E, ovako treba... > Brodski motori
Impeler
Zile-nbg:
Ok je napraviti inspekciju na 250-300 sati, bar na mom vanbrodskom je to nekih 30-60min laganog posla.
E sad, kako utvrditi da li impeler moze da tera ili je potrebna zamena? Ja sam zamenio, samo zbog jednog zaseka od 2-3mm na jednom peru. Nije bilo nikakvog zamora materijala, nije poceo da truli, nisu falili delovi. Guma je uzasno zilava. Ali sam ipak zamenio.
Komsije iz marine imaju motore koji su presli nekoliko hiljada sati i sve je ok, jedan, ako sam dobro zapamtio je penta stara 40god sigurno, jos nije zamenjen impeler.
Ali na kraju krajeva, smatram da je 3god ili 300 sati kratak period, pogotovo za fabricke. Sa druge strane, neki rok je morao da se stavi. E sad, jbg, kad vec skines impeler, kao ja, onda razmisljas da li da ga zamenis za 1600din iako moze jos da tera, ili da se kockas, pa mozda bude ok, mozda bude zajebancija na kub.
Bojan Bakic:
Moj primer tohatsu 9.8 4t kupio sam ga novog oko 4000 radnih sati sam napravio sa njim nikad impeler nije zamenjen a radio je savrseno i bacao vodu.Novi vlasnik je bas letos menjao impeler i guma je bila odlicna sem sto su se pera zakrivila pod nekim uglom.
Sadasnji tohatsu 30ks star 2 godine ima 500 sati impeler baca savrseno i nemam nameru da ga menjam bar jos toliko.Mada mislim da su fabricki impeleri daleko kvalitetniji od ovih "nazovi" fabrickih zamenskih.
George:
Ja obavezno jednom godišnje skinem i proverim impeler tako što svako pero skroz zakrivim u jednu, pa u drugu stranu, i pogledam dali u korenu pera ima znakova zamora materijala u vidu sitnih pukotina. Ako nema, impler se vraća nazad bez obzira na radne sate, tim pre što ako se do sada već pokazao kao kvalitetan, radije ću njega zadržati uz obaveznu kontrolu, nego da stavim novi koji je neproverenog kvaliteta. Dešavalo se već, i to ne jednom, da promenem impeler, a on ne dočeka ni tu prvu kontrolu, pa mu se odlomi pero posle stotinak radnih sati. Od onda dajem prednost starom, proverenom impeleru uz redovnu kontrolu.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Terca:
Precizan odgovor verovatno zavisi od režima upotrebe, tipa motora, mora (vode po kojoj se plovi) itd...mogu da iznesem svoje "pravilo službe" koje sam zapravo usvojio na savet sada već pokojnog kolege i komšije Rikija, kapetana brodića Tina koji je svake godine za godišnji odmor provodio ploveći do Estergoma ili Komarna i nazad, preko 20 puta samo što ja znam... evo uputstva otprilike:
mi smo prinuđeni da nam brodovi zimuju neki period u godini, bez obzitra da li ih izvlačili na suvo ili ne, onda kada se dunavac ledi, nekome to traje 15 dana a nekome 5 meseci... i onda po pravilu ispuštamo vodu iz bloka motora (ako je hlađenje direktno) ili iz sistema za hlađenje, izmenjivača itd. TADA JE PRAVA PRILIKA i da se pumpa mora otvori, osuši (jer led u njoj takođe nije dobar), i tom prilkom se pregleda impeler, ako ima ikakvih oštećenja baci se što dalje, a ako je u savršenom stanju namaže se ili vazelinom/glicerinom, ili vodootpornom mašćom kojom se pumpa inače dihtuje, i ostavi tako... pregleda se i stanje poklopca i kućišta o koje se impeler tare jer u našoj vodi ima puno peska koji ubrzano stvara risove,...to se dotera po potrebi. Za sve to obično ne treba više od 15 minuta... koliko traje i vraćanje kada se kreće u sezonu i ponovo otvaraju proboji kroz trup broda.
Do sledeće zime i provere treba biti pravi baja da se skupi radnih sati motora koliko impeler ne može da izdrži.... a ako se to i desi, vidi se slabiji protok vode i impeler se odmah menja.
Sa druge strane, teško da i jedan impeler može da izdrži više od 4 momačke sezone od po 250-300 sati a da nema i ne pokaže baš nikakav trag pri redovnoj proveri, to već iz ličnog iskustva znam.
Za druge, drugačije motore, brodove i mora... nisam siguran.
zankiki:
U retkim slučajevima kada mi kobilica ide u minus, ne ispuštam vodu nego ubacujem antifriz u sistem, tako da ni imepeler ne može da mrzne.
Jedino ću sa redovnim servisom koji obavljam na proleće da ubacim i otvaranje pumpe i proveru impelera...
Plovi se cele zime pa da pumpa stoji rasklopljena ne dolazi u obzir.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju