Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Moja Bela Ladja :)

<< < (19/123) > >>

Zoran T:
 generalno stabilni motor direktna osovina i propeler su pogon br 1 pa onda sve ostalo drugo i opet zavisi od zelje i potrebe...

Dora:

--- Citat: Zoran T  15, 09, 2018, 14:48:11 posle podne ---Da da dugo su na oglasu oba...Dora pod 1 i 2 podelio si problem na crno i belo a u stvari to je 50 nijansi sive pa biras sta ti odgovara...

--- Kraj citata ---

To je finta bubregom :)
Svako nešto preferira a ja bih da čujem pa odlučim i zeznem se naravno ha
Video sam ta dva na oglasu, trebao bih da odem i vidim.. Nije mi to sada trenutni domet ali ako valja onda izadje na isto dovući ili uzeti ovde, ni tamo nisu za tepsiju ribe...

Zakeralo:
Mojih 10 centi,

Dizel:
Plusevi: Vise momenta, mala potrosnja, opusteniji zvuk (moje licno misljenje, vise volim tak tak tak nego naaaaaaaaa), dizel teze isparava, ako je turbo dizel nema potrebe pricati o benzincu, manji broj obrtaja,
Minusi: Smrad dizela ako se ne odrzava prostor oko motora, ako ces da koristis brod zimi moze da bude malo teze paljenje,

Benzin: Nema problema sa niskim temperaturama, kulturniji rad od dizela ali kao sto napisah to je stvar ukusa, kao bolji za velike brzine ali to je bilo nekada, danas je turbo dizel i za to preuzeo primat
Minusi: Velika potrosnja, velika buka, visoki obrtaji, veci prenosni odnos u kopci da bi se dobio krsten stepen korisnosti propelera, benzin lako isparava pa moze lako doci do zapaljenja para

Vanbrodski motor:
Plusevi: dobre manevarske sposobnosti u voznji pramcem i krmom, lak za odzavanje, lako se skine kanap ili kesa sa noge, manji gaz, laka instalacija i deinstalacija, ne moze da dodje do rezonancije sa trupom posto propeler nije ispod trupa, usled ostecenja nema prodora vode u trup
Minusi: Na talasima noga moze da izadje iz vode, zauzima mesto na krmi broda, buka u kokpitu na vecem broju obrtaja, moze da povredi kupace usled nepaznje,  nestabilan u draznju kursa

Stabilni motor:
Plusevi: Nema problem sa talasima, posto je duboko ispod vodne linije obicno nema problema sa kavitacijom mnogo manja buka osim ako propeler nije blizu trupa, stabilniji u kursu od vanbrodskog (mada ovo zavisi i od korita), ako je kormilo dobro projektovano ima bolje manevarske sposobnosti od vanbroskog u voznji pramcem, povrede su menje verovatne nego kod vanbrodskog motora, ne zauzima mesto na krmi (kod "fabrickih brodova, uglavnom je ispod patosa ili stepenista za silaz u kabinu, kao kod jedrilica)
Minusevi: ako uhvatis kanap ili kesu moras da ronjas, moras da izvlacis brod iz vode zbog servisa (ne znam koliko je to cesto), inspekcija posle udara (vanbrodski, da prostis, dignes i pregledas, zamenis, popravis), moze da dodje do rezonancije na odredjenim obratajima (kod celicnih brodova), moze da dodje do prodora vode u trup

Eto, na brzinu. Ako mene pitas ja bi sebi neki moderni dizel sa vratilom. Jedno kormilo, strujno oblikovano, i pramcani propeler zbog voznje krmom. Plovio sam sa svim i svacim i benzina se gnusam najvise zbog buke odnosno visokog broja ortaja i sto lako isparava. Ovo ti sve pisem za deplasmanke brodove, na brzim jedinicama motor bas i ne cujes, zvuk ostaje iza tebe, nesto kao na motoru. Jednom sam plovio na jahtici od 10.80m duzine i 4.05m sirine, gaz je bio oko 1m. Motor je bio VW 1.4 tdi, u originalu 75ks, a za brod je imao 40ks. Nista se nije culo, ispod patosa, dobro izolovan, momenta koliko hoces na niskim obrtajima. Uzivao sam. A kada se setim nekih putesestvija od 150milja sa vanbrodskim motorom. Deplasmanski brod, vanbrodski tohatsu 10ks, brzina 7kt max  flasica 56568.


E sada znam da ces da kazes da jedno drugo iskljucuje ali....



:)

Dora:
Tenk ja na 2 dolara :)
To mi je osnovni problem ili bojazan, juče sam bio an pecanju na dunavu i kolega išao pentom da "nahrani" mesto pa opalio u neki panj podvodni, nije ga video. Sirotan veslao kao Hijavata do obale jer je mislio da je otišao štift a nije :)
Onda sam se zamislio da li i brodski motor ima štift na elisi i šta biva kad ga otkine ako ima? Vidim da ima štitnik za elisu ali iskustvo ljudi a foruma, da li se oštećuje elisa u praksi?

Znači dizel, otpada benzin pa neće biti ni gasa ha Da stavim na dizel opet imama potencijalna "isparenja".
Uz to ide pitanje, da li se koristi plinska boca za kuvanje ili frižider?
U praksi veoma dobro znam razliku izmedju turbo dizela i atmo benzinca.. ali ako bi stavio motor od amerike? ha neko bi se iznenadio kako poteže :)

Zoran T:
Ima stift al obicno negde na osovini kod kopce unutar broda da ne moras roniti...mozes motor stavljati koji oces ali ako nemas uskladjen prenos i propeler djaba posao...
Zakerako svasta sam vidjao al profilisano pero kormila ili balansno to na motornim camcima jos ne vidoh po nasim marinama...sipka i ploca koja je nazad malo estetski skosena i teraj...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju