Nije to tako prosto poredjenje mada je najčešća zabluda kod automobilista. Potrošnja po kubicima ili po KS.
Ono što utiče a ima dosta faktora je prvo strategija ubrizgavanja (nema više karburatora) broj cilindara, dimenzije cilindara, hod klipa, konstrukcija čela klipa i glave to jest oblik kompresionog prostora. Mesto svećice, veličina pečurki ventila, broj ventila po cilindru, oštre ili tupe bregaste i još 100 krastavaca.
Svaka fabrika se trudi da ostvari isti cilj, što manje potrošnja uz što veći obrtni momenat uz što niže obrtaje. Uz pomoć tih 100 krastavaca svako dolazi do željenogrezultata na neki drugi način. Lada 1200ccm 13 litara, Alfa 3,2 V6 215ks, 10 litara :) Oba krš ubrizgavanje za jučerašnje pojmove :)
Savremeni dizeli su kako koji ali dosta pouzdani, verujem da sigurno mogu raditi duži niz godina bez nkog kvara ali obzirom na moje godine ja bih pre izabrao tako neku "Mančinu" ili Merca 190, 200 kome uopšte ne treba struja sem za anlaser a i to kad ubacim čegrtaljku ima da pali na potez :) Mnogo manje potencijalnih kvarova.
Iako mi je struka vezana za benzinske motore to sam teška srca izbacio iz glave kod brodića, dizel je zakon :)
Naravno za stabilne motore.