E, ovako treba... > Plovila
Moj Gumenjak - saveti, predlozi
mikiheadroom:
Uskladjivanje snage motora sa tipom i veličinom plovila verovatno je jedna od najvažnijih stvari o kojoj treba voditi računa prilikom kupovine motora. Postoji fina linija razgraničenja izmedju prejakog i preslabog motora. Kada odaberete snažniji motor često rizikujete oštećenje plovila i izlažete se riziku. Ako izaberete motor slabije snage bićete u situaciji da preopteretite motor i nemate pravo iskorišćenje snage. U nastavku teksta naći ćete informacije koje mogu da pomognu po ovom pitanju. Ipak, najvažnije je da konsultujete proizvodjača motora i pratite njegove preporuke.
Mali vanbrodksi motori
Imajte na umu da je težina veoma bitna kod izbora vanbrodskog motora. Neki motori iako iste snage mogu biti vrlo različitih težina i o tome vodite računa.
2KS - 4KS (ispod 15,9 kg)
Osim Honde 2KS i Yamahe 2,5KS koji su četvorotaktni, gotovo svi ostali su dvotaktni u ovoj klasi. To su perfektni motori za skoro sve male čamce. Možete ih koristiti na gumenjacima, kanuima, manjim jedrilicama, sklopivim čamcima i drugim lakim plovilima dužine od 8 do 12 stopa (2,44 - 3,66 m). Ako je čamac dovoljno lak da možete sami ili iuz pomoć jednog pirjatelja da ga ponesete i ako gaz nije veći od 5 do 10 cm ovo su idealni motori. Još jedna njihova osobina je da u sebi imaju ugradjene rezervoare za gorivo.
Performanse
- za očekivati je da će ovi motori kliziti kroz vodu pri brzini od 8 do 16 km/h. Sa nekim od ovih sa dva cilindra i 3 ili 4 KS mnogi gumenjaci i kanui će glisirati ako je u čamcu samo jedna osoba.
- ovi motori omogućavaju veće brzine od ugradjenih stabilnih motora tih snaga.
- kao pomoćni motori koji se često koriste pri manevrisanju većih plastičnih plovila dužina iznad 4 m i težine iznad 240 kg veoma su korisni.
5KS - 8KS (18 kg - 27,2 kg)
Ovo su radni konji srednjih snaga i malih težina. Lako klize kroz vodu kad su postavljeni na manjim gumenjacima, kanuim i čamcima sa ravnim dnom. Ovo su lepi motori zato što su dovoljno snažni i još uvek prilično lagani za transport. Perfektni su za mnoge male ili jedrilice srednjih veličina ali i kao pomoćni, manevarski motori na čamcima ispod 6,10 m. Ovi motori su idealni za čamce čija je težina izmedju 22,7 kg i 113,34 kg, dužina izmedju 2,44 m i 4,27 m i mogu da ih ponesu jedan ili dva čoveka.
Performanse
- Možete očekivati brzinu od oko 16,1 do 28,97 km/h s jednim čovekom u čamcu.
- Sjajni su kao zamene ili pomoćni motori na jedrilicama.
- Ponekad ovi motori ispoljavaju različite karakteristike u zavisnosti od broja ljudi u čamcu.
9,9KS - 18KS (29,48 kg - 45,36KS)
Ovo su motori za vaše ploveće kućice. Vrlo su upotrebljivi i pogodni za skoro svaku priliku i potrebu. Izuzetno su popularni kod onih koji treba da predju veća rastojanja. Takodje popularni su medju ribarima koji plove često sa bar još jendom osobom ili treba da prevezu veći teret. Ovi motori se često koriste na većim jedrilicama dužina od 4,88 m do 7,62 m. Česti su i na čamcima s ravnim dnom dužina 3,35 m do 4,88 m, velikim kanuima, gumenjacima od 2,74 m do 3,66 m i na manjim plastičnim čamcima dužine od 3,35 m do 4,88 m. Čamci u ovoj klasi obično su teški od 54,43 kg do 272,16 kg i više. Ove motore nije preterano teško prenositi s mesta na mesto.
Performanse
- Možete očekivati brzinu od 24,14 do 40,23 km/h sa lakšim plovilima.
- Bez problema izglisiraju čamac dužine do 4 m sa jednom osobom.
- Tamo gde 6-8KS nije dovoljno motori od 9,9KS do 18KS biće pravo rešenje.
- Motori ove snage često imaju kao opciju mogućnost elektrostarta i punjenja akumulatora.
20KS - 35KS (45,34 kg - 68,04 kg)
Ovo su granični modeli motora srednjih snaga. Oni su najpopularniji jer predstavljaju most izmedju malih i srednjih ribarskih brodova. Ovi motori će poterati plstični čamac ili veći čamac s ravnim dnom velikim brzinama. Mnogi ribari koji moraju da predju 8 do 40-tak kilometara ne koriste motore ispod 20KS. Sjajni su za lake čamce od 3,96 m do 5,49 m kao i za jedrilice i pontone. Koriste ih često i na velikim gumenjacima, velikim kanuima, čamcima od aluminijuma s ravnim dnom dužina od 4,27 m do 5,49 m i na velikim jedrilicama. Ako podjete na pecanje s tri ili više osoba i želite da glisirate nećete uzeti motor ispod 20 ks.
Performanse
- Možete očekivati brzine od oko 32 do 48 km/h na većini lakih čamaca.
- Ako sa 9,9KS do 18KS imate problema da izglisirate, motori od 25-35KS biće pravo rešenje.
Motori srednjeg dometa
40KS - 75KS
Ovi motori su idealni za vaše čamce od plastike dužina od 4,27 do 5,49 m koji se koriste za ribolov i krstarenje. Veoma su dobri na pontonima od 4,88 m do 6,71 m i na čamcima od aluminijuma iznad 6,10 m ravnog dna. Ovim motorima lako se stiže do terena za ribolov brzinama iznad 48,28 km/h sa tri ili više osoba na čamcu.
Sledeći segment u klasama motora su oni od 90KS do 140KS, a još snažniji su oni od 150KS do 300KS.
Sent from my iPhone using Tapatalk
mikiheadroom:
--- Citat: Ђорђе978 22, 02, 2018, 07:43:13 pre podne ---Pozdrav svima!Nedavno sam pazario gumenjak Wiking sport BL 365 pa mi je potreban savet oko izbora motora za isti.Takodje sam primetio da malo gubi vazduh na kobilici pa me zanima kojim lepkom bi mogao da ga zakrpim?Ako je komplikovano kontakt nekog servisa.Inace camac je od hypalona.
Sent from my iPad using Tapatalk
--- Kraj citata ---
Pozdrav Djordje , evo dole sam poslao prepisku o izboru motora , jako je lepo objasnjeno, pozdrav
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zoran T:
Izbor motora za gumenjak zavisi za koju namenu koristite taj camac...ako je kao pomocni moze i neki mali motorcic 4 ili 6 ks...ako planirate malo da zaplovite onda 9.9(izglsirate)...u drustvu ili porodicno i malo vise optereceni 15+ks...specifino za gumenjake je da pod opterecenjem u deplamansmanskoj plovidbi stvaraju ogroman otpor i spori su za medalju a sa malo jacim motorom i manjim opterecenjem vrlo lako i brzo izglisira...dugo godina koristio sam sport ll i na njemu tomos 4 ,18,i johnson 6...samo zbog cimanja skini stavi tomos 4 je bio najbolji a najvise sam koristio 6ks...s T 18 je opasno brz ali nisam mogao da se cimam sa 40kg svaki cas...2t a 8ks bi mozda bila prava mera...prazan glisiras a punog dobro gura i nije puno tezak...
Ђорђе978:
Hvala svima na odgovorima!Dvoumim se izmedju 8 i 9.9.Da li neko zna koliko je u praksi izrazena razlika izmedju ova dva?Na camcu bi najcesce boravile dve osobe ukupne tezine oko 180kg.Sam camac je tezak 76kg.
Sent from my iPad using Tapatalk
zankiki:
Sa obzirom da uz 2 osobe, nešto opreme, motor, čamac ne verujem da može da izglisira ni sa 8 ni sa 9.9, opredelio bih se za 8 jer je sigurno lakši od 9.9.... Moj izbor bi, ipak, bio 15KS
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju