Nautika opšta... > EKOLOGIJA

Мини хидроелектране - да или не?

<< < (9/10) > >>

zankiki:
Verujem da kopanje hoće, ali da izgrađeni šporovi naprave svoje će proći dosta...
No, i tu će se praviti neki novi dunavci i ostrva... A samo iskopavanje ne traje dugo, ako se pesak iz nekog razloga tu taložio, taložiće i opet...

mesechar:
https://www.vreme.com/cms/view.php?id=1661490


Neko je napisao da MHE vise donprinose nego sto stete. Posle ovog clanka coveka iz struke necete se vise dvoumiti.
I da prijatelji forumasi ovo jeste nauticka tema i treba da.pisemo o tome jer mi smo prvenstveno ljubitelji prirode neko ko treba da se zalaze za  ekologiju i ocuvanje SVIH nasih reka a ne da ih delimo na plovne i na ostale. Meni je ovo veoma vazna tema jer sam duzan da sacuvam nesto i svojoj deci i buducim pokolenjima...ako se ovako nastavi nasa deca gledace Dunav i ostale nase reke i pricati kako se nekad ovde moglo i kupati....

Drivee:
MHE sigurno koristi ukoliko se sprovedu svi neophodni koraci. Gradnja MHE treba da je projekat koji nece stetiti prirodi u nijednom pogledu, ako se projekat ne ispostuje, ja tu nevidim problem. Za projakat ukljuciti i ekologiju a ne samo ...


Dakle prvo krenuti od projekata, on mora biti takav da je i ekoloski ispravan i mesta za gradnju moraju biti pazljivo odobrana. Problem smo mi, kao drzava! Recimo:
Obično investitor angažuje onoga ko radi studiju. Da bi se napravila validna, verodostojna studija, onaj ko je radi morao bi da obavi prethodna hidrobiološka istraživanja – da na predmetni vodotok, na kome treba da se pravi MHE, izađu hidrobiolozi i da uzorkuju vodu, odnosno, da uzorkuju primerke tog živog sveta iz vodotoka, a da istovremeno sa njima budu specijalisti iz oblasti hidrometrije, koji su kvalifikovani da izmere količinu vode u rečnom koritu. Kasnije treba da se nađe korelacija koja govori šta će ostati u životu u odnosu na količinu vode. Ta istraživanja obično traju dve godine, a kod nas to niko ne radi.

LSI:
Помињали смо мало раније радове који су планирани за ову годину на Дунаву.

Ево мало више података о томе.

Већ су у току радови, започети крајем прошле године, у висини Футога и очекује се да буду завршени за две-три недеље.
После тога, крећу радови код Сусека, а даље низводно, код Аранкине аде, Чортановаца, Бешке и Прелива.
Сви радови треба да буду готови до краја 2020. године.

По завршетку тих радова, Дунав ће испуњавати све стандарде који важе за међународну пловидбу и не очекују се обуставе пловидбе због ниских водостаја.

За те и друге радове, планирано је више од 200 милиона евра.
У претходне две године, за обнављање лучких капетанија потрошено је око 150.000 евра. Овим новцем купљено је неколико нових чамаца и реконструисане су зграде лучких капетанија.
Обновљене су капетаније у Смедереву и Кладову, а ове године ће то бити урађено и у Великом Градишту и Прахову. За крај године планира се реконструкција капетаније у Београду.

Осим земљаних радова, планирано је постављње безбедносних сигналних уређаја. Починје улагање у информационе сервисе.
Међу њима, помињу се системи хидрометео саница и тзв. ВТЦ центра у капетанији у Београду. Овај центар би требало да омогући управљање у проблематичним ситуацијама.
Србија добија систем са бовама видљивим у свим условима пловидбе, без обзира на временске услове (старе бове биће пренете на Саву). Наводно, у тај систем биће уложено око 2,5 милиона евра.

Требало би да ове године буде реновирана и преводнице Ђердап 1, а планира се и изградња теретног терминала у луци Смедерево. Почиње и израда планова за луку Београд.

Европска Унија је до сада уложила више од 25 милиона евра и колико сам ја обавештен, биће ту још пара јер је Европска Унија озбиљно решила да инвестира у речни саобраћај. Како ћемо се ми у свему томе снаћи и како ће се то одразити на рекреативне наутичаре, тешко је предвидети.

mesechar:
Vrlo zanimljiva prica o el.enirgiji iz obnovljivih izvora a da nije strpaj reku u cevku sjebi kesigu i malog raka  zarad profita eura i maraka...


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju