Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Преглед чамаца у 2018. години

<< < (35/42) > >>

Kolibri:
U srpskoj verziji, posto nepostoji yahtmaster, prvo ovlacenje za upravljanje takvim objektom je zapovednik B. Za deo oko zakonske kvalifikacije stvarno me mrzi da kopam do memoriji. Ako poznajes nekog policajca samo ga pitaj koja su pravila za pristup u stan i druge prostorije. Proizilaze iz ustavnih prava.

vepar:
 Tacno kako sam i mislio bez argumenata, okolo naokolo, pozivanje na ustav, mesanje baba i zaba... mi o kategoriji plovila "jahta" on o gabaritima za umc... nikakve veze nema jedno sa drugim... da za jahte nije dovoljan umc, kao sto nije dovoljan ni za motor ni za avion, pa kategorije motora i aviona postoje i definisane su i registruju se... da policajac moze da udje na avion ako ima osnovanu sumnju... moze uvek da je ima... moze da te privede ako nemas plovidbenu dozvolu jer osnovano sumnja da je brod ukraden, a racun za zadrzavanje mozes da posaljes ali sigurno ti nece biti placen... ova rasprava pocinje da me nervira jer tvrdite nesto na osnovu sopstvenog pogresnog providjenja. Reagovao sam na ove postove samo zato da se neko ne bi doveo u veliki problem slusajuci prethodno izrecene gluposti. Ovo je moj poslednji post na ovu temu, ne zelim dalje da se ubedjujem... P.S. Jos jednom apelujem na administratore da pobrisu one besmislene i opasne savete.

Kolibri:
Nije mi cilj da bilo koga nerviram, vec razmena misljenja. Trenutna situacija se naziva kolizija propisa. Policijska pravila odlicno poznajem jer sam radio taj posao par godina. Trenutno se bavim primarnom profesijom nautikom. Svako od nas ima pravo na svoje misljenje cak iako je pogresno. Ogroman problem na nasim vodama je u negativnoj selekciji kadrova u drzavnim sluzbama. Kod madjara su to jako lepo resili formiranjem rendzerske sluzbe na vodi. Jedna sluzba koja ima sva ovlascenja i policijska i inspekcija plovidbe.
Pitanje jahte je idiotluk radne grupe koja je pisala zakon, kao sto ljudi ovde vec pisali primer cg i cro, tamo su jasno definisali sta je sta. Dok kod nas svako pitanje ima bar tri suprotna odgovora.
Redosled postupanja pravnih akata je sledeci Ustav, Zakon, Pravilnik
Kad te policijski camac zaustavi i trazi plovidbenu i dozvolu koje prozilaze iz zakona koji sprovodi i nadzire inspekcija plovidbe tebi je naruseno pravo na slobodu kretanja, naravno pod uslovom da nisi ispuni neki od vec navedenih uslova kad imaju pravo da reaguju.
Reka je apsolutno javno mesto, Plovilo je privatna svojina, Da li bi ti bilo normalno da ti policija bez naloga uđe u stan i traži rcimo vlasnički list? Možeš vrlo lako u zakonu o plovidbi da vidiš danadzor sprovodi MGSI preko Inspekcije plovidbe, kao i koje su potrbne kvalifikacije za inspektora i njegova ovlašćenja, mnogo su iznad policiskog službenika.Jako je bitno znati pravila igre, koja god ona bila
Svako dobro, mirna voda.

LSI:

--- Citat: vepar  11, 01, 2018, 00:09:05 pre podne ---
Ево три важне дефиниције:

20) jahta je plovilo koje služi za rekreaciju, sport i razonodu, koje može da se koristi za lične potrebe ili za privrednu delatnost;

36a) plovilo za rekreaciju je plovilo koje je namenjeno za sport i razonodu čija je dužina trupa od 2,5 m do 24 m, nezavisno od vrste pogona;

72) čamac je plovilo, osim tegljača i potiskivača, bez obzira na njegovu dužinu i zapreminu, registrovano za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi manje od 20 m i čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza manji od zapremine od 100 m3, a koje prevozi najviše 12 lica;

...

Po meni je iz ovih definicija jasno sta je jahta. To je plovilo koje prelazi 20m ili 100m3 ili je registrovano za vise od 12 ljudi a sluzi za sport i razonodu u licne svrhe ili komercijalne svrhe.

--- Kraj citata ---

Па, баш и није све тако једноставно.
Тачно је да се може извести такав закључак али он не би био сасвим тачан.

Проблем је у недоречености дефиниције у тачки 20).
Пошто нису дата никаква ограничења (ни минимална ни максимална дужина), као ни било каква ближа карактеризација, неко би заиста могао да мој чамац, са шатором на палуби и хемијским тоалетом прогласи јахтом.
Е, ту долазимо онда до мог раније датог објашњења да мој чамац не може бити јахта јер је краћи од 20 м и регистрован за превоз 6 особа, а при том му је и истиснина далеко испод 100 тона.

И сад у све то можемо да додамо још и следећу дефиницију:

8) brod unutrašnje plovidbe je brod registrovan za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi najmanje 20 m ili čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza jednak zapremini od najmanje 100 m³, kao i tegljač i potiskivač, bez obzira na njihovu dužinu i zapreminu;

Увођењем ове дефиниције, наша прича постаје још сложенија.
Поставља се следеће питање: да ли је пловило брод или јахта ако је дуже од 20 м а краће од 24 м, има истиснину већу од 100 тона и регистровано је за више од 12 особа?

Ја бих по овом питању реако само следеће: поменутим законом јасно је дефинисано само које пловило се карактерише као чамац. Шта је јахта а шта брод - није довољно јасно, а шта је јахта - по овом закону уопште није дефинисано.

И у праву је свако ко каже да пловило за разоноду и рекреацију и спорт може бити и било које склепано пловило из самоградње (а знате шта се све налази и шта све плови рекама). Дакле, свако од нас може слободно да каже да поседује јахту током целе године осим оног дана кад ради продужетак регистрације.

Надам се да ће неко будуће издање овог закона на бољи и прецизнији начин извршити разграничења класификације пловила...

LSI:

--- Citat: Kolibri  10, 01, 2018, 21:55:45 posle podne ---Izvinjavam se ako sam dosadan. Po pitanju CESNI, postoji jako zanimljiv manevar za delovanje. Članovi su države u statusu člana i posmatrača. Srbija trenutno ima status posmatrača. Zatim međunarodne nevladine organizacije, sindikati, različite asocijacije i federacije koje si iz oblasti unutrašnje plovidbe. Praktično udruženje građana tipa Moja Lađa, ako postane deo medjunarodne asocijacije može da uzme direktnije učešće u postavljanju standarda. Odnosno da utiče takvim statusom iz mnogo bolje pozicije na domaću izvršnu vlast.

--- Kraj citata ---

Колибри, ово је занимљиво.
Ја сам већ погледао неке текстове о ЦЕСНИ (Правил за чланство, Европски стандарди, План рада за 2018) али мислим да ми је потребно више информација о свему томе да бих видео како да се као Удружење повежемо.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju