i sve je bilo super.
Kada je spušten u vodu, nastaju problemi, odnosno motor neće da primi pun gas kada se ubaci u brzinu, otprilike radi na nekih 20% snage,
kada se izbaci iz brzne motor prima gas i radi kako treba, bez čudnih zvukova i trzaja. Takodje kada je u brzini i dodavanje gasa na samom karburatoru ne daje željene efekte.
Dakle, pitanje je u čemu može biti problem što kada je menjač u prvoj brzini motor ne daje punu snagu?
Ono što sam pronašao na netu, a mislim da može da mi pomogne je ovaj video,
, nisam još stigao na probam ovo.
p.s.
izvinite na opširnom postu, ali čisto da malo pojasnim stvar.
Nažalost nemam više slika motora.