Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA
Moja Bela Ladja :)
Zoran T:
To SDR ili SRD je neka njihova lokalna skracenica...na onoj skici sto se vidi na neko deplasmansko korito na koje je nadodat spojler (zadnja 2-3 rebra) ne bi li pri vecoj sazi motora (brzini) ispravio vodenu liniju i malo dobio na max brzini...pusti te detalje i probaj na par ladja neku voznjicu cisto da vidis kakav osecaj tebi stvara brod a ne da pozelenis ako se to malo vise ljulja...
Dora:
Ma pitao sam iz radoznalosti, ja kao majstor od malih nogu sve moram znati kako radi i kako se rastavi ha To je kao neko korito za ovaj vek.. U principu ima produženi zadnji deo ili skraćeni prednji deo (podvodni) pa to povećava vodenu liniju i blabla.. To je donekle dobila Marissa sa tiom platformom pa sam to nekako povezao.. Što se mene tiče ne pozelenim baš tako lako :)
Bakara:
Svaki put kad vidim da se piše u ovoj temi pomislim, evo ga, kupio, kači slike, divimo se svi kupovini, kad ono, ništa jh
Složio bih se sa Zokijem(ZoranomT, da budem precizan, jer se polovina vas u temi zove "Zoran"), ako imaš prilike probaj nekoliko plovila tu u okolini, značiće ti to iskustvo. Mene je prvo iznenadilo koliko inercije imam sa ovim čamcem u odnosu na prošli, i koliko u stvari rikverc mora da se isforsira da bi se zaustavio. Brzo sam se navikao, pa sam sve te radnje radio polako, kako u stvari i treba, kod pristajanja npr..
Verovatno je to sve mnogo izraženije kad je čamac dva ili tri puta teži od mog. Druga stvar kod teškog plovila, i sidro mora biti veće i teže, moraš imati i bar nekoliko metara lanca, dosta deblji kanap... Mislim da bi mi to kad tad zasmetalo ako hoću kao sad, da izletim na nekoliko sati, pa promenim par mesta na vodi dok pecam. Naravno, vinč rešava taj problem u dobroj meri, ali i košta. Nisam imao prilike da koristim vinč još uvek pa ne znam njegove vrline i mane.
Što se tiče stabilnosti, dok je sve mirno, mislim da je najstabilniji čamac sa ravnim koritom, ali već po nekom nevremenu ne bih voleo da imam ravno korito. Većina nema mnogo visoke stranice iz više razloga(estetike, izloženosti vetru itd), dok na plastičnom brodu kao što je Albin, ili Zankikijev Passat, imaš preko metar visine u bokovima od vodene linije, i plus imaš kobilicu. Kod mene je stavljeno opterećenje u samo dno i kobilicu i to mnogo doprinosi stabilnosti. Kobilica mnogo znači kad duva neki dosadan bočni vetar, jer drži pravac.
Generalno, kad su talasi od košave ili salauke, neće ni na jednom plovilu biti baš prijatno kad moraš da se krećeš tako da ti veliki talasi dolaze sa boka. hi
Dora:
Ih, da se želja ostvaruje preko zlatne ribice, bilo bi ovde makar 5 predstavljanja :)
Gledam čitam, pitam, dosadjujem, i još ću dok me ne izbace iz kafanu :) Taman se namerim na brodić da ga dopravljam pomalo usput od 4 tisuće ali me znalac poklopi kao palčinku, korito cvrc, motor bio cvrc, unutrašnjost treš i spase me neko i kupi ga pre mene :)
Moram obaviti još nekoliko seansi pre kupovine a sva pitanja su u funkciji da se oladim od budalaštine a privolim zdravoj pameti. Nešto mi se javlja iz iskustva da će to biti veoma teško :)
Problem je sledeće prirode, mala je razlika u ceni dva metra manje ili više, pa što ne bi više a onda a šta će mi više a onda pa da se duvam a onda... I tako dok ne pregori osigurač :)
Uglavnom ekipa koja se nudi da sabotira plovilo na nekoliko mesta neka se priprema polako ima vremena za dobar dogovor...
Bakara:
stri 114
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju