E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Uspešan uvoz brodića iz Holandije
Bakara:
--- Citat: dell_mare 26, 05, 2019, 22:28:03 posle podne ---Bogami, lepo je videti svoj brod iz tuđeg objektiva. Ai al nam je marina bongo 4587...morao sam da rešavam vez sa mrtvim sidrom i tri kanapa. Već sam i ranije najavio da ću da se "zaletim" do Lida na ceo dan (a možda i dva) i pozovem sve dežurne nautičare na piće i priču. Priča o brodiću je doživela najbolji mogući epilog. Napravili smo par tura po Dunavu i Savi. Probali smo razne manevre kako bi se uverili u sigurnost broda. Provozali smo na njemu 12 ljudi bez problema i muke kako nizvodno tako i uzvodno. Čini se da mu dubina korita i težina baš daju na stabilitetu. Potrošnja je cca 1.5 lit na sat mada je to toliko malo da je teško i proceniti. Kako to već biva, imali smo i jedan mali peh, kada mi se prekjuče kod hotela Jugoslavija ugasio motor usred vožnje. Palo je prinudno sidrenje. Dok sam ja provalio šta je, ispraznio sam akumulator od verglanja. Bilo bi lepo da su samo grejači ali sam ih promenio pre par dana. U stvari, iz jednog konektorčića, usled vibracija i nezgodnog mesta na kome se nalazi, ispala je buksna koja dovodi struju na pumpu za gorivo (koja je uz tank). Tako je motor ostao bez goriva i verovatno povukao vazduh unutra. Doživeli smo prvo šlepanje i onaj bezvezni osećaj. Tako da me čeka posao ispuštanja vazduha iz sistema za dovod goriva. Ako je neko vičan tome, i ima vremena nek se javi da pomogne.
--- Kraj citata ---
Ne znam sta je sa tom pozicijom kod hotela Jugoslavija, isto mi se desilo pre nedelju dana eek
Odjednom mi je motor izgubio snagu i ugasio se i to u plovidbi nizvodno. Krenuo sam ka pomocnom motoru, ali sam shvatio da cu najbrze situaciju staviti pod kontrolu obaranjem sidra jer me je voda nosila na druge camce. Kad sam otisao do glavnog motora, video sam da se dzek goriva iskopcao sam od sebe.
Inace je ukopcan prosle godine u martu i nije diran... jh
Cim sam ukopcao gorivo, reseni svi problemi. Od sad pre paljenja, uvek proveravam i da li je dzek cvrsto fiksiran sajkaca
Ne razumem se u brodske dizel motore, ali ako je bila struja u pitanju kod tebe, kako je mogao vazduh dospeti u sistem za dovod goriva?
Da je ostao bez goriva, to bi mi bilo logicno, a ovako i ne bas.
dell_mare:
Zemunski trougao ili šta, već dve žrtve sa krmenom kabinom. Ne može čovek da se opusti na brodu ovog proleća. Pumpa za gorivo radi na struju, i prikopčana je odmah na crevo koje dovodi dizel iz rezervoara, dalje crevo iz nje ide na filter za dizel pa dalje na boš pumpu itd. Kad nema struje, pumpa se ugasi i ne gura gorivo u motor. Motor ostaje bez goriva sa viškom vazduha. Sve je isto kao kod automobilskog motora. I ovaj ima četiri cilindra i unutrašnje hlađenje. Sad mi treba i električar...
Dora:
Stariji, prostiji dizel motori kao što su većinom na starijim brodićima imaju struju samo ( i treba im samo) za gašenje motora. Kod redovnog gašenja se letva pumpe zakrene u suprotnom smeru iprekine dotok goriva u motor ali sistem ostane pun a struja ugasi ventil pumpe i to je to. Kod kvara letva se ne zaokrene pa motor potroši sve iz pumpe i tako nastane vazduh u sistemu.
Kod nekih postoji mala pumpica kojom se "naduva" sistem sa gorivom a kod onih što nemaju se to radi na filteru za gorivo ili se malo odvrne holender na dizni pa istera vazduh prilikom okretanja (paljenja) motora.
Nije komplikovano kad se pokaže uživo.
dell_mare:
--- Citat: Dora 27, 05, 2019, 21:54:28 posle podne ---Stariji, prostiji dizel motori kao što su većinom na starijim brodićima imaju struju samo ( i treba im samo) za gašenje motora. Kod redovnog gašenja se letva pumpe zakrene u suprotnom smeru iprekine dotok goriva u motor ali sistem ostane pun a struja ugasi ventil pumpe i to je to. Kod kvara letva se ne zaokrene pa motor potroši sve iz pumpe i tako nastane vazduh u sistemu.
Kod nekih postoji mala pumpica kojom se "naduva" sistem sa gorivom a kod onih što nemaju se to radi na filteru za gorivo ili se malo odvrne holender na dizni pa istera vazduh prilikom okretanja (paljenja) motora.
Nije komplikovano kad se pokaže uživo.
--- Kraj citata ---
Hvala! Shvatam. Kod mene izgleda nije u funkciji originalna pumpica niskog pritiska (za koju struja ne treba), već postoji novija koja stoji odma do tanka za dizel i koja se pokreće kad se da kontakt. Čuje se ono tipično špricanje kao i kod auta. Iz nje ide crevo na filter za gorivo. Na tom filteru za gorivo je ranije postojala pumpica za "naduvavanje" međutim sada je napravljen sistem bez nje, tj stoji klasičan Delfi filter ko za traktor iz koga dalje ide nafta u Boš pumpu. Probao sam ovo sa okretanjem holendera i bezmalo je uspelo, tj motor je par puta zrelo zaverglao i upalio ali se ugasio. Iz blago odvrnutih holendera je krenula nafta. Nego nešto se desilo sa anlaserom dok sam to radio pa neće ni da zavergla više. Sad mi je potreban električar. Lepo mi je žena govorila, kupi plinsku bocu da stavimo na brod i spremamo doručak, a ostalo ne diraj dok ne crkne.
MiletaStamat:
Dell mare posalo sam ti privatnu poruku!
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju