Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA
Moja Bela Ladja :)
Dora:
To sam gledao nego vi plastika pa plastika pa se ja okrenem tome... Nešto zbog težine za na prikolicu i obično manjeg gaza kod plastike. Meni se metal više svidja zbog oblika nadgradnje, svaki manje više ima čvrsto pokrivene komande tako da ako ljljne kiša ne moraš trčati za ciradu. Korita su sa većim gazom ali verujem da više trpi podvodni panja mada sa 10 do 15 na sat nije baš lako probiti oplatu.. Bar tako misli mali Perica :)
Definitivno, plastika ide na prikolicu a metal se doteruje vodom, Šleper pa nosač broda pa utovar pa istovar pa... isto mu to izadje ali mi nije gušt voziti kamion :)
Nabavljam polako plovne karte čitam o spravama za navigaaciju i tako to :)
Usput zašto preferirate plastiku u odnosu na čelik?
Bakara:
Plastika zahteva manje odrzavanja(ne bi se svi slozili), ali ako uzmes za primer metalni camac, koliko god ga dobro uradio i zastitio, posle nekog vremena ce negde da pokaze koroziju. Najgore je sto ti ne mozes iznutra da ga pregledas i odstranis vlagu koje uvek ima negde ispod poda, ili u nekoj komori, od kondenzacije, od slivanja i kojecega. Na tim mestima zna da krene korozija prvo. Da bi to zastitio prilikom remonta, ti moras da rasklopis skoro sav enterijer da bi dosao do tog dela korita. Plastika to trpi, i nisam cuo da je neko morao nesto iznutra da radi, osim naravno, u slucaju ostecenja.
Kod plastike bar toga nema, mada i plastika ima svoju vrstu korozije koja se zove osmoza i najcesce nastaje nakon ostecenja spoljasnjeg sloja(gelkoata) i ulaska vode u medjuslojeve. Zna da krene i sama od sebe, ako je korito lose uradjeno, tj nisu ispostovane procedure susenja plastike, ili ako su ostali mehurici vazduha itd. Imao sam prilike da to vidim na nekim camcima u okolini.
Metalnu siklju imamo dugo, i to je jedan od problema sa metalom i korozijom, pogotovu ako si picajzla pa ti smeta to i da vidis :)
Inace su izdrzljivi, i svakako imaju neke svoje prednosti nad plastikom. Ako imas uslove da ga na odredjen period vadis, peskiras, farbas, menjas anode, i ako te to sve ne mrzi da radis, onda nemas brige sa metalom. Druga mana je tezina, brod od plastike moze da bude skoro duplo laksi. To ti na vodi znaci malo manje muke sa manevrisanjem, malo bolje zaustavljanje, malo brzi start iz mesta itd. Sigurno da nije isto ako se malo navuces na neki pesak gde je plitko, sa brodom od 3T i sa brodom od 1.5T. Sa manjom tezinom plovila, automatski ti ne trebaju toliko debeli kanapi, teze sidro, jaca vrba... sajkaca
Ono sto je mene odusevilo kod Albina je to sto ako hocu, mogu da izletim na vodu brzo, usidrim se sidrom koje nije pretesko (danforth 8kg), sto ga i Tomos 4 po potrebi gura odlicno zbog plovnosti i tezine, i sto mogu lako da mu navucem zadnji kraj ako treba negde da ga utegnem u cetvorovez. Mislim da bi to sve bilo dosta teze da ima 3 ili vise tona, ili da je mnogo duzi kao sto sam zapravo i hteo na pocetku. Kad smo kod toga, imao sam jaku volju da uzmem metalni kabinas sa krmenom kabinom, ravnim koritom i dovoljno jakim brodskim motorom. Uzeo sam skroz suprotno, i ne kajem se ni malo 6589
Ako sam nesto rekao pogresno za metal i plastiku, molio bih ostale da me isprave. To je moje vidjenje stvari iz dosadasnjeg iskustva, i iskustva nekih mojih prijatelja sa vode. Takodje, ni dva broda od plastike nisu ista. Svedska plastika, i domaca plastika, ogromna razlika. hi
Dora:
Obzirom da sam radio sa metalom i plastikom dok sam popravljao te aute, znam razliku u održavanju. Što se broda tiče mislim ka kapiram, mada ne znam koliko je teško u našim marinama izvlačiti 9 metara plastike ili metala svejedno, mislim na kapacitet prikolice ili vučnog vozila kako to već ide jer sumnjam da ima kran kao u Holandiji :)
Albin trenutno prevazilazi mojih zamišljenih 7000 za prvi brodić pa ću se bazirati na nešto drugo :)
I niko mi nije rekao koliko bar orijentaciono dodje plovljenje od Holandije do NS sa normalnim motorom tipa snage itd... Koliko to ide Km na sat na mirnoj vodi a koliko uzvodno, znam da nije svejedne kad dere voda ili kad je lenja ali sigurno imate iskustva za neki prosek.
broker975fx:
Cudo kako mi mislimo da samo plasticni ili samo metalni brod valjaju. Vratih se iz grcke i prosto mi je neverovatno da je kod njih vecina manjih i srednjih radnih i ribarskih brodova od drveta, ukljucujuci i par vrlo ozbiljnih koca koje sam video. Kod nas kad bi neko uzeo drveni brod mislim da bi mu se smejali a oni slatko godinama iste koriste u svim uslovima i sredini koja je neuporedivo agresivnija od slatke vode. Nije mi jasno to.
Bakara:
Sper + epoksi, to bih razmislio, ali drvo, neka hvala....moj stari i dalje ima i drvenu siklju na Drini, svaki put izvadi jedno 200L vode...
Mislim da je za 20 godina, izbacio celu Drinu iz te siklje stri
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju