Opšta...Tu smo... > Stigao sam !!!

Pozdrav

<< < (3/3)

sheki011:
Prijemnik ti je za sada i više nego dovoljan. Mene bi lično više zbunilo to da vidim da čamac ima transponder nego da mi se javiš preko stanice. Novi Sad je pogan za gurače...ograničeni smo gabaritima, pa moramo da prevlačimo barže...uzvodno najviše 4 komada, nizvodno 2 komada dozvoljeno...zbog mostova. Dunav je poprilično jak i u nizvodnoj plovidbi su nam sva čula naoštrene pa nije baš poželjno da mi pažnju odvlači radio stanica, tu je i luka iz koje svako malo neko izađe, sidrište kod oficirca zna da bude popunjeno pa bude i tesno da se plovi, ali bih sigurno imao u vidu da mi kažeš npr "Melk, ja sam ovaj mali čamac na 1249 km što prelazi iz desne obale na sidrište. Ne brini, brz sam ja, očas posla sam tamo kod Šarana". Jedino se pazi da te granična policija ne krene smarati zbog te nelegalne stanice. Oni u NS baš se žestoko tripuju, redovno se svađam sa njima. Jedino se pazi putničkih brodova, oni retko kad da koriste radio-stanicu jer su pokupili neke fore i fazone sa Rajne, brzi su i uglavnom bezobzirni...

LSI:
Кад се прича о радиотелефонској комуникацији на води, треба имати на уму и шта о томе закон каже, а не само да ли се капетани на бродовима љуте или не кад се огласи неко са рекреативног чамца.

У Сл. гласнику РС, број 52/2011 објављен је Правилник о начину коришћења аматерских радио станица - само име објашњава шта се њиме регулише.
Овим правилником је објашњено како радио аматери могу користити аматерске радио станице.


У Сл. гласнику РС, број 60/2011 и 68/2011-исправка) објављен је Правилник о начину коришћења радио станица на домаћим и страним ваздухопловима, локомотивама, бродовима и другим пловилима.

У члану 10. овог другог правилника дата је табела у којој је приказана расподела фреквенција, чему су намењене и услови коришћења.
Читајући га, нигде нисам прочитао да се помињу рекреативни чамци.

У члану 14. тог истог правилника прописано је да лице које рукује бродском станицом у међународном речном саобраћају мора поседовати одговарајуће уверење - сертификат које издаје надлежно министарство.
Управљачи моторних чамаца приликом полагања испита одговарају на питања из области познавања основа радио саобраћаја али не добијају посебан сертификат.

Не знам да ли сам у праву али ја то разумем тако да су фреквенције подељене службеним корисницима и то оним са сертификатима.
Посебно не би, по мом мишљењу, требало да ми, с рекреативних чамаца, шаљемо поруке преко 16. канала који је на фреквенцији 156.800 за пријем и предају намењен за поруке у случају опасности.

Пре доста времена, писали смо о свему томе у неким другим темам и тада је било речено да ми, аматери на води, треба да користимо канал 88. (157.425) и та пракса живи већ годинама, иако ни то није исправно јер се тај канал користи за специјалне догађаје на привременој основи уз обавезну сагласност надлежних органа. У ствари, требало би да ми, рекреативци, за међусобну комуникацију користимо канал 77. (156.875).

По мени, саобраћај на 16. каналу од стране рекреативаца био би оправдан само у случају обавештавања о непосредној опасности кад је потребна помоћ.



tangabravo:
E kolega srećno uplovljavanje u naš revir i ne sekiraj se ima nas i normalnih , inače moj zet radi za austrijanca na dunavu po onom sistemu 15-15 harm a0335

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju