E, ovako treba... > Majstori, Majstori ...

Ispravljanje svanca na brodu.

<< < (9/10) > >>

Ljuba:

--- Citat: Bakara  11, 07, 2018, 09:18:28 pre podne ---Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
...
Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu

--- Kraj citata ---

Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.

Punjenje je više nego solidno, ne mogu sada da idem u detalje jer sam sa strujom tanak što se tiče znanja ali mi je električar rekao da je sasvim dovoljno za aku do ~60A.
Međutim, danas skoro svi mi sa brodovima imamo solare tako da to punjenje i nema nekog preteranog značaja.

Izlazak elise iz vode meni se nije desio ni na najvećim talasima, doduše kod mene je X noga (extra long) baš zbog švanca/visine korita a ova Yamaha ima i zaštitu od pregrevanja, ako se to desi oglasi se zvučni alarm i motor prelazi u rad sa jednim cilindrom a zatim se gasi. Sačeka se 1 minut i onda opet krene normalno. Taj slučaj sam imao kod jednog nasukavanja pa sam kod vađenja povukao pesak i mulj koji je ograničio dovod vode a ušao je i u impelerski prostor. Malo sačekao, ponovo startovao, motor to isterao napolje i veselo krenuo dalje.

Potisak, pa ako ijedan VB motor ima jak potisak a to je FT. High Thrust (visoki potisak), samo mu ime govori šta je to. Stvar je u prenosu i elisi i FT25 može da gura mnogo veće brodove (pa i pontone) nego što su ovi naši. Nema brzinu ali snaga je za poštovanje, meni je trebalo vremena da uklavirim koliko je to jako a na maloj brzini, u početku je bilo zakucavanja u obalu oops da se ceo brod debelo protrese, dok se nisam uvežbao sa kočenjem rikvercom i tajmingom.

Potrošnja, na pola gasa (6-7km uzvodno sa brodom od 4t) tu je oko 2-2,5l kako kad, ništa strašno. Preko te brzine naravno da raste ali opet ne drastično, na povratku sa Ade Žilove išao sam  oko 8km/h u proseku, dakle jači gas a potrošnja je stigla na ~3,5l/h.

Sajle i komande, estetski je rešivo i to vrlo elegantno samo što malo ko na to obraća pažnju. Kod mene je prethodni vlasnik jednostavno montirao jedmu malu platformicu kao stepenik iznad glavne platforme a te sajle gurnuo ispod tako da nije bilo spoplitanja. Sada sam taj odnos poremetio podizanjem platforme zbog produžavanja ali opet ništa strašno, modifikovaću i taj detalj.

Potapanje platforme, e tu mora da bude znojenja oko projektovanja. Platormu sam podigao za 10 cm jer sam je produžio sa 60cm na 120 i koji cm a s obzirom da staru dimenziju nije potapao ali je pri jačem gasu bila blizu vode, odokativno sam odredio novu visinu a u prihvatljivim estetskim granicama. Kada je bilo gotovo naiđe jedan kolega iz marine, gleda on to, gleda trag vodene linije i kaže mi da je zakrivim na gore za još nekih ~15-20 stepeni!. Nevoljno uradim tako, opet seci-vari-buši-farbaj i na kraju je tako isprojektujem da je postala potpuno demontažna, sve na šrafove za svaki slučaj.  Gledam sve to na kraju, platforma zakrivljena na gore toliko da bode oči, ma ružno sačuvaj Bože. Ajd dobro, teši me to što je na šrafove pa ćemo videti. Kada je brod ušao u vodu a ono sve leglo kao d**e na nošu!, platforma se izravnala sa površinom vode pa skoro na libelu, na jakom gasu uzvodno ostaje još 10cm i jače iznad vode, nema potapanja...ma sve kako treba.
Dakle čista sreća (i znanje kolege naravno) a jedini pravi način bi bio da se platforma proba na vodi pa onda ponovo napolje i dorada ako treba a najbolje je, ako je nema i tek treba da se pravi, da se uvate mere na vodi (naravno sa okačenim motorom) sa svim mogućim situacijama pa onda praviti.

Rezervoar, po meni najbolje je kupiti nov, eno kod Buse ima baš velikih plastičnih brodskih rezervoara sa svom pratećom opremom (ulivnik, creva, ventilacija) previđenih za montažu ispod patosa, tu su oko 100-150evra, pravo rešenje.

Bakara:

--- Citat: Ljuba  12, 07, 2018, 22:09:41 posle podne ---Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.

--- Kraj citata ---
Da, to se slazem, vise sam pricao iz mog iskustva sa mojim motorom, Yamaha 20 autolube.

Yamaha FT25 po specifikaciji, daje 14A punjenje, mada sto kazes, vecina koristi solarne panele pa im struja motora i nije previse bitna. Ni ja ne koristim struju sa motora, a imam je, vec sa panela.

Zoran T:
Krmeni talas moze i da preliva platformu pod punim gasom sto od zavlacenja vode ili veceg potiska nije to nista strasno ili neobicno jer pod punim gasom se bas retko vozi...ne samo dodatnih xx kg motora nazad vec i vadjene kubote tj xx kg manje unutra remeti komletnu pricu...jedno je prica kad brod miruje na vodi a druga nastaje kad propeler krene da stvata potisak...sad kod Princeze zbog svanca a samo na improvizovani nosac potapat ce se platforma i treba da trazi motor sa sto duzom nogom...kad se snimi plovilo iz dimenzija dobijas i raspored postojeceg deplasmana...promenom krmenog svanca tj volumena krme ispod vode mozes da menjas(ograniceno) taj raspored kolko tolko da se to prilagodi novonastaloj situaciji i da se izbegne uobicajenih xx kg dodatka na pramcu...ili konkretno kod Ljube i slične situacije oduzimanjem delasmana tj volumena (suzavanjem) na pramcu ispod vode opet bi izbegli bi to dodavanje ekstra  kilaze...

Ljuba:
Upravo tako, lepo si to stručno objasnio što mi laici ne umemo :). Da napomenem da je kod mene brod stigao već takav kakav je, prethodni vlasnik bio je zaposlen u brodogradilištu i imao je dosta predznanja a i koga da pita, otuda ne mogu da se požalim na maritivne sposobnosti broda što se tiče VB motora i ostalog.
Kada sam mu dodao otežanje u bunkeru ispod patosa, negde od sredine pa prema krmi, ubacio 2 aku/110Amph i rezervoar za krmeni tuš 140L dobio sam još bolju upravljivost. Na pramcu ugradio vinč (20kg) i 30m lanca (30kg), pa onda u baš bunker kanta sa gorivom, sidra, svašta nešto...to mu se odprilike izjednačilo opterećenje i nema problem.

Tu mi je sad sinulo, Vepar može da iskoristi situaciju (ako nije izvađena Kubota) pa sad da okači motor na krmu i da vidi kako se sve to ponaša dok postoji otežanje. Tako može da dobije deo slike šta ga čeka i šta mu je činiti.

zankiki:
Po meni je i dalje jedino pravo rešenje uzeti valjanog majstora da to sredi i da radi jednom zauvek sa brodskim motorom.....

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju