Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Moja Bela Ladja :)

<< < (80/123) > >>

Bakara:
Ako dobro vidim, to je ta "izraslina". Sa njom nikako ne moze plovniji, a verovatno moze biti stabilniji. Sigurno da i vadjenje zahteva neku odredjenu tehniku. Evo moj albin ima gaz od 70cm i stvarno ne mogu reci da mi je to bilo gde pravilo problem. Tamo gde ima 0.5m vode, pretpostavlja da nije pametno ni sa tabanasem proci(mislim na vece camce sa kabinom), jer bi verovatno vanbrodski motor bio ugrozen.

Sa tabanasem sigurno mozes pristati na obale kod kojih je plica voda tako da mozes direktno da izadjes na suvo, dok bi se sa V koritom, pramcem zaustavio pre obale sajkaca

Imati bilo kakvu kobilicu je po mom misljenju dobra stvar, jer nema bocnog "proklizavanja", uverio sam se u svrhu kobilice vise puta kad mi duva u bok, ja idem pravo, a camci sa ravnim tabanom idu po dijagonali.

 hi


Misha D:
Ako kobilicu nazivaš izraslinom onda je ona neophodna za tu vrstu plovila.
Osim drzanja pravca značajno smanjuje i naginjanje koje na tu širinu plovila može biti značajno, pogotovu ako se 2-3 osobe nadju istovremeno na jednom bočnom prolazu (to se obično dešava kod pristajanja-isplovljavanja).
Bez nje bi plovidba išla cik-cak i tražila bi stalne korekcije kormilom, ili bi dolazilo do zanošenja plovila na jačem bočnom vetru..
To se dešava pogotovu kod plovila sa gliserskim koritom, koje ima blaže V, kada se izvade originalni jaki motori od 200-300ks i ubace vanbrodski od 25+30ks.
Pored ostalog ima i zaštitu propelera kod nasukavanja.
Ukoliko je plovilo sa kobilicom , privezano pramcem u obali, ostalo nasukano (obično se to dešava preko noći ako se ne prati prognoza vodostaja) lakše je to plovilo pomeriti-odsukati manevrom levo-desno krmom unazad, nego tabanaše koji znaju da se "zalepe" za muljevito dno. Oprezni vlasnici tabanaša uvek imaju u opremi auto-gumu koju kod pristajanja podmetnu pod pramac i onda tako "nasade" plovilo (guma se obavezno priveže jačim kanapom za prednje bitve jer ih je , pune blata, ponekada teško izvući pa se vožnjom unazad, ili ti krmom, lako oslobajaju toga, ispiraju kratkom vožnjom i onda lako vraćaju na plovilo. Guma je neophodna i kada je obala šljunkovita ili kamena, štiti od grebanja i dosadnog škripanja tokom noći kada ti je glava u prednjoj kabini na pola metra od pramca.

Bakara:
Dora ne misli samo na kobilicu, vec na onaj slucaj kad je motor u "bunkeru" unutar same kobilice. Nema mnogo primera na netu...

Dora:
Mišo,
To nije "normalna" kobilica koju ima svako V korito, manju ili veću. Ovo je (pitam da li je to) proširena kobilica u zadnjem delu u koju je smešten motor, pramčani deo je plitak i sa maim "špicem" kobilice a onda se malo širi i na kraju još više tako da je tek od recimo polovine stvarno V korito.

@ Bakara

--- Citat ---[ 08-feb-2019 20:52 ] Zoran Doroslovac: kako da pitam za ono korito u kome je motor na dnu, ima onu grbu kao onaja ne severu za koga sumnjam da ima?
[ 08-feb-2019 20:53 ] Zoran Doroslovac: kako se to zove na engleskom ili holandskom?
[ 08-feb-2019 20:53 ] Vor 75: Aha, mislis da li motor u kobilici?
[ 08-feb-2019 20:53 ] Zoran Doroslovac: da to
[ 08-feb-2019 20:54 ] Vor 75: odnosno tebi je zbog prikolice bitna sirina kobilice
[ 08-feb-2019 20:54 ] Zoran Doroslovac: i to a verovatno je i gaz veći kao i otpor?
[ 08-feb-2019 20:55 ] Vor 75: Gaz je manji
[ 08-feb-2019 20:55 ] Vor 75: Zato sto kobilica daje uzgon
[ 08-feb-2019 20:55 ] Vor 75: A otpor je isti
[ 08-feb-2019 20:55 ] Vor 75: Jako mala razlika
[ 08-feb-2019 20:55 ] Zoran Doroslovac: pa onda je samo prikolica problem?
[ 08-feb-2019 20:55 ] Vor 75: Dada
[ 08-feb-2019 20:56 ] Zoran Doroslovac: onda i nema problema, ovi ovde se plaše toga kao … (smiley)
[ 08-feb-2019 20:56 ] Vor 75: Otpor najvecim delom zavisi od sirine vodene linine
[ 08-feb-2019 20:56 ] Vor 75: Linije
[ 08-feb-2019 20:56 ] Vor 75: I deplasmana
[ 08-feb-2019 20:56 ] Zoran Doroslovac: jasno...
--- Kraj citata ---

Mala prepiska, kaže čovek za koga stvarno verujem da zna šta priča... Sad ovaj konkretno ima gaz 80cm ali koliko sam shvatio kad plovi ima manji :) Što je zgodno kad staneš pa bućne dupe dole u mulj  nutss
Ovo je najbolja slika što sam našao na netu, nemam bolje, ako se bolje pogleda vidi se da nije obična kobilica.

budens72:
Ta "kutija" ne smeta uopšte... drugar je imao takav brod i motor od 50ks ...
meni više smeta tu ona cev od oplatnog hladjenja u slučaju vađenja prikolicom gde se mora voditi računa da se ne osloni na cev
e sad ono što ja vidim na slici je da je elisa prilično mala ali ako su Holandezi tako proračunali ko smo mi da sumnjamo u bilo šta tu....taj brod sigurno ima 40-tak godina  (koliko mogu da vidim po obliku), tako se tada pravilo ali iz iskustva mog drugara sve je to dobro napravljeno  thumbup

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju