Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Ludilo od zakona

<< < (3/4) > >>

marke:
Pancevcke marine su u Tamisu, znaci li to da neki od njih tu vise ne smeju da plove i drze camce? 

Terca:
Pa dobro de LSI... moram ti reći da ti de jure nisi laik u smislu bezbednosti plovidbe, barem je besmisleno da tako nešto kažeš na ovom forumu... jer si stručno osposobljen za upravljača motornog čamca, imaš uverenje o položenom odgovarajućem ispitu pred državnom komisijom koju je obrazovao ministar, a kapetanije ti je na osnovu toga izdala dozvolu koja važi u Srbiji i prepis koji važi u inostranstvu, sve to po istim okvirnim propisima, usklađenim sa onim evropske komisije... i prva i najvažnija stvar koja ti mora biti na umu kad god da ploviš,  da si kao zapovednik svog čamca (ti, uvek ti, i samo ti) odgovoran za bezbednost i čamca i posade, i da UVEK moraš biti u stanju da proceniš situaciju, a ako proceniš da nije bezbedno ili nisi u stanju da proceniš onda ne treba da ploviš (ili bar narediš upotrebu prsluka, istovar tereta, kakvu god korektivnu akciju). Sve drugo je manje važno.

Dalje, ne treba da se kačite za izraze  i za značenje izraza (čamac pa čamac, jahta pa jahta) koje oni mogu imati van ovog Pravilnika (to vam je sve u stavu 2), izrazi + značenja vaze samo u ovom tekstu ovog pravlnika, niste mali to vam i piše tamo.

Još dalje, u pravu ste da u Evropi postoji kategorizacija voda za plovidnu rekreativnih plovila, podela u 4 grupe, a grupe su opisane pomoću nekakvih karakteristika čamaca. Ovi pravilnikom su samo naše vode svrstane u takvu podelu, pravilnik ništa ni ne zabranjuje niti garantuje... Zabranu plovidbe, delimičnu ili potpunu proglašava organ nadležan za bezbednost plovidbe, kapetanije, ili u nekim slučajevima, na akumulacijama i sl.) upravljač voda. Dok te dokumente ne vidite, sve je u redu.


Pravilnik treba da čitate kao npr: Jegrička je vodni put sa takvim tehničkim karakteristikama da njime može da se u rekreativne svrhe plovi manim čamcima bez kabine, kanuima, čamcima za veslanje i čamcima na naduvavanje, osnovnih gabarita 5*2metra, gazom do pola metra i visine nnad vodom do 2 metra. A onda da, mogu i veći ako su ispunjeni uslovi bezbednosti. Niko ne pominje ko tu šta sme i ne sme, niti je šta zabranjeno.

Ako ste domaći pa pecate na Jegrički onda nemate dilemu da li to možete ili ne, a ako ste Norvežanin i planirate odmor kod nas, znaćete da li je Jegrička pravi izbor za vas i vaš čamac.

Može biti tema razgovora da li je kategorizacija pojedinih voda mogla biti i drugačija (jer da ponovim nema smisla da u okviru usaglašavanja dokumenata sa evropskom praksom donosimo akta koja nisu usaglašena i da izmišljamo svoje podele), Tamiš je odličan primer, Marke je lepo to primetio... možda je mogao Tamiš da bude drugačije kategorisan, u zavisnosti od vodostaja, ali opet, kad to nama realno još uvek ne uvodi ograničenja onda ne treba lupati glave.

Mogu vam dati i obrnut primer, recimo pre nekoliko godina na Regati VV MishaD nije želeo da plovi uzvodno od Sombora jer je smatrao da nije bezbedno za njega i plovilo,  da je muka ploviti po travuljini, da drezga i sočivica mogu da mu zapuše hlađenje i oštete motor... pa se vratio nazad, a taj vodni put je ovim kategorisan za jahte, većih gabarita od njegovog tadašnjeg broda.

Elem, samo opušteno, vode se svaki dan nekako kategorišu, i ekološki, i ekonomski, i ovako i onako...

Možda će u nekom sledećem univerzumu upravljači voda (Srbija/ Beograd/ Vojvodina vode) imati obavezu da održavaju tehničke karaketristike vodnih puteva koje garantuju povidbu plovila po ovoj podeli... ali čak ni ja nisam toliko naivan da verujem u to  sajkaca

LSI:
Терца, хвала на коментару.

Чињеница је да нигде нисам написао да сам лаик, а при том не мислим ни да сам најпаметнији и да знам више од свих осталих.

Чак сам и потврдио раније изнето објашњење да овај правилник није плод мозгања неког нашег паметњаковића већ дословно преписан акт ЕУ.

Изнео сам чак и то да сам био упознат са процедуром усвајања правилника.
Био сам присутан на састанку људи који се наутиком баве много дуже од мене, неки чак и професионално, са ког је законодавцу упућен допис с коментарима и примедбама.
Из објављеног текста правилника, види се да ни једна примедба и ни један коментар нису чак ни разматрани. Правилник је усвојен са текстом који је дат у предлогу за дискусију.

И сад би ми, како стоји у доњем коментару, требало да сами закључујемо, на основу неких датих дефиниција, које важе само у овом документу, шта се где сврстава?
Изнео сам парадокс да се у смислу правилника чамац дужи од 9,5 м третира као јахта, а да се у смислу закона о пловидби свако пловило до 20 м дужине сматра чамцем. На те нелогичности сам хтео да укажем својим коментаром.

Да ли је моје пловило безбедно и да ли задовољава неке техничко безбедносне услове, ја могу да проценим само до извесне мере. Законодавац је тај који треба да дефинише минимум тих услова које ја, као неко ко је положио за УМЧ, морам да препознам и задовољим да бих обезбедио безбедност посаде и пловила. А у овом правилнику само је наведено да пловила која не задовољавају критеријуме раније наведене у правинику, ако задовоље друге критеријме, не наводећи који су то други критеријуми, могу да плове по одређеној категорији водних путева. Сматрам да то није добро урађено.

А слажем се с тим да нема смисла да ми измишљамо топлу воду, међутим, неке ствари треба прилагодити нашим условима, односно, усаглашавање треба урадити доследно а не само парцијално.

srsa:
Наведени Правилник ће сигурно у најскорије време бити коригован у свим деловима који нису у складу са Законом. Да би неки Правилник био правно ваљан мора да буде у складу са тематским Законом. Не би смело да се деси да се нека област другачије тумачи Правилником и Законом, као нпр. појам чамца у смислу дужине, како је већ Лаза навео. Тада се дефинитивно мора примењивати дефиниција коју наводи Закон, као виши правни акт.  Претпостављам да се разлике у Правилнику и Закону појављују због тога што је Правилник, вероватно, само преведени препис Правилника из ЕУ (како рече Лаза), а да није прилагођен и усклађен са нашим Законом о пловидби. Таквих случајева има и у другим областима, па се услед тога стварају правне заврзламе које само збуњују грађане и државне органе у примени норми из Закона и Правилника.  XKJHDGASED  kuku   

Terca:

--- Citat: LSI  08, 05, 2019, 13:59:03 posle podne ---
...
Ипак, овако преписан нас лаике доводи у забуну.
...

Оно што ме даље доводи у забуну јесте помињање неких критеријума за безбедну пловидбу свих пловила различитих карактеристика од оних наведених у табели. Који су то критеријуми? Где су побројани?
...

--- Kraj citata ---

LSI druže izvini, nisam dobro pročitao tvoje postove ;)

A i ne smem više da učestvujem u diskusiji a da tobože branim zakonodavca kao da mogu da ih vidim očima, to jednostavno nije  u mojoj prirodi... ako ne prekinem padaće ova kišurina još mesec dana.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju