E, ovako treba... > Vesti sa Portala

Дунав је још једном наплатио свој данак

<< < (7/11) > >>

broker975fx:
Ja znam zasto licno shvata jer ce nedaj boze sutra njega tako da optuzuje. Koliko znam a prilicni znam decko pod ova tri slova licno tera upravo slican brod. Ja ga vec dugo jurim da mi sredi kabinu za mene da se malo opustim, nudim mu pare da se dogovorimo mimo kompanije i nece. Nadam se da ce mi skinuti barem jedan radar sa flote ali jbg nije klasican srbin:)

STG:

--- Citat: DuleN  31, 05, 2019, 18:29:49 posle podne ---STG,
Ne znam zbog cega suvise licno primas neke elementarne stvari i diskusije???? Ako nesto bolje znas - objasni. Ne verujem da ce se bilo ko zbog toga ljutiti ili  osecati ponizenim.
Ja sam napisao ono sto sam video na TV. Upravljao brodom nisam a i nemam nameru...
Opusteno, nema smisla za nervozu...

--- Kraj citata ---
Nije bas da sam
 ovu diskusiju prihvatio licno, ali nisam ni ravnodusan.
Ljudi citaju novine i bombasticne naslove, a malo ko ima sluha za ljude iz struke koji daju sve od sebe da unaprede bezbednost plovidbe, makar i za malo.
Dakle, nema nikakve ljutnje sa moje strane.

DuleN:
STG,
Postujem i zahvalan sam za sve strucne postove koje si postavio.
Evo ja sam jutros gledao TV, pokazali kako izgleda taj veliki brod, kabine , uredjaje, ovo ono... To sam i preneo.. Razumem ja da je to u teoriji jedno u praksi drugo. Razumem da je i tvoj posao tezak i odgovoran...
Ipak, ti si nesto dugo od 90% nas koji smo na ovom forumu.
Mi smo ljubitelji reka, a tebi je posao na rekama...
Ja ti zelim bezbednu plovidbu i kad ti ostane vremena , napisi neku pametnu... Bice nam drago da saznamo nesto od profesionalca...

MiletaStamat:
Čim je skripta Udruženja profesionalnih ladjara o upustvima za bezbednu plovidbu objavljena, pročitao sam je, odštampao i nalazi mi se na čamcu. S vremena na vreme je prelistam, to bih preporučio svima koji plove. Sad biću neskroman pa reći da sam i ja jedan od tih nekoliko koji su bili na sastanku sa predstavnicima profesionalnih ladjara. Imali smo tamo štošta pametnga i korisnog čuti. Hvala Kolibriju i STG na vremenu koje su odvojili za nas ljubitelje plovidbe na reci. Provereno znam da su uvek spemni da daju dobar savet i upute nas u sve tajne koje nam nosi reka i plovidba po njoj.

zveki66:

--- Citat: STG  31, 05, 2019, 13:54:08 posle podne ---
--- Citat: zveki66  31, 05, 2019, 10:54:01 pre podne ---Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.

--- Kraj citata ---
Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?

Apsolutno je zakazao ljuski faktor, manje vazno koje strane, na stranu sva elektronika i oprema.
Komande nisu duplirane (osim dva radara, koji nije komanda vec pomocno navigaciono sredstvo, postoje samo druge opcije za slucaj otkazivanja i to je primenljivo samo u nekim slucajevima.
Propele se nalaze kao i na svakom brodu sa sopstvenim pogonom - na krmi, samo su duple, a prednji pogon postoji i koristi se samo u manevrima, sto je poznato i u maloj nautici - bow thruster.
Imajte na umu da se radi o brodovima od 135 metara, nekoliko hiljada tona i ~200 ljudi, pa je neozbiljno ocekivati da takav objekat nema i odgovarajucu opremu, koja kao sto rekoh uvek moze da zakaze.

Na stranu sve tehnikalije i izvestaji i misljenja strucnjaka, prosto pitanje jeste koliko puta ste bili u prilici da ovakvim ili slicnim brodom prodjete kroz Pestu od 20h do 02h?
Rekao bih da ljudi olako iznose netacne cinjenice i tako samo ostale dovode u zabludu...

--- Kraj citata ---
Samo cu ukratko koliko mogu da odgovorim jer ne bih da se ovo pretvori u neku bezveznu polemiku a povod je jako tuzan. Nebitan je moj staz na vodi, koliki god da je, za profesionalne ladjare sigurno nedovoljan po pitanju iskustva. Svako razlicito karakterise necije ponasanje u bilo kom okruzenju pa tako i na vodi. Da ne zalazim u detalje ali za nekog je uzivanje glisirati pod punim gasom na par metara od obale a za mene koji sam u camcu uz tu obalu to je bahatost....isto kao i prolazak kruzera uzvodno pod punim gasom u delu gde su nacickane marine jedna pored druge....dosta nas zna kako izgleda to iskustvo. Poslednji primer te bahatosti je prolazak kruzera nizvodno pored decije jedrilicarske regate lakih jedrilica proslog vikenda u Zemunu. Hocu da kazem da rec bahatost se nije odnosila konkretno na ovu nesrecu u Budimpesti a ko je kriv istraga ce ako je bude utvrditi mada vidim da je ovde izgleda vec unapred kriv kapetan malog broda.
Kroz Pestu nisam prolazio ako je pitanje bilo upuceno meni ali isto tako bi neki profesionalni vozac posle saobracajne nesrece u kojoj je ucestvovao sleper i auto mogao da me pita da li sam bio u prilici da upravljam sleperom ili slicnim vozilom kroz industrijsku zonu u Solunu u periodu od 12h-16h. Da li guzva opravdava nesrecu na vodi ili drumu. Ili sudar automobila ili motora....da li je poenta da slabiji mora da se uvek sklanja ili svi treba da postuju neke propise. I to ce se videti ako bude istrage.
I trece..ovo sto sam ja rekao ako se opet komentar odnosi na mene....nije cinjenica vec moje misljenje tacno ili netacno kao i vase koje zastupate po pitanju ove nesrece. Ne vidim sta sam ja to izneo u svom stavu a da druge dovodim u zabludu.
Nadam se da ovo nece dalje da se nastavi kroz neku raspravu jer ne zelim da ucestvujem....cenim vase zanimanje i smatram ga zanimljivijim od drugih poslova ali ne puno vise odgovornim od njemu slicnih a u mnogo slucajeva su piloti, soferi, masinovodje bili proglaseni krivim za nesrece koje su se desile tako da sve je moguce...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju