E, ovako treba... > Vanbrodski motori

"List kormila" za vanbrodski motor

<< < (3/3)

Nidza:
Taj list kormila ima smisla ako je vanbrodski motor ili z noga tako postavljena u odnosu na korito da nema problema ventilacije i dodaje se verovatno kad je koriscen slabiji motor od potrebnog za korito pa sama povrsina z noge ili vb motora nije dovoljno velika da bi se ponasala kao dobro kormilo. Svakako ce cepati vodu propelera u voznji krmom,ali neprimetno u ovom slucaju bez ventilacije (a i sporo se vozi krmom da bi problem bio izrazen). E sad ako je vb ili z noga tako postavljena u odnosu na korito da postoji ventilacija (previsoko postavljena kavitac. ploca (antiventilac. ploca) u odnosu na dno camca ili je propeler preblizu krmi koja onda sperecava zdrav dotok vode propeleru koji onda uvlaci vazduh sa povrsine ili postoji neka obstrukcija na krmi broda koja sprecava zdrav dotok vode do propelera) onda mora corse keeper jer ima onu gornju horizontalnu plocu koja simulira vecu antikavitac. (antiventilac.) plocu i tine smanjuje ventilaciju propelera tj. uvlacenje vazduha sa povrsine, a kormila su izmestena pored elise da ne narusavaju dodatno strujanje vode ka propeleru sto opet olaksava put vazduhu sa povrsine tj. izaziva ventilaciju. Mana course keeper-a se javlja kod gliserskih korita pri glisiranju,ali to je onda neka druga tema. Ono sto valja znati je da ventilacija isto moze da naruasava upravljivost i npr lekujanje broda na malim brzinama, ovo i na osnovu licnog iskustva, skinuo sam pocetkom godine obstrukciju montiranu na krmi korita koja je to izazivala i brod ide sad pravo kao strela, trosi manje goriva,a i moze da izglisira samo sto pri tom poslednjem usteda goriva gubi smisao pa to bas kad je neoohodno, ako je ikada.

DuleN:
Dobro, ja priznajem da nisam neki strucnjak, ali smatram i dalje da ovaj lim nema nikakvog smisla... Da se razumemo, ne pisem o course keeperu.
Ako nisam u pravu, neka mi neko to objasni, ali arumentovano, i to iskljucivo za VB motore. O brodskim motorima i Z nogama pojma nemam, tako da o tome nikada nisam ni pisao...

Zoran T:
sve to ima smisla ukoliko bar malo pomaze...primer 1 je slika podvodnog dela oblog korita slicno pilotini pasari konkretno gaffcuter korito je u pitanju i sl 1 je pozicija korita i njegovih vodenih linija u plovidbi pravo a vodene linije su simetricne u odnosu na simetralu...sl 2 je isto korito nagnuto na levu stranu 5 stepeni odnosno predstavlja plovilo koje skrece na desno u deplasmanskoj plovidbi(naginje se kao auto u krivini)...pri nagibu tokom skretanja primecujete da su vodene linije i dalje jako simetricne te to korito ne pravi otpor(ili jako mali) pri skretanju ima jako dobar odziv (reaguje) na kormilo ili propeler i tu ne trebaju nikakvi dodaci za upravljanje...

Zoran T:
primer 2...u pitanju je podvodni deo gliserskog korita plitko (razvrnuto) V sa svojim VL u deplasmanskoj plovidbi...tako izgleda pod vodom i ponasaju se slicno ili isto i dublji V i veci i duzi gliser-kruzeri sa kabinama...ovo imam za primer...
         sl 1 plovi deplasmanski krece se pravolinjski VL su simetricne drzi pravac sve ok...sl 2 deplasmanski skrece na desno brod se naginje 5 stepeni levo(kao auto) dolazi da asimetrije podvodnog dela povecanja otpora po uronjenoj strani i to korito teze manevrise...kabina odnosno teret po visini zbog povisenog metacentra to jos vise otezava za razliku camaca bez kabine...kad korito izglisira prestaju da vaze hidrostaticki zakoni a ulogu preuzimaju hidrodinamickie sile i zakoni pa prilikom skretanja u glisiranju naginje se kao bicikla tj na tu stranu na koju skrece...za to je projektovan i to je ok...ko ga ne interesuje glisiranje (ili ne moze plovi po kanalima) a zeli komfor koji to korito pruza ima taj problem manevrisanja...ako uz to i izbaci motor od 150ks i stavi pentu od 25 jos vise pogorsava situaciju jer 150ks nose veci precnik propelera koji i na malim obrtajima omogucava puno bolji manevar nego penta od 25...
    tako da ti dodaci za upravljivost sigurno nekom koriste...propeler ih oseca kao "smetnju" ali zanemarljivo u odnosu na prednosti koje pruzaju u deplasmanskoj plovidbi...

Zoran T:
pr 3 je jedna opcija "finijeg" ravnog tabana...pravo i pod uglom od 5...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju