E, ovako treba... > Vanbrodski motori
"List kormila" za vanbrodski motor
Bakara:
Napravio sam ovu temu za ovo, jer mi je delovalo zanimljivo. Posto su to ljudi ugradjivali sigurno da je imalo neku svrhu.
Prve asocijacije su mi bile da sluzi za:
- bolju upravljivost na kracim camcima bez kobilice(npr gumeni)
- na vecim camcima koji koriste vanbrodskim motor kao pogon, obezbedjuje bolje upravljanje na malim obrtajima elise(ako se plovilo krece)
I jos nesto interesantno mi je palo na pamet, ako je ovo dovoljno veliko da moze da skrece camac bez rada motora dok se camac krece, onda moze da se koristi i kao kormilo u slucaju otkaza glavnog motora koji je povezan sa volanom. Pomocni motor se blokira i da mu se gas, a sa volanom se upravlja, nije da ne moze...ali zavisi od velicine tog lista kormila.
Jutros nadjoh na jednom sajtu i da se prodaje:
Evo i link:
https://www.jonesboatchandlery.co.uk/adda-rudder-steering-extension
Mozda to i nije losa stvarcica u nekim slucajevima, alii ako je dobro isprojektovana.
oblak:
Nista to "ne cepa" jer da je tako ne bi radio nijedan osovinski vod. Prosto i to je jos jedan pokusaj da se dobije bolja upravljivost na niskim obrtajima ( uplovljavanje recimo)
Zakeralo:
[quote authwor=DuleN link=topic=15939.msg162112#msg162112 date=1510648219]
Po meni ovo nikako ne moze biti efikasno, jer "cepa" po sredini vrtlog koji pravi elisa...
[/quote]
Naprotiv. Povecava efikasnost je smanjuje taj vrtlog. Na velikim jednopropelernim brodovima je veoma cesta pojava da se posle propelera postavi strujno oblikovan spojler (tako ga zovu) kako bi se ispravila struja vode posle propelera jer u hidromehanici svaki vrtlog je gubitak.
Kada radi motor mozda dodaje malo upravljivosti, ali jako malo. Vise radi kao drzac kursa. I ima neku silu kao kormilo ako se koristi pomocni motor. Jedino sto rqvna ploca ima dobar koeficijent uzgona za velike uglove otklona, a vanbrodski motor to nema. U svakom slucaju nema mnogo smisla.
Drzac kursa je jedna stvar i to ia da se kupi, mislim i da ga Busa pravi i prodaje u tehnonautici. Ako neko hoce klasicno kormilo sa vanbroskim motorom, i to moze ali kao sto je elan uradio na 25-ci(Jedrilica). Stavi se teflonska ploca na nogu od motora da zatvori bunar kako bi sprecio povecanje otpora i iza kormilo. To je po meni najbolje resenje. Imas kormilo a imas i vanbrodski motor.
Pozzz
mesechar:
Bogme ovo kormilo je gotovo redovna oprema na recnim camcima u engleskoj oni to stavljaju i na vanbrodske motore podjednako kao i na z noge. ima to smisla sigurno..Ja preturam shetlande coronete vikinge birchwoode normane i ostale anglo saksonce ..
zorter:
Ja sam pokušao da ugradim list kormila iza vanbrodskog motora a da motor učvrstim, zbog težek upravljanja kad je čamac u plovidbi. Veći gas....teže upravljanj i održavanje pravca. Ali sam posle prve probe sve to skinuo jer nisam imao nikakvo upravljanje u plovidbi u nazad pa je moje prvo isplovljavanje bila prava avantura. Čamac je išao kud ga je rečna struja vodila a ne kud sam ja hteo. Za plovidbu napred sve je bilo bolje i lakše ali u "rikverc"...prava katastrofa.
Ovo bi mogla da bude pomoć u svim pravcima da umiri plovilo i da neku stabilnost kursu, ali dok ne napravim i ne probam.......nemam sigurnost da je tako. možda bi moglo da se doda "parče" lima i sa zadnje strane, pa bi imalo i uticaj na neki način, i zaštite elise od raznih prepreka, pre svega mislim na granje i razni krš koji je nekad neizbežan.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju